Hälsningar från mig o Malte
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Hälsningar från mig o Malte

    Får passa på nu när jag ännu har tid att skriva en snutt härinne, närsomhelst bär det ju av till BB igen

    Malte är glad o pigg, vi har haft kräksjuka i veckan hela familjen (utom min man som är av den immuna sorten=orättvist, men han fick ta reda på skiten istället..). Men det var nog inte den värsta varianten, snabbt övergående.
    Han går inte ännu, verkar inte ha behov av det, syskonen fixar ju saker åt honom. Däremot ska man stå mot allting o pilla på sånt man inte får.. Önskar han kunde låta bli katten som ofta tar en tupplur på en av köksstolarna, den brukar inte uppskatta att bli störd.

    Igår var de så gulliga, de satt alla tre barnen o bollade till varandra, så roligt att se att även Malte börjar leka mer aktivt med andra barn o förstår vad det hela går ut på. Underlättar även för mig.
    Han pratar även en del, mest på sitt språk då, men långa meningar som antingen är nåt han berättar eller påstår, eller så frågar han mig nåt, hörs tydligt på tonfallet.

    Stor är han, nästan tolv kilo för ett par veckor sen, inget jag orkar bära på.. Vi får sitta o kramas han o jag.

    Hoppas ni andra mår bra. Kikar in en sväng när lillbäsen kommit..
  2. 1
    Hälsningar från mig o Malte Får passa på nu när jag ännu har tid att skriva en snutt härinne, närsomhelst bär det ju av till BB igen

    Malte är glad o pigg, vi har haft kräksjuka i veckan hela familjen (utom min man som är av den immuna sorten=orättvist, men han fick ta reda på skiten istället..). Men det var nog inte den värsta varianten, snabbt övergående.
    Han går inte ännu, verkar inte ha behov av det, syskonen fixar ju saker åt honom. Däremot ska man stå mot allting o pilla på sånt man inte får.. Önskar han kunde låta bli katten som ofta tar en tupplur på en av köksstolarna, den brukar inte uppskatta att bli störd.

    Igår var de så gulliga, de satt alla tre barnen o bollade till varandra, så roligt att se att även Malte börjar leka mer aktivt med andra barn o förstår vad det hela går ut på. Underlättar även för mig.
    Han pratar även en del, mest på sitt språk då, men långa meningar som antingen är nåt han berättar eller påstår, eller så frågar han mig nåt, hörs tydligt på tonfallet.

    Stor är han, nästan tolv kilo för ett par veckor sen, inget jag orkar bära på.. Vi får sitta o kramas han o jag.

    Hoppas ni andra mår bra. Kikar in en sväng när lillbäsen kommit..
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2

    Lycka till

    med den kommande förlossningen!
  4. 2
    Lycka till med den kommande förlossningen!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Kul o se dig!! Vad spännande...att det börjar närma sig. Kul att Malte är en sån pratkvarn...Melvin pratar men inte på långa vägar så mkt som storasyster gjorde hihi men det är ganska skönt faktiskt för hon kan konsten att tjata.
    Visst är det mysigt o se att dom börja leka tillsammans med andra så smått istället för bredvid. Kan tänka mig att mammahjärtat smälte.

    Stort lycka till o du bara måste titta in när bebisen kommit!! Är ju såååå nyfiken. Ha det så bra!

    Kram
  6. 3
    Kul o se dig!! Vad spännande...att det börjar närma sig. Kul att Malte är en sån pratkvarn...Melvin pratar men inte på långa vägar så mkt som storasyster gjorde hihi men det är ganska skönt faktiskt för hon kan konsten att tjata.
    Visst är det mysigt o se att dom börja leka tillsammans med andra så smått istället för bredvid. Kan tänka mig att mammahjärtat smälte.

    Stort lycka till o du bara måste titta in när bebisen kommit!! Är ju såååå nyfiken. Ha det så bra!

    Kram
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Lycka till! Så spännnade att det snart är dags. Ser fram emot att höra hur det gick sedan.

    kram
  8. 4
    Lycka till! Så spännnade att det snart är dags. Ser fram emot att höra hur det gick sedan.

    kram

Liknande trådar

  1. Hälsningar från oss
    By Annika m M&V in forum _05 Höstbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 20:54
  2. Hälsningar från USA!
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-14, 03:39
  3. hälsningar från Åre!
    By Carina in forum _99 Alla barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 15:34
  4. Hälsningar från TT
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 16:22
  5. Hälsningar från mig!
    By Cia76 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 15:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar