Ingen sond :)
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Ingen sond :)

    Igår fick Sofia hjälp av Elias att dra ut sonden... Men eftersom det är bra mycket längre till sjukhuset nu och vi ska dit på måndag så bestämde jag mig för att hon fick vara utan iaf till på måndag. Hon har ju bara fått medicin i sonden sista tiden. Kortisonet smakar riktigt illa och det ska hon ha 3 gånger om dagen men helt plötsligt så surplar hon i sig den hur fint som helst ur en medicinspruta, blandat med stark stark saft. Jippie!!! Så nu är sonden borta!

    Snart är håret också borta eftersom lilla fröken ÄLSKAR att dra i håret och få loss stora tussar Men men än så länge är hon långhårig och tunnhårig, får väl kamma över som gubbar gör.

    Sofia är förkyld och hostig som attan, IGEN, känns som det aldrig tar slut. Och imorgon ska hon sövas och göra magnetröntgen men jag tror nog det får gå ändå annars lär vi få vänta till sommaren...

    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  2. 1
    Ingen sond :) Igår fick Sofia hjälp av Elias att dra ut sonden... Men eftersom det är bra mycket längre till sjukhuset nu och vi ska dit på måndag så bestämde jag mig för att hon fick vara utan iaf till på måndag. Hon har ju bara fått medicin i sonden sista tiden. Kortisonet smakar riktigt illa och det ska hon ha 3 gånger om dagen men helt plötsligt så surplar hon i sig den hur fint som helst ur en medicinspruta, blandat med stark stark saft. Jippie!!! Så nu är sonden borta!

    Snart är håret också borta eftersom lilla fröken ÄLSKAR att dra i håret och få loss stora tussar Men men än så länge är hon långhårig och tunnhårig, får väl kamma över som gubbar gör.

    Sofia är förkyld och hostig som attan, IGEN, känns som det aldrig tar slut. Och imorgon ska hon sövas och göra magnetröntgen men jag tror nog det får gå ändå annars lär vi få vänta till sommaren...

    Kram!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Hoppas att allt går bra och att dom kan söva henne fast hon är förskyld.
    Kram.
  4. 2
    Hoppas att allt går bra och att dom kan söva henne fast hon är förskyld.
    Kram.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Oj, ja bröder kan vara bra till mycket Hoppas det går bra utan sond och att det går bra i morgon!!!
  6. 3
    Oj, ja bröder kan vara bra till mycket Hoppas det går bra utan sond och att det går bra i morgon!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Vad skönt att det har funkat under helgen trots storebrors sondbus!

    Jag hoppas att det går bra för Sofia imorgon, trots förkylningen. Jobbigt att vänta ända till sommaren annars.

    Sköt om er!
  8. 4
    Vad skönt att det har funkat under helgen trots storebrors sondbus!

    Jag hoppas att det går bra för Sofia imorgon, trots förkylningen. Jobbigt att vänta ända till sommaren annars.

    Sköt om er!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5

    Duktig tjej!

    Och duktig storebror Skönt att det funkar med sprutan och saft.
    //Jef m Linnea 0510 bf 17/4
  10. 5
    Duktig tjej! Och duktig storebror Skönt att det funkar med sprutan och saft.
  11. Medlem sedan
    Jul 2005
    #6
    Vad skönt att Sofia är på gott humör, trots allt elände! Var ju bra med sonden, trots allt
  12. 6
    Vad skönt att Sofia är på gott humör, trots allt elände! Var ju bra med sonden, trots allt
  13. S-mamman
    #7

    Vad duktig hon är

    som tar sin medicin trots att den smakar blä! Ibland får dom smak för de mest underliga saker, dessa små. Sander var ett tag nästan som galen i flytande Bricanyl, han sörplade i sig det som en gubbe sörplar i sig snaps...

    Håller tummarna för att allt går bra på magnetröntgen!
    Många kramar till er från oss
  14. 7
    Vad duktig hon är som tar sin medicin trots att den smakar blä! Ibland får dom smak för de mest underliga saker, dessa små. Sander var ett tag nästan som galen i flytande Bricanyl, han sörplade i sig det som en gubbe sörplar i sig snaps...

    Håller tummarna för att allt går bra på magnetröntgen!
    Många kramar till er från oss
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    hihi

    Storasyskon är bra att ha ibland Håller tummarna för att allt går bra imorgon! *kram*
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  16. 8
    hihi Storasyskon är bra att ha ibland Håller tummarna för att allt går bra imorgon! *kram*
  17. Medlem sedan
    Feb 2005
    #9

    :-)

    Bra med storebröder ibland Hoppas det går bra på sjukhuset idag!
    KRAM
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  18. 9
    :-) Bra med storebröder ibland Hoppas det går bra på sjukhuset idag!
    KRAM
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Japp det gick bra fast de sög lite i näsan och inhalerade rätt mycket med adrenalin innan de väckte henne. Sån där behandling borde man ge dem varje kväll när de är förkylda för sen andades hon så bra i flera timmar
    Kram!
  20. 10
    Japp det gick bra fast de sög lite i näsan och inhalerade rätt mycket med adrenalin innan de väckte henne. Sån där behandling borde man ge dem varje kväll när de är förkylda för sen andades hon så bra i flera timmar
    Kram!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Det går så himla bra utan sond och det är så skönt! Det gick bra idag också men jag hatar att vänta, hon var sövd i nästan 3 timmar för lite magnetröntgen... Man undrar ju vad de gör med henne
    Kram!
  22. 11
    Det går så himla bra utan sond och det är så skönt! Det gick bra idag också men jag hatar att vänta, hon var sövd i nästan 3 timmar för lite magnetröntgen... Man undrar ju vad de gör med henne
    Kram!
  23. Medlem sedan
    Jun 2003
    #12
    Jätteskönt att bli av med sonden! Lättare att prova andra sätt när man inte har den att ta till.
    Kram!
  24. 12
    Jätteskönt att bli av med sonden! Lättare att prova andra sätt när man inte har den att ta till.
    Kram!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Ja tänk om vi hade vetat det tidigare, då hade den åkt för länge sen!
    Kram!
  26. 13
    Ja tänk om vi hade vetat det tidigare, då hade den åkt för länge sen!
    Kram!
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    Ja jättebra! Mycket lättare att hitta på andra sätt när man inte har den "enkla" lösningen.
    Kram!
  28. 14
    Ja jättebra! Mycket lättare att hitta på andra sätt när man inte har den "enkla" lösningen.
    Kram!
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15
    Hi hi ja konstiga saker gillar de ju. Men jag vet inte hur mycket hon känner av kortisonet eftersom jag blandar det med i princip outspädd saft... Hon lär väl aldrig gilla svag saft iaf
    Och röntgen gick bra men tog en väldig tid!
    Kram!
  30. 15
    Hi hi ja konstiga saker gillar de ju. Men jag vet inte hur mycket hon känner av kortisonet eftersom jag blandar det med i princip outspädd saft... Hon lär väl aldrig gilla svag saft iaf
    Och röntgen gick bra men tog en väldig tid!
    Kram!
  31. Medlem sedan
    Jun 2003
    #16
    Jättebra faktiskt! (Både med storebror och undersökningen idag )
    Kram!
  32. 16
    Jättebra faktiskt! (Både med storebror och undersökningen idag )
    Kram!
  33. Medlem sedan
    Jun 2003
    #17
    Ja visst är det Och jo, det gick faktiskt bra idag fast de fick rensa lite och låta henne inhalera rätt mycket adrenalin innan de väckte henne men sen lät hon nästan frisk i flera timmar...
    Kram!
  34. 17
    Ja visst är det Och jo, det gick faktiskt bra idag fast de fick rensa lite och låta henne inhalera rätt mycket adrenalin innan de väckte henne men sen lät hon nästan frisk i flera timmar...
    Kram!
  35. Medlem sedan
    May 2001
    #18
    Skönt att det gick bra, men jag förstår verkligen att det är jobbigt att vänta medan man inte riktigt vet vad de håller på med.
  36. 18
    Skönt att det gick bra, men jag förstår verkligen att det är jobbigt att vänta medan man inte riktigt vet vad de håller på med.

Liknande trådar

  1. sond..
    By sessa79 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 11:00
  2. Sond el.knapp ?
    By Velig in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 10:03
  3. En vecka med sond
    By MAM-2-3 in forum Sond- & knappmatning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 10:56
  4. min plutt ska få sond...
    By vut1 in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 19:11
  5. Ingen sond!
    By Malin och Olle in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 17:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar