Pepsi är rolig
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    Pepsi är rolig

    Pepsi älskar fart och sommartid är det bästa hon vet då jag plockar fram cykeln så hon får åka cykelkorg. hennes första vinter åkte hon mycket spark bla i min gamla docksparklåda som var lagomt stor för en liten hund, i fjol blev det aldrig att jag sparakde då Kiara var så liten så igår kväll kände jag mig lite yr och vinglig då vi skulle gå på kvällspromenad så jag tar fram sparken som stöd och Pepsi blev helt galen.

    tillslut fattar jag att hon mins att hon åkt spark och att hon vill åka så jag säger åt henne att hoppa upp, men de var lite svårt att hålla balansen så hon går ner snabbt men tredje försöket då klarar hon det och sedan blev hennes kvällspromenad inte så mycket till promenad hon satt nämligen stolt som en drottning på sparken och tyckte livet var underbart.
    Kiara ville också försöka men hon tyckte det var lite för läskigt och dessutom försökte ju Pepsi putta ner henne så hon kunde hoppa upp i stället, idag ska jag titta om jag hittar en låda eller något som jag kan sätta fast på sparken så båda hundarna ryms plus att de då finns en liten kant så de inte halkar av.

    Lyckades inte fota Pepsi i går och idag har vi massa klibbsnö så det är inget sparkföre men nästa gång hon åker lovar jag att fota för hon ser helt underbar ut där hon sitter, hon är bra bekväm den hunden om hon själv får välja
  2. 1
    Pepsi är rolig Pepsi älskar fart och sommartid är det bästa hon vet då jag plockar fram cykeln så hon får åka cykelkorg. hennes första vinter åkte hon mycket spark bla i min gamla docksparklåda som var lagomt stor för en liten hund, i fjol blev det aldrig att jag sparakde då Kiara var så liten så igår kväll kände jag mig lite yr och vinglig då vi skulle gå på kvällspromenad så jag tar fram sparken som stöd och Pepsi blev helt galen.

    tillslut fattar jag att hon mins att hon åkt spark och att hon vill åka så jag säger åt henne att hoppa upp, men de var lite svårt att hålla balansen så hon går ner snabbt men tredje försöket då klarar hon det och sedan blev hennes kvällspromenad inte så mycket till promenad hon satt nämligen stolt som en drottning på sparken och tyckte livet var underbart.
    Kiara ville också försöka men hon tyckte det var lite för läskigt och dessutom försökte ju Pepsi putta ner henne så hon kunde hoppa upp i stället, idag ska jag titta om jag hittar en låda eller något som jag kan sätta fast på sparken så båda hundarna ryms plus att de då finns en liten kant så de inte halkar av.

    Lyckades inte fota Pepsi i går och idag har vi massa klibbsnö så det är inget sparkföre men nästa gång hon åker lovar jag att fota för hon ser helt underbar ut där hon sitter, hon är bra bekväm den hunden om hon själv får välja
  3. LinBlå
    #2
    Kul!!
    Jag hade en förhoppning att Muffin skulle vilja sitta i cykelkorgen när jag cyklar med Allan. Men dte verkar inte vilja bli så, hon är livrädd att sitta ens i barnvagnen.. *S*
  4. 2
    Kul!!
    Jag hade en förhoppning att Muffin skulle vilja sitta i cykelkorgen när jag cyklar med Allan. Men dte verkar inte vilja bli så, hon är livrädd att sitta ens i barnvagnen.. *S*
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3

    Kiara

    gillade inte heller cykelkorgen men jag gjorde så hon satt skönt och sedan i början styrde jag cykeln och gav godis och beröm hela tiden för att sedan minska godismängden , kiara är inte lika galen i att cykla som pepsi som numera sitter i korgen på pakethållaren och njuter men Kiara åker med i alla fall, fast jag håller kort koppel på henne för säkerhests skull så hon inte får för sig att hon ska hoppa, ganska skönt att kunna cykla då vi ska en längre sträcka och jag inte är i form, fast ibland åker jag och pepsi ut och cyklar bara för att hon äslkar det men då får Kiara vara hemma.

    har inte hittat någon bra sparklåda ännu synd jag sålt barnens gamla den vore ju perfekt då kan dom ju söka skydd också om dom vill, men en större korg med en fäll i botten borde duga
  6. 3
    Kiara gillade inte heller cykelkorgen men jag gjorde så hon satt skönt och sedan i början styrde jag cykeln och gav godis och beröm hela tiden för att sedan minska godismängden , kiara är inte lika galen i att cykla som pepsi som numera sitter i korgen på pakethållaren och njuter men Kiara åker med i alla fall, fast jag håller kort koppel på henne för säkerhests skull så hon inte får för sig att hon ska hoppa, ganska skönt att kunna cykla då vi ska en längre sträcka och jag inte är i form, fast ibland åker jag och pepsi ut och cyklar bara för att hon äslkar det men då får Kiara vara hemma.

    har inte hittat någon bra sparklåda ännu synd jag sålt barnens gamla den vore ju perfekt då kan dom ju söka skydd också om dom vill, men en större korg med en fäll i botten borde duga
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Vad häftigt med hund som åker cykelkorg och som sitter på sparken
  8. 4
    Vad häftigt med hund som åker cykelkorg och som sitter på sparken
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Häftigt!

    Så hade jag aldrig kunnat göra med mina (för stora & tunga), men det måste vara urkul att kunna göra det!
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Häftigt! Så hade jag aldrig kunnat göra med mina (för stora & tunga), men det måste vara urkul att kunna göra det!
  11. Medlem sedan
    Nov 2001
    #6

    Hon älskar fart

    bästa hon vet är att stå upp i cykelkorgen medan jag cyklar lite fortare eller de dagar de blåser då hoppar hon upp på tex en trädgårdssoffa ställer sig mot vinden och man ser hur hon njuter av vinden.
  12. 6
    Hon älskar fart bästa hon vet är att stå upp i cykelkorgen medan jag cyklar lite fortare eller de dagar de blåser då hoppar hon upp på tex en trädgårdssoffa ställer sig mot vinden och man ser hur hon njuter av vinden.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Sparka

    kan du väll göra med en större hund bara att lära den sitta på sparken och sticka iväg blir ungefär som att skjutsa en människa på sparken kanske kräver bra sparkföre,
    mötte i somras en hund i större storlek (kände inte igen rasen) som åkte packmoppe, hunden såg verkligen ut att njuta där den satt. jag skulle också vilja ha en packmoppe de skulle pepsi älska

    mina föräldrar funderar på om hon skulle våga åka MC med dom får kanske investera i en bra väska för hojen och prova tror hon skulle gilla det också hon är ganksa galen i fart denna vovve
  14. 7
    Sparka kan du väll göra med en större hund bara att lära den sitta på sparken och sticka iväg blir ungefär som att skjutsa en människa på sparken kanske kräver bra sparkföre,
    mötte i somras en hund i större storlek (kände inte igen rasen) som åkte packmoppe, hunden såg verkligen ut att njuta där den satt. jag skulle också vilja ha en packmoppe de skulle pepsi älska

    mina föräldrar funderar på om hon skulle våga åka MC med dom får kanske investera i en bra väska för hojen och prova tror hon skulle gilla det också hon är ganksa galen i fart denna vovve
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    coolt
  16. 8
    coolt

Liknande trådar

  1. Nya pepsi max chill
    By pinse in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-04, 11:42
  2. Kluriga Pepsi
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-04-05, 09:32
  3. stakars Pepsi
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 08:12
  4. Pepsi ska få en syster
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 21:09
  5. Pepsi..imt
    By kizze in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 14:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar