Hej hej!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Hej hej!

    Jag har en bajsfråga igen!

    Estelle vägrar att bajsa i blöjan numer utan ska sitta på toaletten. Och det kan man ju förstå - det blir ju kladdigt i blöjan. Så nu måste vi skaffa en potta alternativt en barnring till toan. Men vilket är bäst? Eftersom hon redan går på toaletten känns det ju som ett steg tillbaka att köra med potta men å andra sidan så, sen när hon kan gå (hon gör inte det helt själv än) så vill jag ju inte att hon ska vara berorende av mig eller sin pappa för att bli upplyft på toaletten utan kunna gå och sätta sig när hon behöver.
    Hur resonerar ni?
    Under ombyggnad:
    www.trasdocka.se

    Estelle (060209) bloggar:
    drewsen-estelle.blogspot.com
  2. 1
    Hej hej! Jag har en bajsfråga igen!

    Estelle vägrar att bajsa i blöjan numer utan ska sitta på toaletten. Och det kan man ju förstå - det blir ju kladdigt i blöjan. Så nu måste vi skaffa en potta alternativt en barnring till toan. Men vilket är bäst? Eftersom hon redan går på toaletten känns det ju som ett steg tillbaka att köra med potta men å andra sidan så, sen när hon kan gå (hon gör inte det helt själv än) så vill jag ju inte att hon ska vara berorende av mig eller sin pappa för att bli upplyft på toaletten utan kunna gå och sätta sig när hon behöver.
    Hur resonerar ni?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    När Saga började

    använa toaletten ist för potta köpte jag både potta och toasits, hon var lite knepig med att sluta med blöjan så därför provade vi både och.
    Rent spontant skulle jag säga toasits om ni verkligen behöver något alls? Saga går fortfarande inte själv på toaletten utan säger till och vill ha hjälp och sällskap.

    Pottan tyckte jag bara var jobbig att tvätta varje gång hon bajsat.
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  4. 2
    När Saga började använa toaletten ist för potta köpte jag både potta och toasits, hon var lite knepig med att sluta med blöjan så därför provade vi både och.
    Rent spontant skulle jag säga toasits om ni verkligen behöver något alls? Saga går fortfarande inte själv på toaletten utan säger till och vill ha hjälp och sällskap.

    Pottan tyckte jag bara var jobbig att tvätta varje gång hon bajsat.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Hmm...

    jag skulle nog köra med toaring om jag var du, eftersom Estelle är van att gå på toa. Hon kanske inte alls går med på att sitta på potta öht, Salma dissar pottan och jag misstänker att det beror på att det är roligare att sitta högt upp Och man måste ju ändå vara med och torka/tvätta ett tag framöver så...

    När Estelle väl har börjat gå ordentligt så dröjer det nog inte länge innan hon kan kliva upp på en liten pall heller, och då kan hon ju sätta sig på toan själv också!
  6. 3
    Hmm... jag skulle nog köra med toaring om jag var du, eftersom Estelle är van att gå på toa. Hon kanske inte alls går med på att sitta på potta öht, Salma dissar pottan och jag misstänker att det beror på att det är roligare att sitta högt upp Och man måste ju ändå vara med och torka/tvätta ett tag framöver så...

    När Estelle väl har börjat gå ordentligt så dröjer det nog inte länge innan hon kan kliva upp på en liten pall heller, och då kan hon ju sätta sig på toan själv också!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar