Kalasdags!
_02 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    May 2006
    #1

    Kalasdags!

    Och hur resonerar ni kring kalas? Hur många barn är lagom för våra femåringar och vad bjuder ni på? Lekar?


    Till vårt barns kalas kommer vi att bjuda 15 barn, främst dagiskompisar, och räknar kallt med att några inte kan! Vi ska bjuda på korv med bröd och glassberg med kolasås, maräng och kex. Som avslutning bli det fiskdamm med godispåse.

    Jag känner att jag skulle vilja ha tips på lekar, eller om ni tror att det är för "organiserat" för våra barn? Vill gärna ha lite input!

    //Åsa
  2. 1
    Kalasdags! Och hur resonerar ni kring kalas? Hur många barn är lagom för våra femåringar och vad bjuder ni på? Lekar?


    Till vårt barns kalas kommer vi att bjuda 15 barn, främst dagiskompisar, och räknar kallt med att några inte kan! Vi ska bjuda på korv med bröd och glassberg med kolasås, maräng och kex. Som avslutning bli det fiskdamm med godispåse.

    Jag känner att jag skulle vilja ha tips på lekar, eller om ni tror att det är för "organiserat" för våra barn? Vill gärna ha lite input!

    //Åsa
  3. Medlem sedan
    Sep 1999
    #2

    mina svar

    Isadora vill iof inte ha något kalas men jag har ändå åsikter om vad jag tycker

    Korv med bröd och glass är jättebra. Det hade vi förra året. Viktigt var dock att inte lägga ihop det utan att alla fick välja själva vad de ville ha (finns alltid någon som inte gillar eller som är allergisk .

    Vi hade svansen på grisen förra året och det var en lagom lek.
    I år vill isadora dansa till melodifestivalen (vi har bjudit hem två familjer som har barn i hennes ålder)
    Hon var på kalas där de lekte hunden och benet och hela havet stornmar vilket hade varit roligt. hela havet stormar var dock gränsfall att de klarade....

    Lycka till med kalaset!
  4. 2
    mina svar Isadora vill iof inte ha något kalas men jag har ändå åsikter om vad jag tycker

    Korv med bröd och glass är jättebra. Det hade vi förra året. Viktigt var dock att inte lägga ihop det utan att alla fick välja själva vad de ville ha (finns alltid någon som inte gillar eller som är allergisk .

    Vi hade svansen på grisen förra året och det var en lagom lek.
    I år vill isadora dansa till melodifestivalen (vi har bjudit hem två familjer som har barn i hennes ålder)
    Hon var på kalas där de lekte hunden och benet och hela havet stornmar vilket hade varit roligt. hela havet stormar var dock gränsfall att de klarade....

    Lycka till med kalaset!
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3
    Hej! Mitt vårbarn fyller 5 år på söndag och vi har börjat planera så smått. Barnkalas blir nästa helg har vi tänkt. VI har inte tänkt bjuda så många, räknar med att de blir max 8 st totalt. Funderar på precis samma, korv med bröd vilket vi iof sig hade förra året också men vad gör det?
    Några lekar tänkte vi också ha. Hunden och benet, tipp och gissa gåtor är några av sonens favoriter just nu.

    Just nu är barnen sjuka här så vi måste bli friska till helgen så vi kan ha släktkalas först!
  6. 3
    Hej! Mitt vårbarn fyller 5 år på söndag och vi har börjat planera så smått. Barnkalas blir nästa helg har vi tänkt. VI har inte tänkt bjuda så många, räknar med att de blir max 8 st totalt. Funderar på precis samma, korv med bröd vilket vi iof sig hade förra året också men vad gör det?
    Några lekar tänkte vi också ha. Hunden och benet, tipp och gissa gåtor är några av sonens favoriter just nu.

    Just nu är barnen sjuka här så vi måste bli friska till helgen så vi kan ha släktkalas först!
  7. Christel med Amanda
    #4

    Korv med bröd...

    hade jag köpt till förra året. Men efter glassen och lekar var alla barn så mätta att ingen var intresserad av att äta.
    I år blir det nog bara glass, men Amanda vill absolut ha chokladtårta...

    Lekar hade vi "knorr på grisen", "boll i hink".
    I år vill Amanda ha med "En elefant balanserade".

    Som avslutning blir det fiskdam med godispåsar.
    Vi kommer bjuda in 11 barn. En salig blandning av dagiskompisar, stallkompisar och våra vänners barn.
  8. 4
    Korv med bröd... hade jag köpt till förra året. Men efter glassen och lekar var alla barn så mätta att ingen var intresserad av att äta.
    I år blir det nog bara glass, men Amanda vill absolut ha chokladtårta...

    Lekar hade vi "knorr på grisen", "boll i hink".
    I år vill Amanda ha med "En elefant balanserade".

    Som avslutning blir det fiskdam med godispåsar.
    Vi kommer bjuda in 11 barn. En salig blandning av dagiskompisar, stallkompisar och våra vänners barn.
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5
    I år har Mika beställt överraskningskalas - haha- Just nu lutar vi åt att ha korvgrillninskalas i pulkbacken, då blir det korv & bröd och typ muffins som det bjuds på och sen godisjakt på slutet. Jag är kluven till organiserade lekar, på ett sätt är det ju kul men ändå känns det onödigt.
    /Helena
  10. 5
    I år har Mika beställt överraskningskalas - haha- Just nu lutar vi åt att ha korvgrillninskalas i pulkbacken, då blir det korv & bröd och typ muffins som det bjuds på och sen godisjakt på slutet. Jag är kluven till organiserade lekar, på ett sätt är det ju kul men ändå känns det onödigt.
    /Helena
  11. Medlem sedan
    May 2006
    #6
    Tack för svar! Vi har bantat kalasdeltagarna rejält och det godkändes av Agnes. - Skönt!

    Det blir kanske nån lite organiserad lek, skattjakt på godispåsarna lät ju riktigt roligt!

    tack igen!
  12. 6
    Tack för svar! Vi har bantat kalasdeltagarna rejält och det godkändes av Agnes. - Skönt!

    Det blir kanske nån lite organiserad lek, skattjakt på godispåsarna lät ju riktigt roligt!

    tack igen!
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7
    hihi ANTALET kalasdeltagare är bantat! Vi har tänkt göda dem när de kommer...
  14. 7
    hihi ANTALET kalasdeltagare är bantat! Vi har tänkt göda dem när de kommer...
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Hehe, annars låter det ju lite hårt Hoppas ni får ett roligt kalas!
    /Helena
  16. 8
    Hehe, annars låter det ju lite hårt Hoppas ni får ett roligt kalas!
    /Helena
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Vi kommer nog att ha ca 10 barn på kalaset, blandat från dagis, grannbarn osv.
    Vi har i år hyrt skolans gympahall och ska ha hinderbana.
    Sen bjuder vi nog på glassstrutar, kakor och saft. Om inte M promt ska ha tårta...
    M har även bestämt sig för fiskedamm, ett tag var hon dock inne på att ha skattjakt.
  18. 9
    Vi kommer nog att ha ca 10 barn på kalaset, blandat från dagis, grannbarn osv.
    Vi har i år hyrt skolans gympahall och ska ha hinderbana.
    Sen bjuder vi nog på glassstrutar, kakor och saft. Om inte M promt ska ha tårta...
    M har även bestämt sig för fiskedamm, ett tag var hon dock inne på att ha skattjakt.
  19. Medlem sedan
    Jan 2001
    #10
    Cazandra ska ha kalas i busfabiken....Ett ställe där man leker ett par timmar, man får mat och glass + godispåse till barnen. Smidigt men ändå roligt för barnen. Dom har olika rum med olika teman som man får välja på. cazandra har valt prinsses rummet inget oväntat där inte kram
  20. 10
    Cazandra ska ha kalas i busfabiken....Ett ställe där man leker ett par timmar, man får mat och glass + godispåse till barnen. Smidigt men ändå roligt för barnen. Dom har olika rum med olika teman som man får välja på. cazandra har valt prinsses rummet inget oväntat där inte kram

Liknande trådar

  1. Kalasdags
    By ango in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 15:46
  2. Kalasdags
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 06:30
  3. Kalasdags?
    By -ME- in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 22:08
  4. kalasdags!
    By patricia in forum _99 Alla barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 13:58
  5. Kalasdags
    By Flingan med fyra in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-11, 19:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar