Hur ska man agera
Hem & fritid
  1. anonymt namn
    #1

    Hur ska man agera

    Om det kommer en hund rusande mot en skällande.
    En okänd hund som man inte känner om den är glad eller arg.
    hur gör man rätt som person
    jag blev ju lite rädd så jag hm stack väl upp armarna vilket kanske hetsade hunden mer än motade den.
    ska man stå helt still
    eller ska man "mota" hunden säga något?

    Rasen var schäfer och den andra vet jag inte vad det var för ras.
    har bara hänt en gång ägaren kom efter bara en kort stund men jag vill ändå fråga om råd hur man gör nästa gång kanske det tar längre tid innan ägaren kommer.

    och jag ber om ursäkt för att jag är anonym men vill inte bli igenkänd.
  2. 1
    Hur ska man agera Om det kommer en hund rusande mot en skällande.
    En okänd hund som man inte känner om den är glad eller arg.
    hur gör man rätt som person
    jag blev ju lite rädd så jag hm stack väl upp armarna vilket kanske hetsade hunden mer än motade den.
    ska man stå helt still
    eller ska man "mota" hunden säga något?

    Rasen var schäfer och den andra vet jag inte vad det var för ras.
    har bara hänt en gång ägaren kom efter bara en kort stund men jag vill ändå fråga om råd hur man gör nästa gång kanske det tar längre tid innan ägaren kommer.

    och jag ber om ursäkt för att jag är anonym men vill inte bli igenkänd.
  3. LinBlå
    #2
    Stå helt stilla, utan att röra armarna! Inte det lättaste om man blir skärrad, men det enda som inte tiggar en hund.

    När hundarna är infågade av ägaren, så skäller man på denne.. *muttrar nåt ohörbart om oansvarliga hundägare*
  4. 2
    Stå helt stilla, utan att röra armarna! Inte det lättaste om man blir skärrad, men det enda som inte tiggar en hund.

    När hundarna är infågade av ägaren, så skäller man på denne.. *muttrar nåt ohörbart om oansvarliga hundägare*
  5. Anonym
    #3
    tack!
  6. 3
    tack!
  7. Medlem sedan
    Oct 2004
    #4

    Ställer mig här...

    och bara håller med & nickar...
    Man skäller _ordentligt_ på ägaren när denne kommit. För j*****t när sånt där händer...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  8. 4
    Ställer mig här... och bara håller med & nickar...
    Man skäller _ordentligt_ på ägaren när denne kommit. För j*****t när sånt där händer...
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Vänder sig bort, låtsas intresserad av nåt annat. Vänder ryggen till om man törs. Titta inte hunden i ögonen, det kan verka provocerande.

    Man kan också säga med barsk röst "Gå hem med dig!" om man inte är för rädd.

    Själv brukar jag inte vara rädd för egen del, däremot för min egen hund. Om hunden är stor blir hon rädd, även fast hunden bara vill hälsa. Hundar som springer fram är antingen valpar/unghundar som älskar hela världen, el också väldigt ouppfostrade och översociala.
  10. 5
    Vänder sig bort, låtsas intresserad av nåt annat. Vänder ryggen till om man törs. Titta inte hunden i ögonen, det kan verka provocerande.

    Man kan också säga med barsk röst "Gå hem med dig!" om man inte är för rädd.

    Själv brukar jag inte vara rädd för egen del, däremot för min egen hund. Om hunden är stor blir hon rädd, även fast hunden bara vill hälsa. Hundar som springer fram är antingen valpar/unghundar som älskar hela världen, el också väldigt ouppfostrade och översociala.

Liknande trådar

  1. Vem bör agera?
    By Undrar över barnen in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 20:32
  2. Hur ska man agera?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 21:04
  3. Hur agera?
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 11:25
  4. Hur ska vi agera?
    By sfnmee in forum Tonåringar
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-02, 07:44
  5. Hur agera?
    By anonymt namn in forum Barn som yrke
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 20:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar