Smakisar
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Smakisar

    Hur är det med smakisar? Kan man ge dem så mkt de vill ha? Oliver verkar gilla mat och faktum är att han inte verkar vilja ha ersättning riktigt längre... Nu har han ju visserligen haft feber igår och i förrgår så jag vet inte om det är det som är krånglet... Ivf gav jag honom gröt igen nu på fm för han ville inte ha ersättning, men jag är lite rädd att han får ont i magen.... Så frågan är: är det bara att lassa på mat så länge han vill ha?
    Cillen med Oliver
  2. 1
    Smakisar Hur är det med smakisar? Kan man ge dem så mkt de vill ha? Oliver verkar gilla mat och faktum är att han inte verkar vilja ha ersättning riktigt längre... Nu har han ju visserligen haft feber igår och i förrgår så jag vet inte om det är det som är krånglet... Ivf gav jag honom gröt igen nu på fm för han ville inte ha ersättning, men jag är lite rädd att han får ont i magen.... Så frågan är: är det bara att lassa på mat så länge han vill ha?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Vår distriktsköterska på bvc 1 tsk ca 16 gånger innan man ger full smakportion. Det är bara för att man ska hinna märka om barnet inte tål det och/eller får magbesvär. Efter de två första gångerna har jag gett lite mer eftersom min dotter velat ha det, och det har inte varit några problem
  4. 2
    Vår distriktsköterska på bvc 1 tsk ca 16 gånger innan man ger full smakportion. Det är bara för att man ska hinna märka om barnet inte tål det och/eller får magbesvär. Efter de två första gångerna har jag gett lite mer eftersom min dotter velat ha det, och det har inte varit några problem
  5. Medlem sedan
    Sep 2001
    #3
    OJ, då har vi levt farligt! Hedvig älskar tydligen mat och blir väldigt upprörd när man tar paus i matningen. Hon började direkt med 1/3 burk potatis/blomkålspuré och har fortsatt med 1/3 burk (olika sorter, majs, broccoli etc.) om dagen sedan hon fyllde 4 månader den 27 februari. Skulle gärna ta emot mer om hon fick, tror jag. Vi har börjat ge gröt till kvällen också, på ½ dl vatten + 2 msk grötpulver. Det älskar hon också! Inga tecken på allergi eller ont i magen ännu, som tur är.
  6. 3
    OJ, då har vi levt farligt! Hedvig älskar tydligen mat och blir väldigt upprörd när man tar paus i matningen. Hon började direkt med 1/3 burk potatis/blomkålspuré och har fortsatt med 1/3 burk (olika sorter, majs, broccoli etc.) om dagen sedan hon fyllde 4 månader den 27 februari. Skulle gärna ta emot mer om hon fick, tror jag. Vi har börjat ge gröt till kvällen också, på ½ dl vatten + 2 msk grötpulver. Det älskar hon också! Inga tecken på allergi eller ont i magen ännu, som tur är.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Här med! En tesked i 16 dagar-det skulle Lucas aldrig gå med på! Möjligtvis av broccolipureén-dem var ingen hit...
    Han tar gröttallriken och försöker äta själv om det inte går tillräckligt fort
    Fast han får tyvärr lite ont i magen och fiser helt fruktansvärt...
  8. 4
    Här med! En tesked i 16 dagar-det skulle Lucas aldrig gå med på! Möjligtvis av broccolipureén-dem var ingen hit...
    Han tar gröttallriken och försöker äta själv om det inte går tillräckligt fort
    Fast han får tyvärr lite ont i magen och fiser helt fruktansvärt...
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Lever också farligt!

    Vi har gjort samma sak här, gett en tredjedel av de små burkarna varje gång. Det är med stora protester när det är slut, så vi får vara snabba att ta bort haklapp och distrahera med något annat.
    Marie med Jonathan 2/11 -06 och Sebastian 21/4-08
    www.familjenfrost.wordpress.com
    www.mariepysslar.wordpress.com
  10. 5
    Lever också farligt! Vi har gjort samma sak här, gett en tredjedel av de små burkarna varje gång. Det är med stora protester när det är slut, så vi får vara snabba att ta bort haklapp och distrahera med något annat.
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Vi lever oxå farligt då... Vår BVC-tant sa att smakis var 1-2 msk... så länge dom gapar och verkar tycka om det, så ska gränsen gå vid 2-3 msk. Och efter nåra ggr utan nån spec reaktion så kan man börja ge mer succesivt.

    Tex totte äter 1 port gröt på kvällen ist för välling innan han lägger sig, men tex potatis, frukt o sånt får han 3 msk ungefär mitt på dan...Sen älskar han päronjuice, så det får han ca 60ml om dan till maten eller gröten. och han verkar snarare tycka bättre om maten än mjölken numera...
  12. 6
    Vi lever oxå farligt då... Vår BVC-tant sa att smakis var 1-2 msk... så länge dom gapar och verkar tycka om det, så ska gränsen gå vid 2-3 msk. Och efter nåra ggr utan nån spec reaktion så kan man börja ge mer succesivt.

    Tex totte äter 1 port gröt på kvällen ist för välling innan han lägger sig, men tex potatis, frukt o sånt får han 3 msk ungefär mitt på dan...Sen älskar han päronjuice, så det får han ca 60ml om dan till maten eller gröten. och han verkar snarare tycka bättre om maten än mjölken numera...

Liknande trådar

  1. Smakisar?
    By Hanna, Thor & Carl in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 00:00
  2. Smakisar
    By marmelis in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 20:09
  3. smakisar?
    By Carl_080329 in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 13:14
  4. Smakisar?
    By janfebbarn in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-13, 23:59
  5. Smakisar
    By Lollo m W-01 & A-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 20:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar