Toppigt huvud
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Toppigt huvud

    Är det nån mer än jag som har en bebis med toppigt huvud och där huvudomfånget inte växer i takt med kurvan? Var på BVC idag, och som sagt huvudet växer för sakta i omfång, bara ökat 0,5 cm på 3,5 veckor. Är nu 40 cm. Däremot är det toppigt. Har tidigare skyllt på sugklockan, men det kan jag knappast göra längre. BVC-sköterskan trodde inte jag behövde vara orolig eftersom fontanellen såg fin ut, men hon skulle ändå prata med läkaren, så lite orolig är jag i alla fall.
  2. 1
    Toppigt huvud Är det nån mer än jag som har en bebis med toppigt huvud och där huvudomfånget inte växer i takt med kurvan? Var på BVC idag, och som sagt huvudet växer för sakta i omfång, bara ökat 0,5 cm på 3,5 veckor. Är nu 40 cm. Däremot är det toppigt. Har tidigare skyllt på sugklockan, men det kan jag knappast göra längre. BVC-sköterskan trodde inte jag behövde vara orolig eftersom fontanellen såg fin ut, men hon skulle ändå prata med läkaren, så lite orolig är jag i alla fall.
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Tror heller inte du behöver oroa dig men det e ju bra att de kollar upp det i alla fall. Emilia har normalstort huvudomfång men ligger över på vikten och långt över på längde ....men det e väl så att det kan variera ?!?
  4. 2
    Tror heller inte du behöver oroa dig men det e ju bra att de kollar upp det i alla fall. Emilia har normalstort huvudomfång men ligger över på vikten och långt över på längde ....men det e väl så att det kan variera ?!?
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    säkert inget att oroa sig för

    men tyvärr har man ju en tendens att göra det ändå när det gäller ens barn. Men det är ju bra att de kollar upp det om du är fundersam. Du ska se att allt är ok, det kan ju variera mycket.
    kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  6. 3
    säkert inget att oroa sig för men tyvärr har man ju en tendens att göra det ändå när det gäller ens barn. Men det är ju bra att de kollar upp det om du är fundersam. Du ska se att allt är ok, det kan ju variera mycket.
    kram
  7. Medlem sedan
    Jul 2006
    #4
    Tack. Jag vet ju att det brukar variera, men det är väl för att det inte växt i samma takt som vikt och längd som jag oroar mej, men det kanske går i perioder det med.
  8. 4
    Tack. Jag vet ju att det brukar variera, men det är väl för att det inte växt i samma takt som vikt och längd som jag oroar mej, men det kanske går i perioder det med.
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Tack. Javisst oroar man sej lätt när det gäller ens barn. Men han är pigg och mår bra och utvecklas som han ska för övrigt så då borde ju allt vara ok.
  10. 5
    Tack. Javisst oroar man sej lätt när det gäller ens barn. Men han är pigg och mår bra och utvecklas som han ska för övrigt så då borde ju allt vara ok.
  11. Medlem sedan
    Oct 2006
    #6
    Jag var på BVC idag å Emilia har relativt nätt huvud till sin kropp som bvc tanten uttryckte det men det var absolut inget att oroa sig över utan det var mer när det var tvärtom som det kunde vara lite mer oroväcknde. Om huvudet växer aldeles för fort alltså.
  12. 6
    Jag var på BVC idag å Emilia har relativt nätt huvud till sin kropp som bvc tanten uttryckte det men det var absolut inget att oroa sig över utan det var mer när det var tvärtom som det kunde vara lite mer oroväcknde. Om huvudet växer aldeles för fort alltså.
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Tack. Skönt att höra.
  14. 7
    Tack. Skönt att höra.

Liknande trådar

  1. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 19:39
  2. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:44
  3. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:37
  4. Just, ja huvud upp
    By ~Ida~ in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-22, 11:17
  5. Huvudet lite toppigt..
    By Madde80 in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 18:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar