Tandborstning
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Tandborstning

    Är alla era små duktiga på att borsta tänderna? Här är det bråk varje kväll och jag är så trött på det, tycker jag har provat allt. Kan gå ett par dagar när man hittat på nåt nytt, nån lek med tandborsten nu senast var det en gubbe som städade munnen men nu har hon tröttnat på det med. Även om jag försöker med så viker hon läppen över på nåt sätt så det är omöjligt att komma åt.
    Vad sjutton ska jag göra??? Knep?? Tycker det har blivit värre nu och undrar om det kan vara nåt sätt att testa mej, hon är inte så mycket trotsig annars men det kommer väl. Nån med erfarenhet??
  2. 1
    Tandborstning Är alla era små duktiga på att borsta tänderna? Här är det bråk varje kväll och jag är så trött på det, tycker jag har provat allt. Kan gå ett par dagar när man hittat på nåt nytt, nån lek med tandborsten nu senast var det en gubbe som städade munnen men nu har hon tröttnat på det med. Även om jag försöker med så viker hon läppen över på nåt sätt så det är omöjligt att komma åt.
    Vad sjutton ska jag göra??? Knep?? Tycker det har blivit värre nu och undrar om det kan vara nåt sätt att testa mej, hon är inte så mycket trotsig annars men det kommer väl. Nån med erfarenhet??
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2
    Vi har haft dunderproblem ett tag med tandborstningen men nu går det rätt bra men det vet man aldrig hur länge det håller. Vi har en eltandborste som vi använder, vi borstar tänderna i soffan i vardagsrummet. Han halvligger i mitt knä och så får han gapa som en flodhäst och så borstar jag. Det där med att ligga i soffan fick jag som tips av tandläkaren och det har funkat bra. Men annars har jag inga tips för han var hemsk med tandborstningen förut, det var en evig kamp att ens få upp munnen Hoppas det löser sig med tandborstningen för er!
  4. 2
    Vi har haft dunderproblem ett tag med tandborstningen men nu går det rätt bra men det vet man aldrig hur länge det håller. Vi har en eltandborste som vi använder, vi borstar tänderna i soffan i vardagsrummet. Han halvligger i mitt knä och så får han gapa som en flodhäst och så borstar jag. Det där med att ligga i soffan fick jag som tips av tandläkaren och det har funkat bra. Men annars har jag inga tips för han var hemsk med tandborstningen förut, det var en evig kamp att ens få upp munnen Hoppas det löser sig med tandborstningen för er!
  5. Medlem sedan
    May 2006
    #3

    Milt tvång,,

    ,,gäller här! Han vill inte eller så ska han borsta själv. Vi har kompromissat så att morgon o kväll är det vi som borstar först o sen får han borsta själv, sen springer han o borstar själv under dagen när andan faller på.
    Om du möter lyckans gris, håll den fast på alla vis. Håll den fast i svansen. Tappa inte chansen! :-)
  6. 3
    Milt tvång,, ,,gäller här! Han vill inte eller så ska han borsta själv. Vi har kompromissat så att morgon o kväll är det vi som borstar först o sen får han borsta själv, sen springer han o borstar själv under dagen när andan faller på.
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4
    Just tandborstningen har löst sig rätt så bra här hemma. Men här finns det ju en storasyster (20 månader äldre) som visar hur man SKA göra *ler*. Först får båda tjejerna faktiskt borsta själva, det är ju så mycket kan själv nu och sen får jag ta över o slutföra jobbet utan gnäll. Men visst händer det att det inte fungerar alls vissa dagar o beroende på hur dagen har varit så är det inte alltid det blir så seriöst med just tandborstningen. Har man haft en helvetesdag med en massa trots o bråk så känns det ibland som att det blir förmycket att också bråka om tandborstningen också. Mina barns farmor är tandsköterska och det har varit rätt så skönt de gångerna tandbortningen har varit hemsk. Hon kan en hel del knep den kvinnan
  8. 4
    Just tandborstningen har löst sig rätt så bra här hemma. Men här finns det ju en storasyster (20 månader äldre) som visar hur man SKA göra *ler*. Först får båda tjejerna faktiskt borsta själva, det är ju så mycket kan själv nu och sen får jag ta över o slutföra jobbet utan gnäll. Men visst händer det att det inte fungerar alls vissa dagar o beroende på hur dagen har varit så är det inte alltid det blir så seriöst med just tandborstningen. Har man haft en helvetesdag med en massa trots o bråk så känns det ibland som att det blir förmycket att också bråka om tandborstningen också. Mina barns farmor är tandsköterska och det har varit rätt så skönt de gångerna tandbortningen har varit hemsk. Hon kan en hel del knep den kvinnan
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Hos hos fungerar det som så

    att hon bortstar först, själv. Sen borstar jag/hennes pappa.
    Och det har alltid funkat väldigt bra, men om jag försöker att borsta först blir det protester, så vi fortstätter såhär tills hon är 8-10 år eller när det nu är dom kan borsta HELT själva
    Hoppas ni kommer på något, förhandla om sånna saker är jobbigt, det ska bara funka tycker man.
    Själarna andas samma hjärtslag när tungorna möts och försiktigt smeker varandra.


    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  10. 5
    Hos hos fungerar det som så att hon bortstar först, själv. Sen borstar jag/hennes pappa.
    Och det har alltid funkat väldigt bra, men om jag försöker att borsta först blir det protester, så vi fortstätter såhär tills hon är 8-10 år eller när det nu är dom kan borsta HELT själva
    Hoppas ni kommer på något, förhandla om sånna saker är jobbigt, det ska bara funka tycker man.

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar