Torr nattblöja i natt
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Torr nattblöja i natt

    Men det gills nog inte när man har en kräksjuk dotter som enbart fått i sig 4 piggelin på dagen innan.

    Nu är hon iaf fått behålla några piggelin till och är rätt pigg men all form av fastare föda kommer upp igen.

    Pontus har också åkt dit liksom sambon men Pontus verkar i det närmaste återställd och sambon är helt okej även om han inte äter något än.

    Och jag då, ja pepper peppar så är jag helt okej, än. Men vi får väl se. Det är sambon som haft ungarna hemma både tis och ons så det är ju fullt möjligt att jag åker dit om ett tag. Men jag håller tummarna för att jag slipper för det är ju ingen höjdare att kräkas om man säger så...
  2. 1
    Torr nattblöja i natt Men det gills nog inte när man har en kräksjuk dotter som enbart fått i sig 4 piggelin på dagen innan.

    Nu är hon iaf fått behålla några piggelin till och är rätt pigg men all form av fastare föda kommer upp igen.

    Pontus har också åkt dit liksom sambon men Pontus verkar i det närmaste återställd och sambon är helt okej även om han inte äter något än.

    Och jag då, ja pepper peppar så är jag helt okej, än. Men vi får väl se. Det är sambon som haft ungarna hemma både tis och ons så det är ju fullt möjligt att jag åker dit om ett tag. Men jag håller tummarna för att jag slipper för det är ju ingen höjdare att kräkas om man säger så...
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    :((

    Urk alltså! Den där jädra kräksjukan! På sjukhuset snurrar den runt och det är intagningsstopp och besöksförbud till hö och vänster. Man blir totalt nojjig. Snart vågar jag inte gå på fika rast :-) Vi har klarat oss hittills *ta i trä*

    Hoppas Jennie piggar på sig snabbt och att du står emot!
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  4. 2
    :(( Urk alltså! Den där jädra kräksjukan! På sjukhuset snurrar den runt och det är intagningsstopp och besöksförbud till hö och vänster. Man blir totalt nojjig. Snart vågar jag inte gå på fika rast :-) Vi har klarat oss hittills *ta i trä*

    Hoppas Jennie piggar på sig snabbt och att du står emot!
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Det är kört

    Jag kommer kräkas, frågan är bara när.

    Jag mår riktigt illa, det kör i magen som f-n och jag har strategiskt placerat ut ett glas vatten vid toalettstolen att skölja munnen med, så nu är det bara att vänta...

    Men Jennie, Pontus och Peter är bättre. Ingen av dem vill äta och Jennie och Pontus kräks om de får i sig för fast föda men de är på bra humör och vill äta något iaf. Båda ungarna har dock fortfarande diaree och jag försökte stoppa Pontus rännskita med blåbär. Ett tips är att vara 110 % säker på att barnet inte kräks längre när man ger blåbär, vi fick ett bakslag och har torkat blåbärsfläckar överallt.

    Imorgon hoppas jag på att alla de andra är friska, går ut och låter mig kräkas i fred :-)
  6. 3
    Det är kört Jag kommer kräkas, frågan är bara när.

    Jag mår riktigt illa, det kör i magen som f-n och jag har strategiskt placerat ut ett glas vatten vid toalettstolen att skölja munnen med, så nu är det bara att vänta...

    Men Jennie, Pontus och Peter är bättre. Ingen av dem vill äta och Jennie och Pontus kräks om de får i sig för fast föda men de är på bra humör och vill äta något iaf. Båda ungarna har dock fortfarande diaree och jag försökte stoppa Pontus rännskita med blåbär. Ett tips är att vara 110 % säker på att barnet inte kräks längre när man ger blåbär, vi fick ett bakslag och har torkat blåbärsfläckar överallt.

    Imorgon hoppas jag på att alla de andra är friska, går ut och låter mig kräkas i fred :-)
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4

    oh shit.

    Du har mitt fulla medlidande!!! *ryser och lider* Fy farao alltså.

    Hoppas du får vara sjuk ifred i alla fall. Klängiga barn är inget man önskar sig då man mår labans.
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  8. 4
    oh shit. Du har mitt fulla medlidande!!! *ryser och lider* Fy farao alltså.

    Hoppas du får vara sjuk ifred i alla fall. Klängiga barn är inget man önskar sig då man mår labans.
  9. Medlem sedan
    Aug 2003
    #5

    Mycket bättre!

    Sådär ja, fick köra porslinsbuss några vändor igårkväll men nu känner jag mig nästa frisk såvida jag håller mig lugn och inte äter allt för mycket.

    Men det är surt att vara sjuk när vädret ser heeeeeeelt gudomligt ut. Hoppas vi orkar oss ut imorgon iaf.
  10. 5
    Mycket bättre! Sådär ja, fick köra porslinsbuss några vändor igårkväll men nu känner jag mig nästa frisk såvida jag håller mig lugn och inte äter allt för mycket.

    Men det är surt att vara sjuk när vädret ser heeeeeeelt gudomligt ut. Hoppas vi orkar oss ut imorgon iaf.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    Urkas!

    Värdelöst att du oxå åkte dit. Verkar va helt omöjligt att slippa denna vinterns kräksjukor!! Himla skönt iaf att det inte blev så långdraget. Ta det lugnt idag så är du nog som ny imorgon.
  12. 6
    Urkas! Värdelöst att du oxå åkte dit. Verkar va helt omöjligt att slippa denna vinterns kräksjukor!! Himla skönt iaf att det inte blev så långdraget. Ta det lugnt idag så är du nog som ny imorgon.
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    dålig tajming..

    ..att ligga sjuk idag! Förstår att det kändes surt! Vi har varit i pulkbacken hela dagen, åkt som bara den och grillat korv. Men du, det blir nog kalasväder i morgon med, tills dess kanske du har hämtat lite krafter!

    Krya på er! Nu har ni gjort ert!
    Freja, Märta och Vide - min underbara trio busungar!
    Mer om oss: http://brokig.blogspot.com/
  14. 7
    dålig tajming.. ..att ligga sjuk idag! Förstår att det kändes surt! Vi har varit i pulkbacken hela dagen, åkt som bara den och grillat korv. Men du, det blir nog kalasväder i morgon med, tills dess kanske du har hämtat lite krafter!

    Krya på er! Nu har ni gjort ert!

Liknande trådar

  1. Slutat med nattblöja - olycka varje natt
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 14:37
  2. Torr natt!
    By Miriam in forum Föräldraskap
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:50
  3. Torr nattblöja
    By Kristina med 3 in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 11:03
  4. W verkar gå mot natt-torr..
    By Nettikan in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-08, 09:39
  5. Torr nattblöja!
    By SvartaPantern in forum _03 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 20:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar