Mobiltelefon
_96 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 1998
    #1

    Mobiltelefon

    Jag har nu börjat inse att det är rätt praktiskt med en mobiltelefon till min -96a. Han börjar bli mer och mer "rörlig" och jag vill kunna ge honom både frihet och trygghet (det senare mest för mamma kanske!).
    Nåja, han har fått låna min gamla mobil när han gått 18 hål på golfbanan eller varit någon timme i slalombacken. Men eftersom det är så väldigt dåligt batteri så behöver vi faktiskt köpa en ny till honom. Frågan är bara vad?
    Han behöver ingen värstingtelefon utan bara en fungerande som man kan lita på. Hade eg velat köpa en sån där för 1 kr med abonnemang, men det kanske är dumt med abonnemang om telefonen kommer bort. Idag har han kontantkort och det är ju himla bra.
    Hur gör ni????
    Hur lätt är det att spärra telefon med abonnemang?
    Finns det försäkring som täcker om han tappar bort den?
  2. 1
    Mobiltelefon Jag har nu börjat inse att det är rätt praktiskt med en mobiltelefon till min -96a. Han börjar bli mer och mer "rörlig" och jag vill kunna ge honom både frihet och trygghet (det senare mest för mamma kanske!).
    Nåja, han har fått låna min gamla mobil när han gått 18 hål på golfbanan eller varit någon timme i slalombacken. Men eftersom det är så väldigt dåligt batteri så behöver vi faktiskt köpa en ny till honom. Frågan är bara vad?
    Han behöver ingen värstingtelefon utan bara en fungerande som man kan lita på. Hade eg velat köpa en sån där för 1 kr med abonnemang, men det kanske är dumt med abonnemang om telefonen kommer bort. Idag har han kontantkort och det är ju himla bra.
    Hur gör ni????
    Hur lätt är det att spärra telefon med abonnemang?
    Finns det försäkring som täcker om han tappar bort den?
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Våra döttrar

    har fått våra gamla telefoner då vi köpt nya. Nya batteri har vi köpt om de varit dåliga.

    Vi har bara kontantkort i dem om de skulle komma bort och det kan ta en stund innan barnen upptäcker att de är borta (har tack och lov inte hänt än).

    De har fått möjligheten till att kunna spärra telefonen (man kan alltså inte använda nallen alls om vi knappar in det nummer vi fått) via detta företag: http://smartsafety.se/home.asp
    De fick gjort det gratis i skolan då de var på besök.

    Försäkring har vi inte ens tänkt på då det är gamla telefoner.
    2 dagar i veckan ska vi inte bekymra oss om
    - i går och imorgon...
    ... det lämnar bara
    1 dag kvar - IDAG!!

    Lev därför det bästa du kan
    1 dag i taget...
    Lev nu!
  4. 2
    Våra döttrar har fått våra gamla telefoner då vi köpt nya. Nya batteri har vi köpt om de varit dåliga.

    Vi har bara kontantkort i dem om de skulle komma bort och det kan ta en stund innan barnen upptäcker att de är borta (har tack och lov inte hänt än).

    De har fått möjligheten till att kunna spärra telefonen (man kan alltså inte använda nallen alls om vi knappar in det nummer vi fått) via detta företag: http://smartsafety.se/home.asp
    De fick gjort det gratis i skolan då de var på besök.

    Försäkring har vi inte ens tänkt på då det är gamla telefoner.
  5. Anonym
    #3
    Min 96 och 97 har egna mobbiler som det fått av släktingar som köpt nya. De är trotsallt "häftiga" med kamera och modernare än min. Vi kör med kontatkort för att ha lite kontroll. Vet inte hur ni bor men här i stockholm blir mobiler stulna. Vi har varit noga med att de ska snällt ge mobilen till ev rånare. Du kan säkert få en försäkrning men satsa hellre på något som inte det gör något om det försvinner.
  6. 3
    Min 96 och 97 har egna mobbiler som det fått av släktingar som köpt nya. De är trotsallt "häftiga" med kamera och modernare än min. Vi kör med kontatkort för att ha lite kontroll. Vet inte hur ni bor men här i stockholm blir mobiler stulna. Vi har varit noga med att de ska snällt ge mobilen till ev rånare. Du kan säkert få en försäkrning men satsa hellre på något som inte det gör något om det försvinner.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Vi har kontantkort på dotternd telefon. Hon har min gamla så den är inte direkt stöldbegärlig men skulle den komma bort kan ingen ringa för mer än den 100-lapp jag ahr laddat den med och det tycker jag känns bra.
  8. 4
    Vi har kontantkort på dotternd telefon. Hon har min gamla så den är inte direkt stöldbegärlig men skulle den komma bort kan ingen ringa för mer än den 100-lapp jag ahr laddat den med och det tycker jag känns bra.
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Kan tyvärr inte...

    svara så mycket på dina sista frågor, eftersom jag inte är så värst insatt.
    Men åtminstone kan jag säga att Vicke inte har någon egen mobil än, eftersom jag/vi inte ännu tyckt att det behövts. Men då den dagen kommer då han är väldigt rörlig och jag är mycket borta och jobbar och så, så får han nog en, just för att man skall kunna hålla koll på att han har det bra, var han är, när han kommer hem och så att han kan få tag i oss varifrån som helst.
    BeckaSnäcka med VickePicke, EllaBella & Semlan
  10. 5
    Kan tyvärr inte... svara så mycket på dina sista frågor, eftersom jag inte är så värst insatt.
    Men åtminstone kan jag säga att Vicke inte har någon egen mobil än, eftersom jag/vi inte ännu tyckt att det behövts. Men då den dagen kommer då han är väldigt rörlig och jag är mycket borta och jobbar och så, så får han nog en, just för att man skall kunna hålla koll på att han har det bra, var han är, när han kommer hem och så att han kan få tag i oss varifrån som helst.
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    sannah fick en egen mobil i somras så att hon konde få tag i oss och tvärtom.
    sen i somras har det gått 200 kronor då har även vi använt hennes telefon.
  12. 6
    sannah fick en egen mobil i somras så att hon konde få tag i oss och tvärtom.
    sen i somras har det gått 200 kronor då har även vi använt hennes telefon.

Liknande trådar

  1. Ny mobiltelefon
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 21:35
  2. Mobiltelefon - när?
    By Cherinne in forum Stora barn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 13:21
  3. mobiltelefon
    By sökaren in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 18:05
  4. Ny mobiltelefon
    By keas in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 07:21
  5. Mobiltelefon
    By Matilda med 3 in forum _99/00 Vinterbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 17:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar