Lunginflammation*2
_0402 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Lunginflammation*2

    Här har vi sjukstuga. Båda killarna har dragit på sig lunginflammation så nu är det penicillin och bricanyl som gäller. Hela veckan har dom varit hemma och måste vara hemma hela nästa vecka oxå då det är penicillin tre gånger per dag. Joel är mest pigg, nästan frisk känns det men Leo har fortfarande lite feber och hostar och snorar massor. Leo har hostat så han kräkts och det enda som kom upp var en massa slem. Det är ju bra men han kiknar ju nästan.
    Hoppas att dom snart blir piggare så att dom orkar göra nåt.
  2. 1
    Lunginflammation*2 Här har vi sjukstuga. Båda killarna har dragit på sig lunginflammation så nu är det penicillin och bricanyl som gäller. Hela veckan har dom varit hemma och måste vara hemma hela nästa vecka oxå då det är penicillin tre gånger per dag. Joel är mest pigg, nästan frisk känns det men Leo har fortfarande lite feber och hostar och snorar massor. Leo har hostat så han kräkts och det enda som kom upp var en massa slem. Det är ju bra men han kiknar ju nästan.
    Hoppas att dom snart blir piggare så att dom orkar göra nåt.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Stackars stackars er....skickar här ett fång krya på er kramar.

    j
  4. 2
    Stackars stackars er....skickar här ett fång krya på er kramar.

    j
  5. Malla
    #3

    Stackars

    killar! Lunginflammation är inte kul. Jag minns när min nu sextonåriga dotter fick en när hon var knappt två år. Den utlöstes av den kikhosta både hon och storebror hade(man vaccinerade inte på den tiden) och hon var jättekass. Vi fick dessutom kontrollröntga tre gånger efter den innan de sa att det såg bra ut i lungorna. Hon hade en jättejobbig höst och vinter det året med en massa infektioner och obstruktiv bronkit ett flertal gånger. Kikhostan och lunginflammationen kom i februari och efter det blev hon "sjukskriven" så att vi kunde vara hemma med henne ett tag efter att penicillinkuren var slut. Som tur är har hon aldrig varit så sjuk någon annan vinter. Vintern efter fick dock hennes pappa diabetes och lillasyster som var 8-9 månader hjärnhinneinflammation
    Min dotter kräktes alltid upp slem när medicinerna verkade. Det var när slemmet lossnade så även om det inte var kul med kräkningar så var det ett gott tecken, tyckte vi. Jag hoppas att det är så för Leo också Krya på er! Kram!
  6. 3
    Stackars killar! Lunginflammation är inte kul. Jag minns när min nu sextonåriga dotter fick en när hon var knappt två år. Den utlöstes av den kikhosta både hon och storebror hade(man vaccinerade inte på den tiden) och hon var jättekass. Vi fick dessutom kontrollröntga tre gånger efter den innan de sa att det såg bra ut i lungorna. Hon hade en jättejobbig höst och vinter det året med en massa infektioner och obstruktiv bronkit ett flertal gånger. Kikhostan och lunginflammationen kom i februari och efter det blev hon "sjukskriven" så att vi kunde vara hemma med henne ett tag efter att penicillinkuren var slut. Som tur är har hon aldrig varit så sjuk någon annan vinter. Vintern efter fick dock hennes pappa diabetes och lillasyster som var 8-9 månader hjärnhinneinflammation
    Min dotter kräktes alltid upp slem när medicinerna verkade. Det var när slemmet lossnade så även om det inte var kul med kräkningar så var det ett gott tecken, tyckte vi. Jag hoppas att det är så för Leo också Krya på er! Kram!

Liknande trådar

  1. Det var lunginflammation
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-27, 09:17
  2. Lunginflammation har
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 22:29
  3. Lunginflammation !!
    By nova13 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 16:25
  4. Lunginflammation
    By kmcb in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-01, 15:22
  5. Lunginflammation
    By _AnnaA in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 20:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar