Mag-sovande
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Mag-sovande

    Helt plotsligt vill Ru baaara sova pa mage. Far han det sa sover han flera timmar i strack, annars vaknar han vaaaaldigt manga ganger per natt. Vad ska jag gora? Vad sager man om sant dar ni bor? Har i UK ar de ju valdigt strikta med att det ska sovas pa rygg...
  2. 1
    Mag-sovande Helt plotsligt vill Ru baaara sova pa mage. Far han det sa sover han flera timmar i strack, annars vaknar han vaaaaldigt manga ganger per natt. Vad ska jag gora? Vad sager man om sant dar ni bor? Har i UK ar de ju valdigt strikta med att det ska sovas pa rygg...
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    Låt honom sova p mage - han är stor nog! Pus att han har napp.
  4. 2
    Låt honom sova p mage - han är stor nog! Pus att han har napp.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Kan han vända sig själv?

    I Frankrike är de också väldigt strikta med ryggsovande (utan täcke och kudde), men någon gång måste ju barnen få byta till den ställning de bäst trivs med. Är du inte den jätteoroliga mamman, tror jag nog du kan låta honom sova på mage!
  6. 3
    Kan han vända sig själv?

    I Frankrike är de också väldigt strikta med ryggsovande (utan täcke och kudde), men någon gång måste ju barnen få byta till den ställning de bäst trivs med. Är du inte den jätteoroliga mamman, tror jag nog du kan låta honom sova på mage!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    *viskar* S sov nästan bara på magen... från början. coh utan napp. men det är ju def inget som rekommenderas, men det var så tydligt att han föredrog det.
    Annars instämmer jag i ovanstående!
  8. 4
    *viskar* S sov nästan bara på magen... från början. coh utan napp. men det är ju def inget som rekommenderas, men det var så tydligt att han föredrog det.
    Annars instämmer jag i ovanstående!
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5
    Tack tjejer!! Jag ar lite av den dar oroliga mamma typen som jamt gar och kollar om dom andas, men jag tror nog att jag kan komma over det om detta betyder att jag ocksa far sova!!!!!!! Han kan inte vanda sig sjalv annu, men han ar ingen_liten_baby.
  10. 5
    Tack tjejer!! Jag ar lite av den dar oroliga mamma typen som jamt gar och kollar om dom andas, men jag tror nog att jag kan komma over det om detta betyder att jag ocksa far sova!!!!!!! Han kan inte vanda sig sjalv annu, men han ar ingen_liten_baby.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    #6
    Harkel.... med W försökte vi länge (nå ja två månader)ha honom på sidan, och han var uppbullad ordentligt för att det skulle vara mysigt. När så min mamma var här och sa att jag kunde kanske ha honom på magen på dagen när jag var med (typ i vagnen eller så) så provade vi och eftersom det vände direkt (han sov innan ockås bara det att han vaknade hela tiden) så blev det att jag konsulterade mitt samvete och kom fram till att om vi nu (som i vår familj) inte röker, inte har heltäckningsmatta, inte har pälsfjur och håller honom normaltempererad så har vi honom på magen. (jag låg ju på magen när jag var bebis för då SKULLE man det medan man skulle ligga på rygg 66 då min storasyster föddes..)
    Så när Frida kom låg hon på sidan på patienthotellet mest för syns skull....När hon kom hem bara på mage.
  12. 6
    Harkel.... med W försökte vi länge (nå ja två månader)ha honom på sidan, och han var uppbullad ordentligt för att det skulle vara mysigt. När så min mamma var här och sa att jag kunde kanske ha honom på magen på dagen när jag var med (typ i vagnen eller så) så provade vi och eftersom det vände direkt (han sov innan ockås bara det att han vaknade hela tiden) så blev det att jag konsulterade mitt samvete och kom fram till att om vi nu (som i vår familj) inte röker, inte har heltäckningsmatta, inte har pälsfjur och håller honom normaltempererad så har vi honom på magen. (jag låg ju på magen när jag var bebis för då SKULLE man det medan man skulle ligga på rygg 66 då min storasyster föddes..)
    Så när Frida kom låg hon på sidan på patienthotellet mest för syns skull....När hon kom hem bara på mage.

Liknande trådar

  1. Sovande
    By piggeline in forum _0906 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 20:40
  2. Sovande...
    By Sissa in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 21:22
  3. Sovande familjemedlemmar
    By Astaldoundome in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-21, 23:34
  4. Sovande!
    By Anniz_w in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-08-10, 10:20
  5. Två sovande barn har jag.
    By Elin. in forum _0607 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-16, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar