På tal om antal barn
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    På tal om antal barn

    Igår tittade jag in på forumet Familjeekonomi och där pågick värsta striderna mellan folk om huruvida många barn tyder på att man är lite koko (grovt förenklat). Det var inga snälla kommentarer som skrevs och forumvärden var inne och varnade i var och varannan tråd. Då kände jag bara att vad skööönt att sånt inte förekommer här inne hos oss!

    De enda trådar som stängts/varnats här inne är väl besökare vad jag minns. Så vi som håller till här inne måste vara oerhört trevliga och snälla!
    Dotter juni-05, dotter mars-07
  2. 1
    På tal om antal barn Igår tittade jag in på forumet Familjeekonomi och där pågick värsta striderna mellan folk om huruvida många barn tyder på att man är lite koko (grovt förenklat). Det var inga snälla kommentarer som skrevs och forumvärden var inne och varnade i var och varannan tråd. Då kände jag bara att vad skööönt att sånt inte förekommer här inne hos oss!

    De enda trådar som stängts/varnats här inne är väl besökare vad jag minns. Så vi som håller till här inne måste vara oerhört trevliga och snälla!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    Klart att vi är trevliga o snälla trots alla sprutande graviditetshormoner!!!
  4. 2
    Klart att vi är trevliga o snälla trots alla sprutande graviditetshormoner!!!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Ja, hormonerna till trots är vi trevliga

    Gissar att det här att vi som skriver o läser är en begränsad skara som är dessutom är här regelbundet under en längre tid bidrar till att hålla tonen. Det är lättare att vara otrevligt mot nån man inte "känner".
  6. 3
    Ja, hormonerna till trots är vi trevliga

    Gissar att det här att vi som skriver o läser är en begränsad skara som är dessutom är här regelbundet under en längre tid bidrar till att hålla tonen. Det är lättare att vara otrevligt mot nån man inte "känner".
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    Blev nyfiken och va tvungen att kolla men har inte sätt så mycke röda "bollar" med stäck.... inte äns på oäf.... där man kan snacka om allt !!!!
    ja jisses...
    alla bryr sej inte.. tyvärr..
  8. 4
    Blev nyfiken och va tvungen att kolla men har inte sätt så mycke röda "bollar" med stäck.... inte äns på oäf.... där man kan snacka om allt !!!!
    ja jisses...
    alla bryr sej inte.. tyvärr..
  9. Medlem sedan
    Jan 2006
    #5

    Oj, måste

    gå in där och kika.

    Tycker också att vi är snälla och väluppfostrade härinne.
    Ylva m ängeln Agnes f/d 060107 och Adam f 070404
    www.simplesite.com/agnes
  10. 5
    Oj, måste gå in där och kika.

    Tycker också att vi är snälla och väluppfostrade härinne.
  11. Medlem sedan
    Jul 2003
    #6
    kikade också in där.

    Det är ju känsligt ämne som diskuteras. Är glad att jag inte skriver där, har själv negativa erfarenheter av att vuxit upp i storfamilj där man aldrig hade råd med semester (ens i Sverige), nya gympaskor eller "senaste prylarna".
    Så jag personligen anser att det är dumt att skaffa fler barn än man har råd med, både med tanke på ekonomin och tiden...
    Men allting är ju relativt! Precis som det finns fattiga separerade tvåbarnsmammor finns det åttabarnsmammor med okej ekonomi.
    Men att skaffa fler barn när man t ex redan har många och har det dåligt rent ekonomiskt och inte ser någon förbättring inom överskådlig framtid, är kanske inte så smart..

    men nu blev detta ganska OT. Håller med er om att stämningen är bättre härinne än där!
  12. 6
    kikade också in där.

    Det är ju känsligt ämne som diskuteras. Är glad att jag inte skriver där, har själv negativa erfarenheter av att vuxit upp i storfamilj där man aldrig hade råd med semester (ens i Sverige), nya gympaskor eller "senaste prylarna".
    Så jag personligen anser att det är dumt att skaffa fler barn än man har råd med, både med tanke på ekonomin och tiden...
    Men allting är ju relativt! Precis som det finns fattiga separerade tvåbarnsmammor finns det åttabarnsmammor med okej ekonomi.
    Men att skaffa fler barn när man t ex redan har många och har det dåligt rent ekonomiskt och inte ser någon förbättring inom överskådlig framtid, är kanske inte så smart..

    men nu blev detta ganska OT. Håller med er om att stämningen är bättre härinne än där!
  13. elin med hemlis
    #7
    Klart vi e trevliga o snälla *S* Läser oxå lite på familjeekonomi ibland o vad som slår mig e att många ahr så mycket mer pengar kvar efter räkningar.. Jag känner mig inte direkt fattig o vi vänder inte på varenda krona förrens i slutat av månaden. Inte för att ja kan säga att vi har pengar heller (vi har till mat o inte så mkt mer) men när ja läste där inne så kände ja mig nästan urfattig så nu har ja slutat läsa *S*
  14. 7
    Klart vi e trevliga o snälla *S* Läser oxå lite på familjeekonomi ibland o vad som slår mig e att många ahr så mycket mer pengar kvar efter räkningar.. Jag känner mig inte direkt fattig o vi vänder inte på varenda krona förrens i slutat av månaden. Inte för att ja kan säga att vi har pengar heller (vi har till mat o inte så mkt mer) men när ja läste där inne så kände ja mig nästan urfattig så nu har ja slutat läsa *S*
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Vi är jättetrevliga här! Jag är ju Forumvärd och du har nästan rätt - det har bara varit besökare som stängts här, utom en gång då jag var tvungen att stänga två inlägg som hamnade under förbudet mot reklam, men en sådan sak är ju lätt hänt att råka bryta mot utan att man ens vet om det! Har själv gjort det i början av min tid på Aff!

    Detta är oavsett en synnerligen trevlig ankomstgrupp! Kram till alla som gör den till det!
  16. 8
    Vi är jättetrevliga här! Jag är ju Forumvärd och du har nästan rätt - det har bara varit besökare som stängts här, utom en gång då jag var tvungen att stänga två inlägg som hamnade under förbudet mot reklam, men en sådan sak är ju lätt hänt att råka bryta mot utan att man ens vet om det! Har själv gjort det i början av min tid på Aff!

    Detta är oavsett en synnerligen trevlig ankomstgrupp! Kram till alla som gör den till det!

Liknande trådar

  1. Antal barn
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-16, 20:16
  2. Antal barn
    By morran in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2007-04-04, 09:05
  3. Antal barn?
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 11:14
  4. Antal barn?
    By Karamella in forum _0406 Junibarn
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 12:16
  5. BF med antal barn
    By AngeliQ in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar