barnvagn?
_0708 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    barnvagn?

    Vilken barnvagn ska ni ha?vilket märke och varför?
    Vilken årsmodell?begangnad elr ny?
  2. 1
    barnvagn? Vilken barnvagn ska ni ha?vilket märke och varför?
    Vilken årsmodell?begangnad elr ny?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    vår emmaljunga season 2002(sittvagn med fullt liggläge) köpte vi tillvår första , emmljunga för att vi bara hört bra om den , den var lättare än brios, season vagnen bara för att vi tyckte den var snyggast , den var rätt dyr 6500 standard emmaljunga kostade då 5000 så vi betalade 1500 för en röd volang (typvärldens dyraste volang , men såå snygg)
  4. 2
    vår emmaljunga season 2002(sittvagn med fullt liggläge) köpte vi tillvår första , emmljunga för att vi bara hört bra om den , den var lättare än brios, season vagnen bara för att vi tyckte den var snyggast , den var rätt dyr 6500 standard emmaljunga kostade då 5000 så vi betalade 1500 för en röd volang (typvärldens dyraste volang , men såå snygg)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Vi hade en modi till ettan. Billig vagn men ack vad problem vi haft. Denna gången satsar jag på en emmalunga. Dyrare men nu när vi har två barn kan jag inte plötsligt stå utan för att vagnen krånglar.

    Fast vi ska ju köpa syskonvagn...
  6. 3
    Vi hade en modi till ettan. Billig vagn men ack vad problem vi haft. Denna gången satsar jag på en emmalunga. Dyrare men nu när vi har två barn kan jag inte plötsligt stå utan för att vagnen krånglar.

    Fast vi ska ju köpa syskonvagn...
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Vi skall ha en Teutonia Spirit s3. Jag vill ha en trehjulig vagn som är vändbar och denna är i princip den enda vagnen som är det. Jag kommer att beställa den från Tyskland så det blir en ny.
  8. 4
    Vi skall ha en Teutonia Spirit s3. Jag vill ha en trehjulig vagn som är vändbar och denna är i princip den enda vagnen som är det. Jag kommer att beställa den från Tyskland så det blir en ny.
  9. Medlem sedan
    Dec 2006
    #5
    Har en Brio sittvagn med fullt liggläge och mjuklift som vi köpte till tvåan (2004). Den är helt ok fast fjädringen har sjunkit ner lite så jag får ha handtaget i högsta läget, ska kolla med barnvagnsffären ifall det går att fixa.
  10. 5
    Har en Brio sittvagn med fullt liggläge och mjuklift som vi köpte till tvåan (2004). Den är helt ok fast fjädringen har sjunkit ner lite så jag får ha handtaget i högsta läget, ska kolla med barnvagnsffären ifall det går att fixa.
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Vi väljer mellan en Emmaljunga Edge Duo Combi och Brio Duo, att vi inte har bestäm än beror på att vi måste se vilken som får plats i bilen..
    Men det kommer bli en ny..
  12. 6
    Vi väljer mellan en Emmaljunga Edge Duo Combi och Brio Duo, att vi inte har bestäm än beror på att vi måste se vilken som får plats i bilen..
    Men det kommer bli en ny..
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Vi kommer att återanvända

    vår Teutonia Primus från 02 och det ska bli kul att ta fram den igen, jag trivdes väldigt bra med den!
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  14. 7
    Vi kommer att återanvända vår Teutonia Primus från 02 och det ska bli kul att ta fram den igen, jag trivdes väldigt bra med den!
  15. Medlem sedan
    Oct 2003
    #8

    Emmaljunga

    Vi kommer att ha samma vagn som vi hade till Moa. Den vagnen köpte vi ny på Barnens hus juni -04
    Det är en Emmaljunga edge duo kombi. Skitsnygg & skitbra!

    Den ser ut som om den vore ny
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  16. 8
    Emmaljunga Vi kommer att ha samma vagn som vi hade till Moa. Den vagnen köpte vi ny på Barnens hus juni -04
    Det är en Emmaljunga edge duo kombi. Skitsnygg & skitbra!

    Den ser ut som om den vore ny
  17. Medlem sedan
    Aug 2004
    #9
    Märke är det sista jag ser till. Den ska vara stadig, bekväm och säker. Sen spelar färg, årsmodell och typ mindre roll. Priset behöver ju inte vara så högt heller..
  18. 9
    Märke är det sista jag ser till. Den ska vara stadig, bekväm och säker. Sen spelar färg, årsmodell och typ mindre roll. Priset behöver ju inte vara så högt heller..
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Har inte ens bestämt om det blir en vanlig el trehjuling. Har ingen vagn kvar från fstora barnen så denna gång blir det en ny. Har iaf fastnat för en brun Kronan vagn om det blir en fyrhjuling el ev en Quinny om det blir trehjul. Ska ta o testköra en Bugaboo oxså och se hur den känns.
  20. 10
    Har inte ens bestämt om det blir en vanlig el trehjuling. Har ingen vagn kvar från fstora barnen så denna gång blir det en ny. Har iaf fastnat för en brun Kronan vagn om det blir en fyrhjuling el ev en Quinny om det blir trehjul. Ska ta o testköra en Bugaboo oxså och se hur den känns.
  21. Medlem sedan
    Apr 2006
    #11
    Vi har en Basson duo från 2004 som jag tycker väldigt mycket om men så är ju T bara två så vi har en Brio Twinett millenium från 2002 med mjuklift till när de ska åka båda.
  22. 11
    Vi har en Basson duo från 2004 som jag tycker väldigt mycket om men så är ju T bara två så vi har en Brio Twinett millenium från 2002 med mjuklift till när de ska åka båda.
  23. Medlem sedan
    Feb 2003
    #12
    Det blir nog dotterns gamla sittvagn med fullt liggläge, en TEutonia Rocky, 2002, skulle ju vara kul med en ny men samtidigt så kan man ju göra så mkt för de tusenlapparna som skulle gå åt där.
    Får ev låna en vagn av en kompis, men vet inte vilken sort det är...
  24. 12
    Det blir nog dotterns gamla sittvagn med fullt liggläge, en TEutonia Rocky, 2002, skulle ju vara kul med en ny men samtidigt så kan man ju göra så mkt för de tusenlapparna som skulle gå åt där.
    Får ev låna en vagn av en kompis, men vet inte vilken sort det är...
  25. Medlem sedan
    Sep 2002
    #13

    En Phil&Teds syskonvagn

    blir det nog för vår del! Den verkar så mycket smidigare än de bredare modellerna! En kompis har en som är knappt ett år gammal som hon ska sälja då hennes äldste börjar bli för stor för vagn och jag kan få vagn + alla tillbehör till ett mycket bra pris! Ska bara vänta tills efter UL:et först innan jag slår till! Vill gärna veta att allt är OK med lilla Hoppsan innan jag köper vagn!
  26. 13
    En Phil&Teds syskonvagn blir det nog för vår del! Den verkar så mycket smidigare än de bredare modellerna! En kompis har en som är knappt ett år gammal som hon ska sälja då hennes äldste börjar bli för stor för vagn och jag kan få vagn + alla tillbehör till ett mycket bra pris! Ska bara vänta tills efter UL:et först innan jag slår till! Vill gärna veta att allt är OK med lilla Hoppsan innan jag köper vagn!
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Jag också! Har bestämt mig för en Spirit, men har inte hunnit beställa ännu. Skall du beställa från Mypram? Jag tänkte göra det, det verkar funka därifrån!
  28. 14
    Jag också! Har bestämt mig för en Spirit, men har inte hunnit beställa ännu. Skall du beställa från Mypram? Jag tänkte göra det, det verkar funka därifrån!
  29. Medlem sedan
    Nov 2002
    #15
    Vi har nu en Phil&Teds, men tänker komplettera med en enkelvagn också. Jag vill absolut ha en med svängbara hjul fram, gärna 3-hjulig (har blivit extremt bortskämd med phil&teds). Den skall vara lättkörd och bli liten i hopfällt läge. Gärna med handbroms också. Efter lite efterforskningar så har jag bestämt mig för en Teutonia Spirit S3. Har haft Teutonia Mistral tidigare och var supernöjd med den. Eftersom jag vill ha handbroms, så får jag köpa en ny (tidigare årsmodeller har inte handbroms) och så vill jag gärna välja färg också! annars hade jag gärna köpt en begagnad vagn. Marknaden fullkomligt svämmar över av jättefina, prisvärda begagnade vagnar.
  30. 15
    Vi har nu en Phil&Teds, men tänker komplettera med en enkelvagn också. Jag vill absolut ha en med svängbara hjul fram, gärna 3-hjulig (har blivit extremt bortskämd med phil&teds). Den skall vara lättkörd och bli liten i hopfällt läge. Gärna med handbroms också. Efter lite efterforskningar så har jag bestämt mig för en Teutonia Spirit S3. Har haft Teutonia Mistral tidigare och var supernöjd med den. Eftersom jag vill ha handbroms, så får jag köpa en ny (tidigare årsmodeller har inte handbroms) och så vill jag gärna välja färg också! annars hade jag gärna köpt en begagnad vagn. Marknaden fullkomligt svämmar över av jättefina, prisvärda begagnade vagnar.
  31. Medlem sedan
    Feb 2007
    #16
    Vilken koll alla har.. vi har inte börjat titta en men det är kanske dags nu. Ska på semester på lördag 2 veckor på kanarieöarna ska bli så skönt. Men när vi kommer hem får vi börja titta efter vagn.
  32. 16
    Vilken koll alla har.. vi har inte börjat titta en men det är kanske dags nu. Ska på semester på lördag 2 veckor på kanarieöarna ska bli så skönt. Men när vi kommer hem får vi börja titta efter vagn.
  33. Medlem sedan
    Feb 2007
    #17
    Den här gången blir det en Emmaljunga Edge Duo Combi. Har tidigare haft en Brio kombi och en Ora syskonvagn.
  34. 17
    Den här gången blir det en Emmaljunga Edge Duo Combi. Har tidigare haft en Brio kombi och en Ora syskonvagn.
  35. Medlem sedan
    Feb 2007
    #18
    väldigt blandat, kul att ni delade med er...
    Själv ska jag ha en nowalex senator -07...
    färg e jag inte riktigt 100 på än, beror på va d blir för bebissort..
  36. 18
    väldigt blandat, kul att ni delade med er...
    Själv ska jag ha en nowalex senator -07...
    färg e jag inte riktigt 100 på än, beror på va d blir för bebissort..
  37. Medlem sedan
    Jun 2004
    #19
    Vi har en Emmaljunga City Cross med mjuklift som sonen hade och den kommer även liten i magen att få åka i.
    Det är en -06:a och den var ny till sonen.

    Är kanonnöjd med vagnen. Bor på landet och går lika bra på asfalten i stan som på grusvägar, stigar och leriga stubbåkrar. Desstuom är den lätt att fälla ihop och baxa in i bilen. Inte var den speciellt dyr heller.
  38. 19
    Vi har en Emmaljunga City Cross med mjuklift som sonen hade och den kommer även liten i magen att få åka i.
    Det är en -06:a och den var ny till sonen.

    Är kanonnöjd med vagnen. Bor på landet och går lika bra på asfalten i stan som på grusvägar, stigar och leriga stubbåkrar. Desstuom är den lätt att fälla ihop och baxa in i bilen. Inte var den speciellt dyr heller.
  39. Medlem sedan
    Sep 2003
    #20
    En Rocky 04 Teutonia m mjuklift. Köpte den ny på nätet till dottern som föddes 04. Skulle vilja testa en ny vagn mest för att lyxa till det tex en Bugaboo, men med de pengarna kan jag lika gärna klä om en helsida på nya huset med nya brädor så det blir till att andvända Rockyn
    Är nöjd med den ändå.
  40. 20
    En Rocky 04 Teutonia m mjuklift. Köpte den ny på nätet till dottern som föddes 04. Skulle vilja testa en ny vagn mest för att lyxa till det tex en Bugaboo, men med de pengarna kan jag lika gärna klä om en helsida på nya huset med nya brädor så det blir till att andvända Rockyn
    Är nöjd med den ändå.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Barnvagn.
    By vajjer in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 17:28
  2. Barnvagn??
    By fia82 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 18:27
  3. Barnvagn
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 18:48
  4. Tåg med barnvagn!
    By Lerica in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 07:22
  5. Barnvagn?
    By I väntan på kotten in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-20, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar