Arbetstid?
Arbete, ekonomi & juridik
  1. anonymt namn
    #1

    Arbetstid?

    Hej,

    Om man har anställning på två arbeten , hur mycket är det då lagligt att arbeta i arbetstid.?
    Alltså övertidsregler etc , gäller de bara på ena arbetsplatsen eller ska arbetstiden läggas ihop?
    Tex...Om man jobbar heltid på ena stället , är det då ok att jobba även halvtid på det andra stället?

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Arbetstid? Hej,

    Om man har anställning på två arbeten , hur mycket är det då lagligt att arbeta i arbetstid.?
    Alltså övertidsregler etc , gäller de bara på ena arbetsplatsen eller ska arbetstiden läggas ihop?
    Tex...Om man jobbar heltid på ena stället , är det då ok att jobba även halvtid på det andra stället?

    Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Gäller bara på respektive arbetsplats. Har för mig att övertiden ligger på max 140h. Du man alltså jobba ganska mycket om du har två anställningar.
  4. 2
    Gäller bara på respektive arbetsplats. Har för mig att övertiden ligger på max 140h. Du man alltså jobba ganska mycket om du har två anställningar.
  5. bussmamma
    #3
    nja inte helt rätt.
    Jag har ett arbete på heltid men jag är också sedan många år tillbaka bussförare och jag kör lite då och då på ett bolag. Men jag får inte köra i direkt anslutning till mitt andra arbete och jag måste ha den vilotid som är avtalad för bussbranschen även om jag mitt arbete timmarna innan varit något helt annat arbete. Tror nog att det försvårar avsevärt att "knäcka extra".
    Övertiden är vad har gällt mig i alla fall 150 tim/år sedan har dispens krävts.
  6. 3
    nja inte helt rätt.
    Jag har ett arbete på heltid men jag är också sedan många år tillbaka bussförare och jag kör lite då och då på ett bolag. Men jag får inte köra i direkt anslutning till mitt andra arbete och jag måste ha den vilotid som är avtalad för bussbranschen även om jag mitt arbete timmarna innan varit något helt annat arbete. Tror nog att det försvårar avsevärt att "knäcka extra".
    Övertiden är vad har gällt mig i alla fall 150 tim/år sedan har dispens krävts.

Liknande trådar

  1. Ang att gå upp i arbetstid!
    By Cilla v.8 in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 08:08
  2. ny arbetstid
    By _em_ in forum Singelmingel
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 06:27
  3. Gå ner i arbetstid?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 06:23
  4. gå ned i arbetstid
    By busan100 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 05:56
  5. gå ner i arbetstid
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 00:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar