Länge sedan
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 2006
    #1

    Länge sedan

    Hej på er

    Nu har jag inte skrivit på bra länge. Anledningen är att jag känt mig så less på alltihop. Jag orkar varken med mys eller bebistankar eller nåt. suck. Känns inte som det hjälper att varken anstränga sig eller önska hett eller någonting. Jag har mer tänkt på övriga livet och jobbet och sånt. Usch. Tråkigt. Men man kommer väl i svackor...?

    På torsdag är det dags för sista besöket i vår utredning. Det är då domen ska falla.

    Kram på er alla!
    Läser och hänger med så smått i alla fall. Tänker på er.

    PS läste en tråd i andra snacket om hur tråkiga vi var här inne. De vill inte flytta över hit efter 6 månader för det är så deppig stämning här. Eller hur?? Det har jag i alla fall bidragit till nu. Men jag vet att det inte är så här jämt, och för eller senare ska vi alla glädjas åt ett plus. Det tror jag på!
  2. 1
    Länge sedan Hej på er

    Nu har jag inte skrivit på bra länge. Anledningen är att jag känt mig så less på alltihop. Jag orkar varken med mys eller bebistankar eller nåt. suck. Känns inte som det hjälper att varken anstränga sig eller önska hett eller någonting. Jag har mer tänkt på övriga livet och jobbet och sånt. Usch. Tråkigt. Men man kommer väl i svackor...?

    På torsdag är det dags för sista besöket i vår utredning. Det är då domen ska falla.

    Kram på er alla!
    Läser och hänger med så smått i alla fall. Tänker på er.

    PS läste en tråd i andra snacket om hur tråkiga vi var här inne. De vill inte flytta över hit efter 6 månader för det är så deppig stämning här. Eller hur?? Det har jag i alla fall bidragit till nu. Men jag vet att det inte är så här jämt, och för eller senare ska vi alla glädjas åt ett plus. Det tror jag på!
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Men vännen då! Det är ju så att livet går upp och ner, ibland behöver man koncentrera sig på andra saker som är viktiga just då. Håller tummarna för er på torsdag!

    Det där om att andra sidan tycket det var deppigt härinne behöver du inte bry dig om. Jag vill att man ska kunna ventilera alla sorters känslor härinne!

    Stor kram från Älvan
  4. 2
    Men vännen då! Det är ju så att livet går upp och ner, ibland behöver man koncentrera sig på andra saker som är viktiga just då. Håller tummarna för er på torsdag!

    Det där om att andra sidan tycket det var deppigt härinne behöver du inte bry dig om. Jag vill att man ska kunna ventilera alla sorters känslor härinne!

    Stor kram från Älvan
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3

    Klart man får ha svackor!

    Och om de i andra snacket tycker att vi verkar depp....ja de kan ju prova själva och se hur entusiastisk man är efter månader/år av längtan & försök... *suck*

    Vad skönt med sista besöket i utredningen! Har de hittat nåt än eller får ni svar efter alla undersökningar är färdiga?

    Kram!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  6. 3
    Klart man får ha svackor! Och om de i andra snacket tycker att vi verkar depp....ja de kan ju prova själva och se hur entusiastisk man är efter månader/år av längtan & försök... *suck*

    Vad skönt med sista besöket i utredningen! Har de hittat nåt än eller får ni svar efter alla undersökningar är färdiga?

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4

    hej......

    [QUOTE]Och om de i andra snacket tycker att vi verkar depp....ja de kan ju prova själva och se hur entusiastisk man är efter månader/år av längtan & försök... *suck*

    ---------------------

    jag håller med dig där.. bra skrivet.. *s* men vi är ju inte alltid deppade heller... Så jag tycker dom får väl gnälla på att vi är deppiga om dom vill. Inte vårat bekymmer, eller hur? kram vännen.
    ~mamma till en ängel *Robin* f/d 17 okt 2004~


    "Skogen skulle vara mycket tyst, om inga andra fåglar sjöng än de som sjunger bäst"
  8. 4
    hej...... [QUOTE]Och om de i andra snacket tycker att vi verkar depp....ja de kan ju prova själva och se hur entusiastisk man är efter månader/år av längtan & försök... *suck*

    ---------------------

    jag håller med dig där.. bra skrivet.. *s* men vi är ju inte alltid deppade heller... Så jag tycker dom får väl gnälla på att vi är deppiga om dom vill. Inte vårat bekymmer, eller hur? kram vännen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Så det är ju!

    Första månaderna var det väl inga större problem att hålla humöret uppe... Det blir ju svårare efter ett tag, helt klart!

    Fast just nu är jag på ganska gott humör! Tantfrånvaro till trots...

    ( <-- se vad glad jag är)
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Så det är ju! Första månaderna var det väl inga större problem att hålla humöret uppe... Det blir ju svårare efter ett tag, helt klart!

    Fast just nu är jag på ganska gott humör! Tantfrånvaro till trots...

    ( <-- se vad glad jag är)
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6
    Det gör inget....så är jag oxå! Skriver lite mer ibland och sen ibland läser man mest, kanske svarar jag men bidrar inte med egna inlägg

    Just nu är jag oxå rätt trött på bebistänk....
    Jag har ju ett arbete där jag lägger schemat själv för fem veckor i taget, och jag försöker då tänka på att vara ledig runt äl! Och denna månad tänkte jag ju galet eftersom det bara var 28m dagar i feb (något som mensen skiter i ) så nu är jag nästan ledig en vecka men tror jag får äl när jag börjar jobba igen! ;(.

    Så vill jag påpeka att vi nog deppar och peppar och skrattar om vart annat här inne.
    Känner att man är mer personlig och har koll på vilka vi är här än på det andra snacket. Där är det så många som bara kikar in lite snabbt...

    Kram på dig...
  12. 6
    Det gör inget....så är jag oxå! Skriver lite mer ibland och sen ibland läser man mest, kanske svarar jag men bidrar inte med egna inlägg

    Just nu är jag oxå rätt trött på bebistänk....
    Jag har ju ett arbete där jag lägger schemat själv för fem veckor i taget, och jag försöker då tänka på att vara ledig runt äl! Och denna månad tänkte jag ju galet eftersom det bara var 28m dagar i feb (något som mensen skiter i ) så nu är jag nästan ledig en vecka men tror jag får äl när jag börjar jobba igen! ;(.

    Så vill jag påpeka att vi nog deppar och peppar och skrattar om vart annat här inne.
    Känner att man är mer personlig och har koll på vilka vi är här än på det andra snacket. Där är det så många som bara kikar in lite snabbt...

    Kram på dig...
  13. Medlem sedan
    Dec 2006
    #7
    Klart att man får deppa ihop ibland.
    Kan faktiskt vara skönt att pausa mellan varven, och få tänka på annat.
    Håller fullständigt med tidigare inlägg, undrar om dom på andra snacket orkar vara lika positiva i flera år...beundrar dem i så fall.

    Sköt om dig nu och hoppas det går bra på torsadg.
    *kram*
  14. 7
    Klart att man får deppa ihop ibland.
    Kan faktiskt vara skönt att pausa mellan varven, och få tänka på annat.
    Håller fullständigt med tidigare inlägg, undrar om dom på andra snacket orkar vara lika positiva i flera år...beundrar dem i så fall.

    Sköt om dig nu och hoppas det går bra på torsadg.
    *kram*
  15. Medlem sedan
    Nov 2005
    #8

    Jag skrev ett

    inlägg i den andra gruppen... tyckte det kändes som "orättvist" uttalande om att den här gruppen är för deppig att vara med i... det är ju faktiskt inte så lätt att försöka i många månader och inget händer. Jag känner ändå att det finns en sann glädje här och att vi månar om varandra på riktigt!

    Kram till er alla!!!
  16. 8
    Jag skrev ett inlägg i den andra gruppen... tyckte det kändes som "orättvist" uttalande om att den här gruppen är för deppig att vara med i... det är ju faktiskt inte så lätt att försöka i många månader och inget händer. Jag känner ändå att det finns en sann glädje här och att vi månar om varandra på riktigt!

    Kram till er alla!!!
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Förstår så väl hur du känner dig. Kan ibland tycka det är lite meningslöst att mysa, det blir ju inget resultat... Det är ju inte bara för att få barn som man myser, men ibland känns det så...

    Det där om att det är deppig stämning tycker jag inte stämmer. Ni är verkligen ett gäng underbara tjejer med humor här! Sen är det nog så att det är svårt att hålla humöret uppe när man får minus månad efter månad.

    Snart ska vi samsas i ankomstgruppen, det bestämmer jag! Kram!
  18. 9
    Förstår så väl hur du känner dig. Kan ibland tycka det är lite meningslöst att mysa, det blir ju inget resultat... Det är ju inte bara för att få barn som man myser, men ibland känns det så...

    Det där om att det är deppig stämning tycker jag inte stämmer. Ni är verkligen ett gäng underbara tjejer med humor här! Sen är det nog så att det är svårt att hålla humöret uppe när man får minus månad efter månad.

    Snart ska vi samsas i ankomstgruppen, det bestämmer jag! Kram!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Ville bara säga att jag ju är rätt anonym här, det är inte mycket ni vet om mig. Har inte berättat för släkt och vänner att vi har problem att bli gravida, så jag vill inte riskera att någon listar ut vem jag är... Vill någon veta nåt, så skicka ett meddelande!
  20. 10
    Ville bara säga att jag ju är rätt anonym här, det är inte mycket ni vet om mig. Har inte berättat för släkt och vänner att vi har problem att bli gravida, så jag vill inte riskera att någon listar ut vem jag är... Vill någon veta nåt, så skicka ett meddelande!
  21. Medlem sedan
    Oct 2004
    #11

    Vad gulligt av dig!

    Tyckte också att det var lite taskigt av dem att "döma oss" på det sättet... Men det är ju så...den som inte varit i vår sits, kan heller aldrig förstå den...

    Kram!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  22. 11
    Vad gulligt av dig! Tyckte också att det var lite taskigt av dem att "döma oss" på det sättet... Men det är ju så...den som inte varit i vår sits, kan heller aldrig förstå den...

    Kram!
  23. Medlem sedan
    Sep 2006
    #12
    Vi ska få provsvar, men tyvärr inte spermatestet, för mannen var tvungen att flytta den tiden och då hamnade den senare än torsdag. Det får i väl ta på telefon eller nåt senare. Men vi har båda lämnat blodprov mm.
  24. 12
    Vi ska få provsvar, men tyvärr inte spermatestet, för mannen var tvungen att flytta den tiden och då hamnade den senare än torsdag. Det får i väl ta på telefon eller nåt senare. Men vi har båda lämnat blodprov mm.
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13
    Tack snällla underbara ni! IMT
  26. 13
    Tack snällla underbara ni! IMT
  27. Medlem sedan
    Oct 2004
    #14

    Hihi...

    förlåt mig, men nu måste jag fnissa lite åt min egen oförmåga att läsa ordentligt... Jag fick ihop ditt inlägg till att spermatestet skulle lämnas över telefon... *asg*
    Tänk vad smidigt det hade varit då...? *fnissar* Ibland läser man bra tokigt...

    Blir väl skönt att få lite svar på blodproven i alla fall?
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  28. 14
    Hihi... förlåt mig, men nu måste jag fnissa lite åt min egen oförmåga att läsa ordentligt... Jag fick ihop ditt inlägg till att spermatestet skulle lämnas över telefon... *asg*
    Tänk vad smidigt det hade varit då...? *fnissar* Ibland läser man bra tokigt...

    Blir väl skönt att få lite svar på blodproven i alla fall?

Liknande trådar

  1. Länge sedan...
    By Therese & 3 små barn in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 14:33
  2. Det var länge sedan
    By Busluren in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-16, 19:19
  3. Länge sedan! (och då menar jag länge)
    By Sirpa in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 09:15
  4. Länge sedan...
    By andrea0066 in forum _0503 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 10:04
  5. Länge sedan..
    By Dixie77 in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-01, 09:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar