Förlossningsväska !
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Förlossningsväska !

    Det är mycke / en del snacka om vad man ska lägga i väskan.
    kan ju säga att jag inte packade någon förra gången, men de känns som att man bore göra de denna gången..... och jag har skrivit en lista ( om de nu kommer bli nån väska alls?) men så här ser min lista ut...

    *tofflor / tjockare strumpor
    *kläder till mej / och Thomas
    *extra trosor
    *kläder till bäbisen
    *dextrosol
    *Russin
    *bok / korsord
    *nalle
    *Kameran
    *videokameran
    *laddare
    *Bindor
    *Tandborste /tandkräm
    *Shampoo / duschtvål
    *Snuttefilt
    *Mobil
    *laddare till, kamera / videokamera / mobiltelefon
    *Plånbok, med pasientbricka
    *Journal


    Va skulle ni gjort annorlunda?
    Eller ta bara tipps om du har lust !
    Carolina född 200203 - Jonathan född 200703

    http://fladerblomma.blogspot.com/
  2. 1
    Förlossningsväska ! Det är mycke / en del snacka om vad man ska lägga i väskan.
    kan ju säga att jag inte packade någon förra gången, men de känns som att man bore göra de denna gången..... och jag har skrivit en lista ( om de nu kommer bli nån väska alls?) men så här ser min lista ut...

    *tofflor / tjockare strumpor
    *kläder till mej / och Thomas
    *extra trosor
    *kläder till bäbisen
    *dextrosol
    *Russin
    *bok / korsord
    *nalle
    *Kameran
    *videokameran
    *laddare
    *Bindor
    *Tandborste /tandkräm
    *Shampoo / duschtvål
    *Snuttefilt
    *Mobil
    *laddare till, kamera / videokamera / mobiltelefon
    *Plånbok, med pasientbricka
    *Journal


    Va skulle ni gjort annorlunda?
    Eller ta bara tipps om du har lust !
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    låter komplett tycker jag :-)

    tycker det är svårt att packa nåt. det jag ska ha med, t ex toasaker, använder jag ju dagligen.
    En enda "sak" har jag köpt enkom att spara till BB-tiden och det är ett par mjukisbrallor från Lindex..
    Använder bara mjuka brallor nu och risken är ju stor att man itne har några rena när man ska åka in. Så de nya mysbyxorna ligger i ryggsäcken och väntar.. o väntar.. o väntar...

    Nu ska jag snart åka in på förlossningen igen.. Suck vad de ska va less på mig.. :-( Ramlade i trappan igår (ej på mage) och är såklart orolig nu. .Magen känns mer vätskefylld och bebisen lugnare..

    Denna oro! Kommer äta mig inifrån innan det blir dags att ta förlossningsväskan och åka in p åriktigt!!!
  4. 2
    låter komplett tycker jag :-)

    tycker det är svårt att packa nåt. det jag ska ha med, t ex toasaker, använder jag ju dagligen.
    En enda "sak" har jag köpt enkom att spara till BB-tiden och det är ett par mjukisbrallor från Lindex..
    Använder bara mjuka brallor nu och risken är ju stor att man itne har några rena när man ska åka in. Så de nya mysbyxorna ligger i ryggsäcken och väntar.. o väntar.. o väntar...

    Nu ska jag snart åka in på förlossningen igen.. Suck vad de ska va less på mig.. :-( Ramlade i trappan igår (ej på mage) och är såklart orolig nu. .Magen känns mer vätskefylld och bebisen lugnare..

    Denna oro! Kommer äta mig inifrån innan det blir dags att ta förlossningsväskan och åka in p åriktigt!!!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Men hjälp, va de du som ramlade ute oxå ??
    du måste hålla dej på fötterna...
    eller sitta still inne, eller nåt !!! de gör ont i ramla i vanliga fall, men jobbigare när man är gravid... Hoppas på att de går bra !

    jo toa saker å så, men tandborste hade vi liggand, så då tog vi dom å en tandkräm, som extra skönt att ha de klart för de känner jag är viktigt !!
    inte roligt för bäbisen att känna äckliga lukten och inte skönt för än själv, men ska väl packa snart, de ligger lite framme ( toasaker typ) som ska ner i en väska, men det är ju bra att ha en som inte är förstor...

    bäbisen är lugn idag... än..... (?)

    kram!
    hoppas på att du slipper oron mer.
  6. 3
    Men hjälp, va de du som ramlade ute oxå ??
    du måste hålla dej på fötterna...
    eller sitta still inne, eller nåt !!! de gör ont i ramla i vanliga fall, men jobbigare när man är gravid... Hoppas på att de går bra !

    jo toa saker å så, men tandborste hade vi liggand, så då tog vi dom å en tandkräm, som extra skönt att ha de klart för de känner jag är viktigt !!
    inte roligt för bäbisen att känna äckliga lukten och inte skönt för än själv, men ska väl packa snart, de ligger lite framme ( toasaker typ) som ska ner i en väska, men det är ju bra att ha en som inte är förstor...

    bäbisen är lugn idag... än..... (?)

    kram!
    hoppas på att du slipper oron mer.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    nej inte jag som ramlade ute!! SÅ vinglig är jag inte, och går inte ute desto mer då jag har så ont i kroppen och är yr!
    Men tog ett race ner i trappan igår, och det är inte skönt i ryggen idag kan jag ju säga

    Hm, extratandborstar o tandkräm. .Ska jag rota fram.. Nu ska inte min sambo stanna över på BB men eftersom jag blir igångsatt kan det ju dra ut på tiden så kanske han ska ha tandborste och lite rena kläder med sig ändå.. Inget han skulle tänka på själv..
    Förmodligen är det ingen fara med bebisen men ändå kan man inte låta bli att oroa sig. Man kan ju inte själv veta hur den mår därinne och det vore ju himla dumt om något dåligt hänt såhär på slutet, att ignorera det!
  8. 4
    nej inte jag som ramlade ute!! SÅ vinglig är jag inte, och går inte ute desto mer då jag har så ont i kroppen och är yr!
    Men tog ett race ner i trappan igår, och det är inte skönt i ryggen idag kan jag ju säga

    Hm, extratandborstar o tandkräm. .Ska jag rota fram.. Nu ska inte min sambo stanna över på BB men eftersom jag blir igångsatt kan det ju dra ut på tiden så kanske han ska ha tandborste och lite rena kläder med sig ändå.. Inget han skulle tänka på själv..
    Förmodligen är det ingen fara med bebisen men ändå kan man inte låta bli att oroa sig. Man kan ju inte själv veta hur den mår därinne och det vore ju himla dumt om något dåligt hänt såhär på slutet, att ignorera det!
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Min mamma ramlade med mej i magen ( PÅ magen ) när jag låg där, å jag har inte fått någon allvarligae skada.... vad jag vet har väl ärft de mesta.. *elakt*

    Men hoppas i alla fall på att du tar de lungt och att du inte ramlar något mer..

    kram
  10. 5
    Min mamma ramlade med mej i magen ( PÅ magen ) när jag låg där, å jag har inte fått någon allvarligae skada.... vad jag vet har väl ärft de mesta.. *elakt*

    Men hoppas i alla fall på att du tar de lungt och att du inte ramlar något mer..

    kram
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Se till att lägga bilbarnstolen i bilen om ni inte redan har gjort det, och något lite varmare för bäbisen att åka hem i (fast det kanske ingick i "kläder till bäbisen"). Annars ser det väldigt komplett ut
  12. 6
    Se till att lägga bilbarnstolen i bilen om ni inte redan har gjort det, och något lite varmare för bäbisen att åka hem i (fast det kanske ingick i "kläder till bäbisen"). Annars ser det väldigt komplett ut
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Thomas kommer åka hem å hämta bilbarnstolen..
    för vi kommer nog ta taxi dit..
    så de löser sej...
    måste tvätta allt.
    annars får man ta å gå hem, har ju inte så super långt
    jo i kläder ingår de även något varmare... och den ligger här... en liten, ser ut som en åkpåse
  14. 7
    Thomas kommer åka hem å hämta bilbarnstolen..
    för vi kommer nog ta taxi dit..
    så de löser sej...
    måste tvätta allt.
    annars får man ta å gå hem, har ju inte så super långt
    jo i kläder ingår de även något varmare... och den ligger här... en liten, ser ut som en åkpåse
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar