Ni som har slutat m nattblöja!
_0403 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Ni som har slutat m nattblöja!

    Hur snart efter att blöjan började vara torr tog ni bort den? Elsa har vaknat med torr blöja fem nätter i rad nu, och hon har själv kommenterat det. Dessutom har hon börjat gå på toaletten det sista hon gör innan hon går och lägger sig och det första hon gör när hon vaknar vilket hon aldrig har gjort förut, så jag börjar fundera på om hon ska få prova utan snart. Vad tror ni, hur många torra nätter ska man vänta innan blöjan får ryka? Och hur gör man? Bäddar med plastad frotté?
    Carolina med E 0403, V 0609 och lillebror F född 1/9 -08
    Ny blogg om mitt dubbelliv:
    http://mittsicilianskaliv.blogspot.com

    Titta gärna in på matbloggen!
    http://sisterfood.blogspot.com
  2. 1
    Ni som har slutat m nattblöja! Hur snart efter att blöjan började vara torr tog ni bort den? Elsa har vaknat med torr blöja fem nätter i rad nu, och hon har själv kommenterat det. Dessutom har hon börjat gå på toaletten det sista hon gör innan hon går och lägger sig och det första hon gör när hon vaknar vilket hon aldrig har gjort förut, så jag börjar fundera på om hon ska få prova utan snart. Vad tror ni, hur många torra nätter ska man vänta innan blöjan får ryka? Och hur gör man? Bäddar med plastad frotté?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Kommer inte riktigt ihåg

    Skyller på graviditeten.
    Men jag har för mig att den till och från (50/50) hade varit torr ett bra tag.
    Ingen olycka har hänt sedan hon blev av med den iaf.
    Och vi har ingen plastad frotté utan vi får köra bädmadrassen i tvättmaskinen den dagen det händer.

    Jag skulle absolut inte vänta med att ta bort den, ni har inget att förlora.
    Bädda med frottéhandukar den första tiden om ni är osäkra på att hon klarar sig.

    Tjing!
    Neta med Ängla 0403, Alice 0604 och Albin 0707
  4. 2
    Kommer inte riktigt ihåg Skyller på graviditeten.
    Men jag har för mig att den till och från (50/50) hade varit torr ett bra tag.
    Ingen olycka har hänt sedan hon blev av med den iaf.
    Och vi har ingen plastad frotté utan vi får köra bädmadrassen i tvättmaskinen den dagen det händer.

    Jag skulle absolut inte vänta med att ta bort den, ni har inget att förlora.
    Bädda med frottéhandukar den första tiden om ni är osäkra på att hon klarar sig.

    Tjing!
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3

    prova du

    jag kommer inte ihåg, vi tog ju både dag och nattblöjan samtidigt i juni.

    Se bara till att hon går på pottan/toan direkt hon vaknar på morgonen och att ni har plastad frotté i sängen.

    Lycka till
    "There's never enough time to do all the nothing you want." /Calvin
    http://lisopasi.com
  6. 3
    prova du jag kommer inte ihåg, vi tog ju både dag och nattblöjan samtidigt i juni.

    Se bara till att hon går på pottan/toan direkt hon vaknar på morgonen och att ni har plastad frotté i sängen.

    Lycka till
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Hej Carolina! Vi slutade med nattblöja för att A plötsligt ville själv. Det var likadant med blöja på dagen förra sommaren - från att ha totalvägrat ett ens testa potta och toalett sa hon: "nu vill jag inte ha blöja längre", och då sa jag: OK, men då får du kissa på pottan. Och så gjorde hon det. Det var en del olyckor i början, men ändå coolt tycker jag som börjat misströsta om att hon nånsin skulle sluta med blöja.

    Nu sa hon: "Mamma, jag är en stor tjej. Jag vill inte ha blöja när jag sover, jag vill ha trosor precis som du" . Då hade hon haft väldigt få torra blöjor, men jag sa OK ändå, det var ju ett bra initiativ. Och det funkar faktiskt! Vi har ett sånt där madrasskydd man köper på IKEA som täcker hela madrassen. Och så lite plastad frotte under rumpan. Jag tror att hon kissade på morgonen förut eftersom hon visste att hon hade blöja, nu går hon upp istället.
  8. 4
    Hej Carolina! Vi slutade med nattblöja för att A plötsligt ville själv. Det var likadant med blöja på dagen förra sommaren - från att ha totalvägrat ett ens testa potta och toalett sa hon: "nu vill jag inte ha blöja längre", och då sa jag: OK, men då får du kissa på pottan. Och så gjorde hon det. Det var en del olyckor i början, men ändå coolt tycker jag som börjat misströsta om att hon nånsin skulle sluta med blöja.

    Nu sa hon: "Mamma, jag är en stor tjej. Jag vill inte ha blöja när jag sover, jag vill ha trosor precis som du" . Då hade hon haft väldigt få torra blöjor, men jag sa OK ändå, det var ju ett bra initiativ. Och det funkar faktiskt! Vi har ett sånt där madrasskydd man köper på IKEA som täcker hela madrassen. Och så lite plastad frotte under rumpan. Jag tror att hon kissade på morgonen förut eftersom hon visste att hon hade blöja, nu går hon upp istället.
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Vi slutade natten till i dag. Blöjan har varit torr nästan jämt i några veckor med några få undantag. Vi har dock inte kommit iväg och köpt madrasskydd till vår säng förrän nu och eftersom han sover en hel del där så kändes det nödvändigt. Annars hade vi nog skippat nattblöjan tidigare. Men det gick så bra så, han var så stolt över att vara stor kille!
  10. 5
    Vi slutade natten till i dag. Blöjan har varit torr nästan jämt i några veckor med några få undantag. Vi har dock inte kommit iväg och köpt madrasskydd till vår säng förrän nu och eftersom han sover en hel del där så kändes det nödvändigt. Annars hade vi nog skippat nattblöjan tidigare. Men det gick så bra så, han var så stolt över att vara stor kille!

Liknande trådar

  1. Slutat med nattblöja - olycka varje natt
    By Beckis m 2 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-02-26, 14:37
  2. 4 år och nattblöja
    By anonymt namn in forum Föräldraskap
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 13:47
  3. Slutat med nattblöja?
    By Nissa in forum _02/03 Vinterbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 16:46
  4. Om nattblöja
    By Marie_AOA in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 09:50
  5. har era barn slutat med nattblöja
    By CHENOA in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 16:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar