Spiralen åkte ur..fler??
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Spiralen åkte ur..fler??

    När jag fått min 2:a satte jag in en spiral när han var 3 mån. Min bm sa då att det är ganska ovanligt, men det kan hända att om man blöder väldigt mycket så kan spiralen åka ur. Gissa vad som hände mig..Rusade upp till henne för att få en ny insatt å den har suttit där sen hösten 99.

    Min mens lever ett eget liv och jag påverkas JÄTTE MYCKET av dom jag har i min omgivning?! Så i höstas var det dags igen. Hade inte haft mens på ca 6 v å så kom den forsande... Vaknade en morgon och gissa vad som åkt ur... Spiralen...

    Det lustiga är att vi hade pratat om att jag skulle ta ut den vid årsskiftet, och eftersom vi jobbar väldigt mycket båda två så tippade vi på att med lite tur kanske det skulle en bebbe till våren/sommaren.

    Eftersom vi pratat om att vi ville ha barn skyddade vi oss inte, och Myran hade verkligen bråttom att bli till för första ägglossningen efter att spiralen åkt ur så.... Visst är det lustigt med dom små, dom kommer verkligen när dom själva vill=0)

    Finns det fler som råkat ut för detta??
  2. 1
    Spiralen åkte ur..fler?? När jag fått min 2:a satte jag in en spiral när han var 3 mån. Min bm sa då att det är ganska ovanligt, men det kan hända att om man blöder väldigt mycket så kan spiralen åka ur. Gissa vad som hände mig..Rusade upp till henne för att få en ny insatt å den har suttit där sen hösten 99.

    Min mens lever ett eget liv och jag påverkas JÄTTE MYCKET av dom jag har i min omgivning?! Så i höstas var det dags igen. Hade inte haft mens på ca 6 v å så kom den forsande... Vaknade en morgon och gissa vad som åkt ur... Spiralen...

    Det lustiga är att vi hade pratat om att jag skulle ta ut den vid årsskiftet, och eftersom vi jobbar väldigt mycket båda två så tippade vi på att med lite tur kanske det skulle en bebbe till våren/sommaren.

    Eftersom vi pratat om att vi ville ha barn skyddade vi oss inte, och Myran hade verkligen bråttom att bli till för första ägglossningen efter att spiralen åkt ur så.... Visst är det lustigt med dom små, dom kommer verkligen när dom själva vill=0)

    Finns det fler som råkat ut för detta??
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Inte med spiral, men vår knottis hade oxå bråttom, vi hade inte tänkt börja med bebbe-tillverkingen förrän till årskiftet heller, nu sitter sambon å surar över att halva seglings-säsongen går till spillo
  4. 2
    Inte med spiral, men vår knottis hade oxå bråttom, vi hade inte tänkt börja med bebbe-tillverkingen förrän till årskiftet heller, nu sitter sambon å surar över att halva seglings-säsongen går till spillo
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    HA HA, kan han gått ha.... Bebisar kommer inte när man planerar att dom ska komma, utan när dom själva vill...
  6. 3
    HA HA, kan han gått ha.... Bebisar kommer inte när man planerar att dom ska komma, utan när dom själva vill...
  7. Medlem sedan
    Aug 2004
    #4
    Jag slutade med mina p-piller och Kotte blev til bums. Nu har jag en småsur bonde som inte ser fram emot förlossning mitt i skördetiden.. Aldrig tycks de vara nöjda!!
  8. 4
    Jag slutade med mina p-piller och Kotte blev til bums. Nu har jag en småsur bonde som inte ser fram emot förlossning mitt i skördetiden.. Aldrig tycks de vara nöjda!!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    DET kan jag skriva under på!

    Vår Elly tog hela två år på sej men lilla Hoppsan blev till medan vi fortfarande funderade på när vi skulle starta upp bebisverkstan igen... Så som sagt, många små bebisar kommer sällan när man planerar att de ska komma!
  10. 5
    DET kan jag skriva under på! Vår Elly tog hela två år på sej men lilla Hoppsan blev till medan vi fortfarande funderade på när vi skulle starta upp bebisverkstan igen... Så som sagt, många små bebisar kommer sällan när man planerar att de ska komma!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Slutade med p-piller i juni, sen var min mens jätte oregelbunden (den kom med 48-52 dagars mellan rum). Sen första månaden (nov) när min ägglossning blivit "normal" igen så blev knodden till. Då hade vi båda alldeles glömt att vi inte skydade oss, men lika glada är vi för det nu
  12. 6
    Slutade med p-piller i juni, sen var min mens jätte oregelbunden (den kom med 48-52 dagars mellan rum). Sen första månaden (nov) när min ägglossning blivit "normal" igen så blev knodden till. Då hade vi båda alldeles glömt att vi inte skydade oss, men lika glada är vi för det nu
  13. Medlem sedan
    Feb 2007
    #7
    Lustigt att det är så. Min 1:a tog 4 mån, jag hade gett upp hoppet om att bli grav (jag vet 4 mån är INGENTING, men när man är 20 år och grymt otålig känns varje mån som ett år...) När vi (x-et å jag) sen bestämde oss för att det var dags för ett syskon visade det sig att jag redan hade "bullen i ugnen".

    Å nu blev det så här... Tänk det finns nog en mening med allt här i livet..
  14. 7
    Lustigt att det är så. Min 1:a tog 4 mån, jag hade gett upp hoppet om att bli grav (jag vet 4 mån är INGENTING, men när man är 20 år och grymt otålig känns varje mån som ett år...) När vi (x-et å jag) sen bestämde oss för att det var dags för ett syskon visade det sig att jag redan hade "bullen i ugnen".

    Å nu blev det så här... Tänk det finns nog en mening med allt här i livet..
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Ja visst är det märkligt. När jag blev gravid med min första så åt jag p-piller och vi hade inga som helst planer på att skaffa barn.. (barnet blev självklart ändå älskat!)
    Den här gången var det super planerat och det tog ca 6 mån för mig att bli gravid.
    Det är märkligt, bebisarna verkar komma när dom vill. Man har inte mycket att säga till om själv.
  16. 8
    Ja visst är det märkligt. När jag blev gravid med min första så åt jag p-piller och vi hade inga som helst planer på att skaffa barn.. (barnet blev självklart ändå älskat!)
    Den här gången var det super planerat och det tog ca 6 mån för mig att bli gravid.
    Det är märkligt, bebisarna verkar komma när dom vill. Man har inte mycket att säga till om själv.
  17. Medlem sedan
    Jan 2007
    #9
    Slutade med pillren i slutet av sommaren, mår inge vidare av dom. Efter det körde vi med "säkra perioder", har mens som nästan kan ställa klocka efter.
    Konstiga är att jag hadde ÄL samtidigt som jag blev med knottis, men vi använde kondom... hur stor chans är det.. eller så hadde min kroppsliga klocka plötsligt ställt om sig... det märks väl på UL (Vid förra grav. hade jag behövde jag inte ändra BF efter UL...)
    Loella 040302 & Olivia 070810 - http://ellaplupp.wordpress.com/
  18. 9
    Slutade med pillren i slutet av sommaren, mår inge vidare av dom. Efter det körde vi med "säkra perioder", har mens som nästan kan ställa klocka efter.
    Konstiga är att jag hadde ÄL samtidigt som jag blev med knottis, men vi använde kondom... hur stor chans är det.. eller så hadde min kroppsliga klocka plötsligt ställt om sig... det märks väl på UL (Vid förra grav. hade jag behövde jag inte ändra BF efter UL...)

Liknande trådar

  1. hur ont gör spiralen?
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-17, 10:20
  2. Hjälp Spiralen åkte ut
    By anonym utan skydd in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 16:44
  3. Spiralen är ute...
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:07
  4. ta ut spiralen?
    By hur göra? in forum Planera för barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 17:45
  5. Idag åkte spiralen ut
    By Blomma med 2 in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 13:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar