Min söndag!
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Min söndag!

    Hej!

    Här kommer min matsöndag.

    Frukost: lättyoghurt naturell, ½ äpple, 1 msk solrosfrön, 1 msk linfrö, 1 dl havreringar, 1 msk russin och kanel, ½ FK-bagel 1 tsk Bregott mellan, 1 tsk aprikosmarmelad och 1 skiva ost, 1 liten skiva Paulunbröd med mjukost och skinka, kaffe med mjölk
    Lunch: Grövre bröd med frön keso, kalkon och grönsaker, kaffe m mjölk
    Mellis: ca 1.5-2 dl yoghurtglass utan fett
    Mellis2: 1 päron, 2 torkade aprikoser, 6 nötter, kaffe m mjölk
    Middag: Rotfruktsgratäng (palsternacka, morot, potatis och lök, matlgrädde och buljong), 4 skivor tjälknul, lite blandad sallad
    Kväll: Fruktsallad med lättkesella

    Motion: 50 min stavgång ca 5,7 km

    Egen kommentar: Är överlag nöjd, macka till lunch är inte idealiskt men vi var på Aquaria och det passade bäst just då. Är otroligt nöjd att jag skippade fikabröd där då det fanns en hel del som såg super-duper gott ut och i det sammanhanget så kändes min macka bra. Sen melliset med yoghurtglass inte heller idealiskt men jag äter sådan glass kanske 4 ggr per år och den är så god.

    CU
    /Therese
    Thess
  2. 1
    Min söndag! Hej!

    Här kommer min matsöndag.

    Frukost: lättyoghurt naturell, ½ äpple, 1 msk solrosfrön, 1 msk linfrö, 1 dl havreringar, 1 msk russin och kanel, ½ FK-bagel 1 tsk Bregott mellan, 1 tsk aprikosmarmelad och 1 skiva ost, 1 liten skiva Paulunbröd med mjukost och skinka, kaffe med mjölk
    Lunch: Grövre bröd med frön keso, kalkon och grönsaker, kaffe m mjölk
    Mellis: ca 1.5-2 dl yoghurtglass utan fett
    Mellis2: 1 päron, 2 torkade aprikoser, 6 nötter, kaffe m mjölk
    Middag: Rotfruktsgratäng (palsternacka, morot, potatis och lök, matlgrädde och buljong), 4 skivor tjälknul, lite blandad sallad
    Kväll: Fruktsallad med lättkesella

    Motion: 50 min stavgång ca 5,7 km

    Egen kommentar: Är överlag nöjd, macka till lunch är inte idealiskt men vi var på Aquaria och det passade bäst just då. Är otroligt nöjd att jag skippade fikabröd där då det fanns en hel del som såg super-duper gott ut och i det sammanhanget så kändes min macka bra. Sen melliset med yoghurtglass inte heller idealiskt men jag äter sådan glass kanske 4 ggr per år och den är så god.

    CU
    /Therese
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Ja, för att vara kafémacka så var den ju ovanligt bra. Tycker det var en helt OK söndag.
  4. 2
    Ja, för att vara kafémacka så var den ju ovanligt bra. Tycker det var en helt OK söndag.

Liknande trådar

  1. Min söndag
    By thess705 in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-22, 21:13
  2. God söndag på er!
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 13:58
  3. Den 25:e är en söndag..
    By 3-barnsmamma in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 10:27
  4. Söndag
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 10:36
  5. På söndag
    By J-Ox in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 22:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar