Dottern har inga kompisar..
Skolbarn
  1. Anonym mamma
    #1

    Dottern har inga kompisar..

    längre och jag vet inte varför egentligen.Hon är snart tio år.Hade två kompisar i klassen..på skolan är hon med olika men inte hemma.Hon ringer ofta till den som var hennes bästa kompis men hon ska alltid bort eller tex gå och klippa sig,typ..

    Dottern är den typen som vill gå hem och fika direkt efter skolan och hon har flera syskon så de har oftast kul tillsammans.Hon gör sina läxor ofta då hon fikat,är jättenoga med det och bekymrar sig över prov o dylikt..fast hon är bara drygt 9.Hon har trots oron alltid alla rätt på det mesta..

    Hon är inte så där jätteberoende av kompisar alltså ,och jag är hemma den tid hon kommer hem.

    Men jag undrar ändå..har frågat henne och visst är det så att hon skulle vilja vara med en kompis också då och då..

    Jag som har både äldre och yngre barn vet att barn utvecklas åt olika håll och kanske inte längre passar lika bra ihop med de "gamla" kompisarna..

    Jag har pratat med läraren och bad henne kolla lite diskret hur det verkar vara på raster och så men istället bad hon dotterns stanna kvar,och frågade henne varför hon inte är med kompisarna längre.Dottern kom hem hysteriskt upprörd och grät för att hon inte ville ha detta samtal med fröken..

    Vad skulle ni göra?Det är ju en sak att själv VÄLJA att vara ensam.(har sådana barn också,som är nöjda ändå och inte har intresse av kompisar)
  2. 1
    Dottern har inga kompisar.. längre och jag vet inte varför egentligen.Hon är snart tio år.Hade två kompisar i klassen..på skolan är hon med olika men inte hemma.Hon ringer ofta till den som var hennes bästa kompis men hon ska alltid bort eller tex gå och klippa sig,typ..

    Dottern är den typen som vill gå hem och fika direkt efter skolan och hon har flera syskon så de har oftast kul tillsammans.Hon gör sina läxor ofta då hon fikat,är jättenoga med det och bekymrar sig över prov o dylikt..fast hon är bara drygt 9.Hon har trots oron alltid alla rätt på det mesta..

    Hon är inte så där jätteberoende av kompisar alltså ,och jag är hemma den tid hon kommer hem.

    Men jag undrar ändå..har frågat henne och visst är det så att hon skulle vilja vara med en kompis också då och då..

    Jag som har både äldre och yngre barn vet att barn utvecklas åt olika håll och kanske inte längre passar lika bra ihop med de "gamla" kompisarna..

    Jag har pratat med läraren och bad henne kolla lite diskret hur det verkar vara på raster och så men istället bad hon dotterns stanna kvar,och frågade henne varför hon inte är med kompisarna längre.Dottern kom hem hysteriskt upprörd och grät för att hon inte ville ha detta samtal med fröken..

    Vad skulle ni göra?Det är ju en sak att själv VÄLJA att vara ensam.(har sådana barn också,som är nöjda ändå och inte har intresse av kompisar)
  3. _pip_
    #2
    Men hennes lärare måste väl ändå få luska i om någon varit dum mot henne på rasterna?
  4. 2
    Men hennes lärare måste väl ändå få luska i om någon varit dum mot henne på rasterna?
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3
    Fixa tillfällen för kontakt, kan man göra som förälder. hjälpa henne att bjuda hem, fixa bullar eller pyamasparty. Aktiviteter utanför skoltid kan också göra att man får kontakt med nya kompisar.
  6. 3
    Fixa tillfällen för kontakt, kan man göra som förälder. hjälpa henne att bjuda hem, fixa bullar eller pyamasparty. Aktiviteter utanför skoltid kan också göra att man får kontakt med nya kompisar.
  7. Anonym mamma
    #4
    Jovisst..men jag hade bett henne att först kolla läget..men hon såg inget speciellt för dottern _är_ ju med de andra tjejerna på skolan.
  8. 4
    Jovisst..men jag hade bett henne att först kolla läget..men hon såg inget speciellt för dottern _är_ ju med de andra tjejerna på skolan.

Liknande trådar

  1. inga kompisar
    By anonymt namn in forum _99 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 07:05
  2. Dottern har inga kompisar..
    By Norrlands-mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 11:38
  3. Han har inga kompisar!
    By mea72 in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 23:10
  4. Han har inga kompisar (långt)
    By Orolig mamma in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 00:32
  5. inga kompisar
    By orolig mamma behöver stöd och råd in forum Tonåringar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-11-10, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar