4-årskontroll idag
_02/03 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    4-årskontroll idag

    Nästan allt gick jättebra; hoppa på ett ben, gå balansgång, titta på bilder och berätta om dem, räkna klossar och rita en gubbe. Hon hörde alla pipen i lurarna och var så koncentrerad *lilla skrutt*.
    Särskilt stor t växten är hon inte, 100 cm och 16 kg (lillebror på knappt 2 år väger typ lika mkt....) Vi fick en tid till ortoptisten eftersom hon inte kunde se den nedersta raden och även verkade ha svårigheter med den näst nedersta raden även om hon där kunde se några stycken bokstäver. Dock sa BVC-sköterskan att det inte behöver vara något synfel, men att det nog var lika bra att kolla upp det lite mer. Känns helt ok ändå. Jag är närsynt själv (+astigmatism) och typ alla i min släkt har synfel så jag hade väl ändå trott att kanske något av barnen (eller båda) skulle få sådana "problem". Är det något mer barn här som får kolla upp synen?
    Evelina 030207
    Dexter 050504
  2. 1
    4-årskontroll idag Nästan allt gick jättebra; hoppa på ett ben, gå balansgång, titta på bilder och berätta om dem, räkna klossar och rita en gubbe. Hon hörde alla pipen i lurarna och var så koncentrerad *lilla skrutt*.
    Särskilt stor t växten är hon inte, 100 cm och 16 kg (lillebror på knappt 2 år väger typ lika mkt....) Vi fick en tid till ortoptisten eftersom hon inte kunde se den nedersta raden och även verkade ha svårigheter med den näst nedersta raden även om hon där kunde se några stycken bokstäver. Dock sa BVC-sköterskan att det inte behöver vara något synfel, men att det nog var lika bra att kolla upp det lite mer. Känns helt ok ändå. Jag är närsynt själv (+astigmatism) och typ alla i min släkt har synfel så jag hade väl ändå trott att kanske något av barnen (eller båda) skulle få sådana "problem". Är det något mer barn här som får kolla upp synen?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Kul att det mesta gick bra.

    Viktor är inte så mkt större, 101cm och ca 17-18kg.
    Han ska på fyraårskontroll om typ 2 veckor.
    Rita en gubbe tror jag inte han gjort än, får se om det blir underkänt på det

    Hoppas allt går bra på synkontrollen sen.
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  4. 2
    Kul att det mesta gick bra.

    Viktor är inte så mkt större, 101cm och ca 17-18kg.
    Han ska på fyraårskontroll om typ 2 veckor.
    Rita en gubbe tror jag inte han gjort än, får se om det blir underkänt på det

    Hoppas allt går bra på synkontrollen sen.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Hej . Min son var nyligen också på 4-års kontroll och hade svårigheter med nedersta raden. Vi skulle få en remiss till Huddinge sjukhus för att kolla upp ögonen. Jag är också extremt närsynt, men det upptäcktes vid 12 års ålder.
    Din dotter är mycket större än min lille kille. Han är 95,6 cm och väger bara 12,4 kilo. En riktigt lättviktare !!
  6. 3
    Hej . Min son var nyligen också på 4-års kontroll och hade svårigheter med nedersta raden. Vi skulle få en remiss till Huddinge sjukhus för att kolla upp ögonen. Jag är också extremt närsynt, men det upptäcktes vid 12 års ålder.
    Din dotter är mycket större än min lille kille. Han är 95,6 cm och väger bara 12,4 kilo. En riktigt lättviktare !!

Liknande trådar

  1. 3-årskontroll idag
    By azza in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-05, 06:36
  2. 3-årskontroll idag!
    By Snäckmamman in forum _0706 Junibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-27, 09:58
  3. 2,5-årskontroll idag
    By M&E:na in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 08:52
  4. 4-årskontroll idag
    By Pugini in forum _03 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 16:54
  5. 4-årskontroll idag
    By Triss in forum _03 Vårbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 09:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar