Snodd enkät
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 1998
    #1

    Snodd enkät

    Som så ofta från januaribarnen

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    3*Vad har du för vagn?
    4*Barnets vikt?
    5*Barnets favorit måltid?
    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
  2. 1
    Snodd enkät Som så ofta från januaribarnen

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    3*Vad har du för vagn?
    4*Barnets vikt?
    5*Barnets favorit måltid?
    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Svarar själv

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir? till augusti har vi sökt plats men tiderna har ajg inte den blekaste aning om, blir varierande då maken jobbar skift, förmodligen knappt nåt ena veckan o mycket veckan där på

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför? Finns bara kommunalt här runtomkring, tyvärr

    3*Vad har du för vagn? En Teutonia Mistral 05 som jag är jättenöjd med och en älskad Teutonia klikk som jag dock funderar på att sälja

    4*Barnets vikt? Ca 11,2 kilo, längd 78 cm

    5*Barnets favorit måltid? Spagetti, allt mamma har på tallriken

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    Hmm, ca 20?

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes? Nej

    8*Äter ni middagen tillsammans eller? När maken är hemma på kvällen gör vi det, annars är det bara barnen o jag men vi äter ihop

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    Då o då blir det ute, en del halv/helfabrikat blir det speciellt den veckan maken är borta på kvällen och det ska gå snabbt.
  4. 2
    Svarar själv

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir? till augusti har vi sökt plats men tiderna har ajg inte den blekaste aning om, blir varierande då maken jobbar skift, förmodligen knappt nåt ena veckan o mycket veckan där på

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför? Finns bara kommunalt här runtomkring, tyvärr

    3*Vad har du för vagn? En Teutonia Mistral 05 som jag är jättenöjd med och en älskad Teutonia klikk som jag dock funderar på att sälja

    4*Barnets vikt? Ca 11,2 kilo, längd 78 cm

    5*Barnets favorit måltid? Spagetti, allt mamma har på tallriken

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    Hmm, ca 20?

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes? Nej

    8*Äter ni middagen tillsammans eller? När maken är hemma på kvällen gör vi det, annars är det bara barnen o jag men vi äter ihop

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    Då o då blir det ute, en del halv/helfabrikat blir det speciellt den veckan maken är borta på kvällen och det ska gå snabbt.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Svarar!

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    ** Börjar i höst. Vet inte vilka tider eftersom att jag ännu inte vet vad jag kommer att göra i höst.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    ** Privat föräldrarkooperativ, samma förskola som storasyster.

    3*Vad har du för vagn?
    ** En Teutonia Mistral Sport -05.

    4*Barnets vikt?
    ** 8800 gram och 74,5 cm lång på 1-årskontrollen.

    5*Barnets favorit måltid?
    ** Vällingen, men hon äter det mesta.

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    ** Har kvar 0,7 kg till den målvikten jag satte från början, men nu har jag ett nytt mål och dit är det 2,7 kg

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    ** Han pendlar lite. Just nu har han hakat på mitt viktminskningsprojekt och gått ner några kg.

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    ** Ja

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    ** Mest middag hemma, hämtmat någon gång ibland.
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  6. 3
    Svarar! 1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    ** Börjar i höst. Vet inte vilka tider eftersom att jag ännu inte vet vad jag kommer att göra i höst.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    ** Privat föräldrarkooperativ, samma förskola som storasyster.

    3*Vad har du för vagn?
    ** En Teutonia Mistral Sport -05.

    4*Barnets vikt?
    ** 8800 gram och 74,5 cm lång på 1-årskontrollen.

    5*Barnets favorit måltid?
    ** Vällingen, men hon äter det mesta.

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    ** Har kvar 0,7 kg till den målvikten jag satte från början, men nu har jag ett nytt mål och dit är det 2,7 kg

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    ** Han pendlar lite. Just nu har han hakat på mitt viktminskningsprojekt och gått ner några kg.

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    ** Ja

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    ** Mest middag hemma, hämtmat någon gång ibland.
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    Svarar så här på kvällskvisten

    Snodd enkät
    Som så ofta från januaribarnen

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir? 1Maj börjar hon inskolas på samma förskola som storebror. Tiden blir tyvärr ca 40 timmar efter sommaren men fram till semester blir tiden 07.30-14.15

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför? Kommunalt, är Supernöjd med sonens förskola. Jobbar själv på en privat förskola.

    3*Vad har du för vagn? Brio Nova som dock säljs så fort Julia börjar på förskolan, övergår då helt till hennes SÅ snygga helröda Brio Race

    4*Barnets vikt? 1årskontroll på torsdag men tippar på runt 11kg

    5*Barnets favorit måltid? Äter faktiskt det mesta

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt? Har gått ner 24kg sedan augusti och har väl lika många kvar. Dock har jag inga gravkg alls kvar.

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes? Han har hängt på trenden och gått ner 5kg tror jag

    8*Äter ni middagen tillsammans eller? Japp, alltid middag vid 17.15 vid köksbordet. Uppskattat av hela familjen och sonen på 3½ går inte från bordet förrän bolibompa börjar.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute? Nä vi äter aldrig ute men kan ibland köpa hem färdigmat. Stressiga och trötta dagar anser jag att det för familjen är viktigare att sitta ner och äta tillsammans än att maten är precis supernyttig.
  8. 4
    Svarar så här på kvällskvisten Snodd enkät
    Som så ofta från januaribarnen

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir? 1Maj börjar hon inskolas på samma förskola som storebror. Tiden blir tyvärr ca 40 timmar efter sommaren men fram till semester blir tiden 07.30-14.15

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför? Kommunalt, är Supernöjd med sonens förskola. Jobbar själv på en privat förskola.

    3*Vad har du för vagn? Brio Nova som dock säljs så fort Julia börjar på förskolan, övergår då helt till hennes SÅ snygga helröda Brio Race

    4*Barnets vikt? 1årskontroll på torsdag men tippar på runt 11kg

    5*Barnets favorit måltid? Äter faktiskt det mesta

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt? Har gått ner 24kg sedan augusti och har väl lika många kvar. Dock har jag inga gravkg alls kvar.

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes? Han har hängt på trenden och gått ner 5kg tror jag

    8*Äter ni middagen tillsammans eller? Japp, alltid middag vid 17.15 vid köksbordet. Uppskattat av hela familjen och sonen på 3½ går inte från bordet förrän bolibompa börjar.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute? Nä vi äter aldrig ute men kan ibland köpa hem färdigmat. Stressiga och trötta dagar anser jag att det för familjen är viktigare att sitta ner och äta tillsammans än att maten är precis supernyttig.
  9. Medlem sedan
    Jun 2005
    #5
    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    Förhoppningsvis får vi plats på vårt önskedagis i augusti. 15-timmarsvecka till att börja med.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    Kommunalt, vet inte om det finns så många alternativ här.

    3*Vad har du för vagn?
    Emmaljunga CityCross, färg Elk

    4*Barnets vikt?
    9840 g. på ettårskontrollen

    5*Barnets favorit måltid?
    Välling!

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    Inga, men det är klart att jag inte skulla klaga om jag tappade ett eller två...

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    Inte märkbart.

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    Sambon jobbar ständig kväll, så det är Ville och jag vid matbordet. Luncha försöker vi göra tillsammans när jag inte jobbar.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    Försöker laga ett mål om dagen, mer och mer barnvänligt så Ville ska slippa burkarna. Inte för att han har något emot dem...
  10. 5
    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    Förhoppningsvis får vi plats på vårt önskedagis i augusti. 15-timmarsvecka till att börja med.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    Kommunalt, vet inte om det finns så många alternativ här.

    3*Vad har du för vagn?
    Emmaljunga CityCross, färg Elk

    4*Barnets vikt?
    9840 g. på ettårskontrollen

    5*Barnets favorit måltid?
    Välling!

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    Inga, men det är klart att jag inte skulla klaga om jag tappade ett eller två...

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    Inte märkbart.

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    Sambon jobbar ständig kväll, så det är Ville och jag vid matbordet. Luncha försöker vi göra tillsammans när jag inte jobbar.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    Försöker laga ett mål om dagen, mer och mer barnvänligt så Ville ska slippa burkarna. Inte för att han har något emot dem...
  11. Medlem sedan
    Sep 1998
    #6
    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    Har ingen aning när hon kommer att börja.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    Kommunalt då det inte finns något annat här.

    3*Vad har du för vagn?
    EL Cerox

    4*Barnets vikt?
    8.5 kg

    5*Barnets favorit måltid?
    Spagetti o köttfärssås

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    5-7 kg Jag har då gått ned 10-12 kg mer än vad jag gick upp.

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    Nej

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    Nej inte alltid, mannen skiftararbetar.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute
    Äter det mesta hemma
  12. 6
    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    Har ingen aning när hon kommer att börja.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    Kommunalt då det inte finns något annat här.

    3*Vad har du för vagn?
    EL Cerox

    4*Barnets vikt?
    8.5 kg

    5*Barnets favorit måltid?
    Spagetti o köttfärssås

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    5-7 kg Jag har då gått ned 10-12 kg mer än vad jag gick upp.

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    Nej

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    Nej inte alltid, mannen skiftararbetar.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute
    Äter det mesta hemma
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Hanna svarar:

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?

    Njaej, jag vet faktiskt inte! Både jag och sambon får ont i hjärtat bara vi tänker på dagis, så det kanske dröjer. Vi kan få ihop vardagen ändå eftersom jag pluggar dagtid och han jobbar kvällstid. Fast egentligen är det inget vidare att gå i skift såhär, vi träffas ju aldrig!

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?

    Har inte börjat fundera än...

    3*Vad har du för vagn?

    En emmaljunga city cross

    4*Barnets vikt?

    8.5 kg lätt

    5*Barnets favorit måltid?

    Spagetti, pannkakor och kokt ägg!

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?

    Femton *pust* Det är dock inga graviditetskilon, utan snarare mammaledighetskilon!

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?

    Han har haft mindre tid för sin älskade styrketräning, så han har gått ned i vikt. Själv går jag ju UPP i vikt när jag inte tränar, men livet är orättvist....

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?

    Nej, och det känns jättetråkigt! Sambon jobbar ju varje kväll nästan så det är bara Salma och jag vid bordet. Mysigt det med såklart, men vi saknar vår manliga familjemedlem! De dagar han är ledig så har vi dock alltid extra lyxiga middagar

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?

    Vi äter aldrig ute. Salma får äta det vi äter, fast utan kryddor. Går vi på promenad eller så så blir det burkmat och smörgås.
  14. 7
    Hanna svarar: 1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?

    Njaej, jag vet faktiskt inte! Både jag och sambon får ont i hjärtat bara vi tänker på dagis, så det kanske dröjer. Vi kan få ihop vardagen ändå eftersom jag pluggar dagtid och han jobbar kvällstid. Fast egentligen är det inget vidare att gå i skift såhär, vi träffas ju aldrig!

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?

    Har inte börjat fundera än...

    3*Vad har du för vagn?

    En emmaljunga city cross

    4*Barnets vikt?

    8.5 kg lätt

    5*Barnets favorit måltid?

    Spagetti, pannkakor och kokt ägg!

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?

    Femton *pust* Det är dock inga graviditetskilon, utan snarare mammaledighetskilon!

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?

    Han har haft mindre tid för sin älskade styrketräning, så han har gått ned i vikt. Själv går jag ju UPP i vikt när jag inte tränar, men livet är orättvist....

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?

    Nej, och det känns jättetråkigt! Sambon jobbar ju varje kväll nästan så det är bara Salma och jag vid bordet. Mysigt det med såklart, men vi saknar vår manliga familjemedlem! De dagar han är ledig så har vi dock alltid extra lyxiga middagar

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?

    Vi äter aldrig ute. Salma får äta det vi äter, fast utan kryddor. Går vi på promenad eller så så blir det burkmat och smörgås.
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8

    Mysigt

    Vad härligt att kunna sitta ner så tillsammans så länge. Vår treåring har myror i benen och kan då rakt inte sitta i 45 minuter.Och inte lillebror heller för den delen. :-)

    och vad jätteskönt att det är fler än jag som inte vill stressa tillbaka till förskole- och jobb-rutiner.
  16. 8
    Mysigt Vad härligt att kunna sitta ner så tillsammans så länge. Vår treåring har myror i benen och kan då rakt inte sitta i 45 minuter.Och inte lillebror heller för den delen. :-)

    och vad jätteskönt att det är fler än jag som inte vill stressa tillbaka till förskole- och jobb-rutiner.
  17. Medlem sedan
    May 2003
    #9

    Funkar koop?

    Vi har ett föräldrakoperativ här vi också och vi har ställt oss i kö där. (inte för att det blir aktuellt men köa kan man ju :-))
    funkar erat bra? När man läser om det verkar det vara både ris och ros vad gäller föräldrakooperativ.
  18. 9
    Funkar koop? Vi har ett föräldrakoperativ här vi också och vi har ställt oss i kö där. (inte för att det blir aktuellt men köa kan man ju :-))
    funkar erat bra? När man läser om det verkar det vara både ris och ros vad gäller föräldrakooperativ.
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    Ganska skönt med halvfabrikat ibland då man inte riktigt hinner eller har inspiration. Kan jag tycka iaf. ;-)

    HOppas att det kommer att fungera bra med lite fsk ena veckan och mycket andra. Alltid svårt när man inte har likadana tider från vecka till vecka.
  20. 10
    Ganska skönt med halvfabrikat ibland då man inte riktigt hinner eller har inspiration. Kan jag tycka iaf. ;-)

    HOppas att det kommer att fungera bra med lite fsk ena veckan och mycket andra. Alltid svårt när man inte har likadana tider från vecka till vecka.
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    - Augusti 2007 har vi ansökt om plats. Båda barnen kommer gå heltid, dvs 7.30 - 16.30 ungefär

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    - Kommunalt, samma dagis som storebror. Det ligger närmast oss

    3*Vad har du för vagn?
    - En Brio Race som vi tar vid kortare utflykter och en Emmaljunga sittvagn

    4*Barnets vikt?
    - 8400 gram

    5*Barnets favorit måltid?
    - Allt! Hon är ett matvrak och älskar all mat. Namnamnamn säger hon hela tiden när hon äter. Smaskar och säger namnamnam :-)

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    - 7-8 kilo ungefär

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    - Inte direkt relaterat till det, men han har gått upp stadigt sedan vi träffades för 10 år sedan... :-)

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    - Jag och barnen äter vid 18, pappa kommer hem först vid 19 och det är för sent att äta då. På helgerna äter vi tillsammans

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    - På vardagarna lagar jag alltid mat, men helgen blir oftast hämtmat eftersom jag aldrig har tid på helgerna. Så mycket som ska göras då, eller så är vi iväg nånstans
  22. 11
    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir?
    - Augusti 2007 har vi ansökt om plats. Båda barnen kommer gå heltid, dvs 7.30 - 16.30 ungefär

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    - Kommunalt, samma dagis som storebror. Det ligger närmast oss

    3*Vad har du för vagn?
    - En Brio Race som vi tar vid kortare utflykter och en Emmaljunga sittvagn

    4*Barnets vikt?
    - 8400 gram

    5*Barnets favorit måltid?
    - Allt! Hon är ett matvrak och älskar all mat. Namnamnamn säger hon hela tiden när hon äter. Smaskar och säger namnamnam :-)

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    - 7-8 kilo ungefär

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?
    - Inte direkt relaterat till det, men han har gått upp stadigt sedan vi träffades för 10 år sedan... :-)

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    - Jag och barnen äter vid 18, pappa kommer hem först vid 19 och det är för sent att äta då. På helgerna äter vi tillsammans

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute?
    - På vardagarna lagar jag alltid mat, men helgen blir oftast hämtmat eftersom jag aldrig har tid på helgerna. Så mycket som ska göras då, eller så är vi iväg nånstans
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12
    varför önskedagis?

    jag menar, är det personalen läget, maten, pedagogikenen eller bara en känsla att detta är "dagiset" ? Vore jättekul att läsa om varför, jag har en favorit bland förskolorna här jag också

    Jag har också försökt skippa burkmat men köper fruktpurén i burk. Z älskar blandningarna banan/mango eller hallon/äpple.(vad mer) men ratar när jag gör samma blandning..
  24. 12
    varför önskedagis?

    jag menar, är det personalen läget, maten, pedagogikenen eller bara en känsla att detta är "dagiset" ? Vore jättekul att läsa om varför, jag har en favorit bland förskolorna här jag också

    Jag har också försökt skippa burkmat men köper fruktpurén i burk. Z älskar blandningarna banan/mango eller hallon/äpple.(vad mer) men ratar när jag gör samma blandning..
  25. Medlem sedan
    May 2003
    #13
    Härligt eller stressande att inte veta när förskolelivet börjar? SKönt hoppas jag. Njuter du?

    Skift måste vara svårt att kombinera med dagliga måltider tilsammans. Själv har vi svårt ibland med allt annat som ska "göras".
  26. 13
    Härligt eller stressande att inte veta när förskolelivet börjar? SKönt hoppas jag. Njuter du?

    Skift måste vara svårt att kombinera med dagliga måltider tilsammans. Själv har vi svårt ibland med allt annat som ska "göras".
  27. Medlem sedan
    Dec 1998
    #14
    Ja, det är lite dumt med så omväxlande tider men vad gör man? Vi får inte ha barnen på dagis när ena föräldern är ledig, de får inte lämnas förrän tidigast en halvtimme innan pappan böjar jobba, dvs kl 1430 kommer vi då att lämna i så fall. Helt sjuk tid men vi områdeschef är inte särskilt trevlig och flexibel, han räknar tom ut på minuten hur lång tid det tar att köra från jobb till dagis o sätter tiden supertight
    Så det blir nog roligt när vi ska lämna schema till sommaren, skulle ju vilja slippa det i ytterligare nåt år men det verkar ju lönlöst att ens försöka, är ju inte tillräckligt med fp kvar
  28. 14
    Ja, det är lite dumt med så omväxlande tider men vad gör man? Vi får inte ha barnen på dagis när ena föräldern är ledig, de får inte lämnas förrän tidigast en halvtimme innan pappan böjar jobba, dvs kl 1430 kommer vi då att lämna i så fall. Helt sjuk tid men vi områdeschef är inte särskilt trevlig och flexibel, han räknar tom ut på minuten hur lång tid det tar att köra från jobb till dagis o sätter tiden supertight
    Så det blir nog roligt när vi ska lämna schema till sommaren, skulle ju vilja slippa det i ytterligare nåt år men det verkar ju lönlöst att ens försöka, är ju inte tillräckligt med fp kvar
  29. Medlem sedan
    May 2003
    #15
    kokt ägg? det har jag inte provat att ge z än. kanske skulle det.

    skönt att det ärfler än jag som får ont i hjärtat av att tänka på förskoletiden. Hemmatiden då de är små går så fort så fort och jag känner att en massa timmar på en förskola med steress, stora barngrupper etc när de är jättesmå inte känns bra (nu inget illa sagt om dem som har det så..)

    Jag har tittat in på din blogg men kan itne kommentera. Mysigt ni har det!
  30. 15
    kokt ägg? det har jag inte provat att ge z än. kanske skulle det.

    skönt att det ärfler än jag som får ont i hjärtat av att tänka på förskoletiden. Hemmatiden då de är små går så fort så fort och jag känner att en massa timmar på en förskola med steress, stora barngrupper etc när de är jättesmå inte känns bra (nu inget illa sagt om dem som har det så..)

    Jag har tittat in på din blogg men kan itne kommentera. Mysigt ni har det!
  31. Medlem sedan
    May 2003
    #16

    men vad trist

    att områdeschefen inte är villigare att göra livet enklare för alla. Det kan ju inte vara roligt varken för föräldrarna eller för fsk-personalen att det kommer superstressade föräldrar och hämtar/lämnar för att h*n räknat ut hur lång tid det tar att köra. Hm. *mutter*

    Ibland har man inget val. Det kommer säkert att fungera bra. Hur gör ni med de stora? Är de på fsk nu?
  32. 16
    men vad trist att områdeschefen inte är villigare att göra livet enklare för alla. Det kan ju inte vara roligt varken för föräldrarna eller för fsk-personalen att det kommer superstressade föräldrar och hämtar/lämnar för att h*n räknat ut hur lång tid det tar att köra. Hm. *mutter*

    Ibland har man inget val. Det kommer säkert att fungera bra. Hur gör ni med de stora? Är de på fsk nu?
  33. Medlem sedan
    May 2003
    #17

    roligt med matvrak.

    Det underlättar när man har någon som vill äta och som tycker om det mesta.

    Skönt att få plats med båda barnen på samma fsk? Underlättar ju!!
  34. 17
    roligt med matvrak. Det underlättar när man har någon som vill äta och som tycker om det mesta.

    Skönt att få plats med båda barnen på samma fsk? Underlättar ju!!
  35. Medlem sedan
    May 2003
    #18

    Johanna med barnen svarar

    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir? Ce ska börja i höst 15 timmar max. Z börjar våren 2008 när jag börjar jobba igen. Blir nog 20 timmar då för båda barnen tror jag. Samma förskola fick de plats på *glad*
    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför? Privat. Det är kyrkorna som har en gemensam förskola nära mitt jobb. Närheten, personaltätheten, liten barngrupp, samma vikarier, de lagar sin egen mat.. listan på + kan göras lång. Dessutom kunde de redan nu garantera plats åt båda barnen vilket inte någon annan fsk kunde.
    3*Vad har du för vagn? En Emmaljunga dubbelvagn, en brio-duo, en sitty.
    4*Barnets vikt? ca 11 kg.
    5*Barnets favorit måltid? allt. Mango. Kyckling. pasta.
    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt? Något kilo kanske, men jag väger mindre än jag gjorde innan så jag är nöjd.
    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes? nej.
    8*Äter ni middagen tillsammans eller? ja, varje eftermiddag om det inte är så att någon ska iväg eller A har jour och måste jobba.
    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute? Ganska nogra. försöker vara ordentlig med att laga bra mat. Dock blir det inte alltid hemmagjorda köttbullar och egengjorda fiskpinnar. ;-)
  36. 18
    Johanna med barnen svarar 1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det blir? Ce ska börja i höst 15 timmar max. Z börjar våren 2008 när jag börjar jobba igen. Blir nog 20 timmar då för båda barnen tror jag. Samma förskola fick de plats på *glad*
    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför? Privat. Det är kyrkorna som har en gemensam förskola nära mitt jobb. Närheten, personaltätheten, liten barngrupp, samma vikarier, de lagar sin egen mat.. listan på + kan göras lång. Dessutom kunde de redan nu garantera plats åt båda barnen vilket inte någon annan fsk kunde.
    3*Vad har du för vagn? En Emmaljunga dubbelvagn, en brio-duo, en sitty.
    4*Barnets vikt? ca 11 kg.
    5*Barnets favorit måltid? allt. Mango. Kyckling. pasta.
    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt? Något kilo kanske, men jag väger mindre än jag gjorde innan så jag är nöjd.
    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes? nej.
    8*Äter ni middagen tillsammans eller? ja, varje eftermiddag om det inte är så att någon ska iväg eller A har jour och måste jobba.
    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute? Ganska nogra. försöker vara ordentlig med att laga bra mat. Dock blir det inte alltid hemmagjorda köttbullar och egengjorda fiskpinnar. ;-)
  37. Medlem sedan
    Dec 1998
    #19
    Tilda går 15 timmar på dagis, även där väldigt styrt av områdeschefen. Vi fick välja mellan 5 dar á 815-1115 eller 3 dar, varav 2x 715-1115 och en dag 715-1415. Och då räknar de ju givetvis med att ingen föräldraledig orkar lämna sitt barn redan kl 715. Men det gör vi varannan vecka, när maken är hemma, då äter hon frukost på dagis (hon är 5 förresten ). Vi går ju ändå upp kl 07 så vi byter ju bara plats för frukostätandet. På andra ställen inom kommunen kan man få ha dom 3 dar från 9-14, det hade jag ju önskat. Men hos oss går detta INTE
    Och då kör vi ca 4 mil om dan för att kunna lämna/hämta på dagis, lagom roligt
    Jonna går ju i ettan och har skoldagar från 835-1355. Men hon kör skolbuss, det är sååå smidigt och skönt. Nära och bra, hon är hemma ca 1420 så det är ju en okej tid med. Och busshållplatsen ligger bara ca 100 m bort så dit går hon själv sen länge tillbaka
    Hur är det med dig, har du barn på dagis?
  38. 19
    Tilda går 15 timmar på dagis, även där väldigt styrt av områdeschefen. Vi fick välja mellan 5 dar á 815-1115 eller 3 dar, varav 2x 715-1115 och en dag 715-1415. Och då räknar de ju givetvis med att ingen föräldraledig orkar lämna sitt barn redan kl 715. Men det gör vi varannan vecka, när maken är hemma, då äter hon frukost på dagis (hon är 5 förresten ). Vi går ju ändå upp kl 07 så vi byter ju bara plats för frukostätandet. På andra ställen inom kommunen kan man få ha dom 3 dar från 9-14, det hade jag ju önskat. Men hos oss går detta INTE
    Och då kör vi ca 4 mil om dan för att kunna lämna/hämta på dagis, lagom roligt
    Jonna går ju i ettan och har skoldagar från 835-1355. Men hon kör skolbuss, det är sååå smidigt och skönt. Nära och bra, hon är hemma ca 1420 så det är ju en okej tid med. Och busshållplatsen ligger bara ca 100 m bort så dit går hon själv sen länge tillbaka
    Hur är det med dig, har du barn på dagis?
  39. Medlem sedan
    Jun 2000
    #20
    Tottis svar....


    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det . ?Till hösten aug -07. Tiderna vet jag inte ännu.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    Kommunalt. Därför att jag vill ha Agnes på samma ställe som Simon nu går och Maja gick när hon var mindre. Har alltid varit toppen bra.

    3*Vad har du för vagn?
    Nyinköpt Emmaljunga Scooter jungle pink -07. Innan det hade vi en City Cross -06.

    4*Barnets vikt?
    8650g lätt ;-)

    5*Barnets favorit måltid?
    Spagetti och köttfärssås.

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    Oj 10 kg till önskad vikt men den har jag dragit på mig efter förlossningen så jag kan inte skylla på det.

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?Nej!

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    Alltid middag tillsammans.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute? Oftast hemma kan bli ute typ 1-2 ggr per månad.
    __________________
  40. 20
    Tottis svar....


    1*När ska ditt barn börja fsk vilka tider tror du det . ?Till hösten aug -07. Tiderna vet jag inte ännu.

    2*Väljer ni kommunalt eller privat?varför?
    Kommunalt. Därför att jag vill ha Agnes på samma ställe som Simon nu går och Maja gick när hon var mindre. Har alltid varit toppen bra.

    3*Vad har du för vagn?
    Nyinköpt Emmaljunga Scooter jungle pink -07. Innan det hade vi en City Cross -06.

    4*Barnets vikt?
    8650g lätt ;-)

    5*Barnets favorit måltid?
    Spagetti och köttfärssås.

    6*Hur många antal kilo har du kvar till önskad vikt?
    Oj 10 kg till önskad vikt men den har jag dragit på mig efter förlossningen så jag kan inte skylla på det.

    7*Har din partner gått upp/ner i vikt sen barnet föddes?Nej!

    8*Äter ni middagen tillsammans eller?
    Alltid middag tillsammans.

    9*Hur noga är du med maten hemmma eller äter ni mycket ute? Oftast hemma kan bli ute typ 1-2 ggr per månad.
    __________________
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Snodd enkät
    By Cherinne in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-07-18, 16:03
  2. Snodd enkät:
    By annasthlm in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 00:34
  3. Snodd Enkät
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 09:44
  4. snodd enkät....!
    By Linda m. 4 barn in forum _05 Höstbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-05-30, 05:41
  5. Snodd enkät
    By sterna in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 02:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar