Leker era 97:or
_97 Alla barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Leker era 97:or

    ofta med andra på veckorna?? Eller är det fullt upp med läxor och aktiviteter?
  2. 1
    Leker era 97:or ofta med andra på veckorna?? Eller är det fullt upp med läxor och aktiviteter?
  3. Medlem sedan
    Mar 2000
    #2

    Det varierar

    Vissa veckor så går telefonen glödhet Antingen så ringer hon eller så kompisarna. Andra veckor är det lugnare och hon har mer tid att varva ner. Astrid är nu inte speciellt intresserad av en massa olika aktiviteter. Ibland har hon brukat gå till kyrkans aktivivteter som är 1 gng/v. Hon har även funderat på att spela basket med stora syrran sin, ska hon testa vid deras nästa träning.

    Läxor har hon val ganska lagomt med och hon har inga större problem med att hinna med dem. Ibladnd får man väl påminna om dem, men oftast så har hon redan gjort dem självmant.
    Bian
  4. 2
    Det varierar Vissa veckor så går telefonen glödhet Antingen så ringer hon eller så kompisarna. Andra veckor är det lugnare och hon har mer tid att varva ner. Astrid är nu inte speciellt intresserad av en massa olika aktiviteter. Ibland har hon brukat gå till kyrkans aktivivteter som är 1 gng/v. Hon har även funderat på att spela basket med stora syrran sin, ska hon testa vid deras nästa träning.

    Läxor har hon val ganska lagomt med och hon har inga större problem med att hinna med dem. Ibladnd får man väl påminna om dem, men oftast så har hon redan gjort dem självmant.
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3
    Inte så ofta, ibland går han hem med en kompis efter skolan, eller så har en pojke som bor i huset mitt emot som brukar ringa på. Vi har nästan inga barn i närheten, och klasskompisarna bor nära skolan, vilket vi inte gör.
  6. 3
    Inte så ofta, ibland går han hem med en kompis efter skolan, eller så har en pojke som bor i huset mitt emot som brukar ringa på. Vi har nästan inga barn i närheten, och klasskompisarna bor nära skolan, vilket vi inte gör.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Vad skönt att höra, att alla inte leker jämt. Våran kille vill gärna leka men har sällan någon som vill leka med honom (gör ont i mig och honom) Han leker högst 1 gång per vecka och då menar jag verkligen högst.
  8. 4
    Vad skönt att höra, att alla inte leker jämt. Våran kille vill gärna leka men har sällan någon som vill leka med honom (gör ont i mig och honom) Han leker högst 1 gång per vecka och då menar jag verkligen högst.
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Så skulle jag önska att det var, att kompisar även ringde sonen.
    Kul att hon har lektid och även njuter av egen tid.
  10. 5
    Så skulle jag önska att det var, att kompisar även ringde sonen.
    Kul att hon har lektid och även njuter av egen tid.
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Nej, inte mycket i veckorna, främst beroende på att skoldagarna är så långa här, de går från 8.45-16.45, och två dagar i veckan får de stanna på fritids till kl 18, då jag inte slutar jobba förrän 17.30.
    Onsdagar är de skollediga men då är det fotboll för lillebrorsan och simskola för henne själv, så den dagen går till sånt. Hon leker ganska bra med lillebrorsan som tur är, men lek med kompisar blir på helgerna ibland, och på sommaren efter skolan med de få jämnåriga som bor i kvarteret.
  12. 6
    Nej, inte mycket i veckorna, främst beroende på att skoldagarna är så långa här, de går från 8.45-16.45, och två dagar i veckan får de stanna på fritids till kl 18, då jag inte slutar jobba förrän 17.30.
    Onsdagar är de skollediga men då är det fotboll för lillebrorsan och simskola för henne själv, så den dagen går till sånt. Hon leker ganska bra med lillebrorsan som tur är, men lek med kompisar blir på helgerna ibland, och på sommaren efter skolan med de få jämnåriga som bor i kvarteret.
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7

    Jo..

    Hon hinner inte mer än innanför dörren så är hon i telefon (antingen har hon ringt eller så hinner telefon ringa henne) Det är inte ofta hon sitter ensam utom nån gång när hon känner att hon vill vara själv hemma då säger hon faktiskt nej till kompisarna och det känns ju bra att hon klarar av det.
    ## Jessica med Emelie -97, Elin -99 och Emmy -07 ##
  14. 7
    Jo.. Hon hinner inte mer än innanför dörren så är hon i telefon (antingen har hon ringt eller så hinner telefon ringa henne) Det är inte ofta hon sitter ensam utom nån gång när hon känner att hon vill vara själv hemma då säger hon faktiskt nej till kompisarna och det känns ju bra att hon klarar av det.
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Jo, ofta leker hon ett par dagar mitt i veckan sedan på helgerna om vi inte gör annat då. Vi läser läxan på kvällen i stället.
  16. 8
    Jo, ofta leker hon ett par dagar mitt i veckan sedan på helgerna om vi inte gör annat då. Vi läser läxan på kvällen i stället.
  17. Medlem sedan
    Sep 1998
    #9
    Ja, om vi inte ska bort eller ska göra något särskilt så leker hon näst intill varje dag med sin bästis. Det händer att hon bestämmer med andra kompisar i klassen, men oftast är det bästisen. Läxorna gör vi på kvällen(alltid för sent).
  18. 9
    Ja, om vi inte ska bort eller ska göra något särskilt så leker hon näst intill varje dag med sin bästis. Det händer att hon bestämmer med andra kompisar i klassen, men oftast är det bästisen. Läxorna gör vi på kvällen(alltid för sent).
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Inte varje dag, men någon/några gånger i veckan så har hon ant, kompisar här eller är där....
    Majas bästis bor en bra bit härifrån, (vi bor på landet) så där krävs det viss plarering när dom ska leka...
    Hon tränar fotboll 1g/v, läxorna gör vi på kvällen...
  20. 10
    Inte varje dag, men någon/några gånger i veckan så har hon ant, kompisar här eller är där....
    Majas bästis bor en bra bit härifrån, (vi bor på landet) så där krävs det viss plarering när dom ska leka...
    Hon tränar fotboll 1g/v, läxorna gör vi på kvällen...
  21. Medlem sedan
    May 1999
    #11
    Min 97:a har en fritidsaktivitet i veckan. Jag har faktiskt medvetet begränsat, med tre barn skulle man ju inte få göra annat än att skjutsa barnen hit och dit annars. Hon leker nästan varje dag med kompisar. Det blir mer lek under veckorna faktiskt för på helgerna försöker vi ofta göra saker tillsammans hela familjen. Har hon en kompis hemma de dagar hon har läxa brukar jag försöka få dem att göra läxan tillsammans.
  22. 11
    Min 97:a har en fritidsaktivitet i veckan. Jag har faktiskt medvetet begränsat, med tre barn skulle man ju inte få göra annat än att skjutsa barnen hit och dit annars. Hon leker nästan varje dag med kompisar. Det blir mer lek under veckorna faktiskt för på helgerna försöker vi ofta göra saker tillsammans hela familjen. Har hon en kompis hemma de dagar hon har läxa brukar jag försöka få dem att göra läxan tillsammans.
  23. Medlem sedan
    Jan 1998
    #12
    Nej - han gillar att vara ensam de dagar han inte tränar eller är med storebröderna. På helgen brukar han vara med någon kompis en dag. Han är lite av en ensamvarg överhuvudtaget!
  24. 12
    Nej - han gillar att vara ensam de dagar han inte tränar eller är med storebröderna. På helgen brukar han vara med någon kompis en dag. Han är lite av en ensamvarg överhuvudtaget!
  25. Medlem sedan
    Feb 1999
    #13
    jag försöker att dom inte ska leka på veckorna, men ibland följer han med kompis hem och är där ett par timmar till jag slutar jobba. Det är ju läxor och sen har han sitt luftgevärsskytte två kvällar i veckan. Vi bor ju på landet så dom roar sig ganska bra själva. Mina söner är ju 7½ och snart 10, så dom har ju varandra.
  26. 13
    jag försöker att dom inte ska leka på veckorna, men ibland följer han med kompis hem och är där ett par timmar till jag slutar jobba. Det är ju läxor och sen har han sitt luftgevärsskytte två kvällar i veckan. Vi bor ju på landet så dom roar sig ganska bra själva. Mina söner är ju 7½ och snart 10, så dom har ju varandra.
  27. Anonymt namn
    #14
    Min sambos son leker oftast inte på veckorna längre, kommer hem vid 17 om vi jobbar är jag ledig så hittar vi på något EFTER läxläsning. Läxa går först här. Sen har grabben fotbollsträning. Helger då får man leka. Vi tycker det är viktigt med läxor.
  28. 14
    Min sambos son leker oftast inte på veckorna längre, kommer hem vid 17 om vi jobbar är jag ledig så hittar vi på något EFTER läxläsning. Läxa går först här. Sen har grabben fotbollsträning. Helger då får man leka. Vi tycker det är viktigt med läxor.
  29. Medlem sedan
    Jan 2000
    #15

    Ett par gånger i veckan.

    I perioder blir det varje dag, men oftast är det ett par gånger i veckan. Sällan på helgerna, isåfall är det för det mesta bara bästa kompisen från hennes gamla skola. De leker oftast till 5-6 tiden, så därefter blir det läxor. Hon slutar vid 2-tiden varje dag. Hon spelar fotboll på söndagsförmiddagar + onsdagskvällar.
  30. 15
    Ett par gånger i veckan. I perioder blir det varje dag, men oftast är det ett par gånger i veckan. Sällan på helgerna, isåfall är det för det mesta bara bästa kompisen från hennes gamla skola. De leker oftast till 5-6 tiden, så därefter blir det läxor. Hon slutar vid 2-tiden varje dag. Hon spelar fotboll på söndagsförmiddagar + onsdagskvällar.

Liknande trådar

  1. Hur leker era 00:or?
    By Piilla in forum _00 Alla barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 13:40
  2. Dem LEKER!
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-19, 15:06
  3. Han leker!
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-05, 12:13
  4. Han leker!!!
    By -Jill- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 19:17
  5. Leker era ute?
    By Ina m 2 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 17:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar