Meningslöst med extrapengar?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Meningslöst med extrapengar?

    En jul fick vi 5000:- av svärisarna (alla syskon fick den summan att lägga på nåt roligt). Vi pratade lite löst om vad vi kunde göra för dem i huset. Då gick diskmaskinen sönder.
    Skattepengarna som kom i juni hade vi tänkt lägga på nya fönster på övervåningen. På torsdagen kom pengarna på fredagen så dog varmvattenberedaren.

    Vi skulle få en mobil på försäkringen då den gått sönder, men den modellen hade utgått så vi fick välja nåt annat valfritt ur varukatalogen för drygt 4000:- och bara betala självrisken. Vi hade en extramobil så vi behövde ingen sån så vi har pratat platta skärmar, skrivare, ny digitalkamera. lcd tv (lägga till lite pengar så fick vi en 32 tums) mm. Nu dog tvättmaskinen.

    Det är nog inte meningen att vi ska få göra nåt roligt om vi får in extrapengar. Tvättmaskinen hade säkert hållit i 5 år till ifall vi inte fått ut de där pengarna. *muttrar*
  2. 1
    Meningslöst med extrapengar? En jul fick vi 5000:- av svärisarna (alla syskon fick den summan att lägga på nåt roligt). Vi pratade lite löst om vad vi kunde göra för dem i huset. Då gick diskmaskinen sönder.
    Skattepengarna som kom i juni hade vi tänkt lägga på nya fönster på övervåningen. På torsdagen kom pengarna på fredagen så dog varmvattenberedaren.

    Vi skulle få en mobil på försäkringen då den gått sönder, men den modellen hade utgått så vi fick välja nåt annat valfritt ur varukatalogen för drygt 4000:- och bara betala självrisken. Vi hade en extramobil så vi behövde ingen sån så vi har pratat platta skärmar, skrivare, ny digitalkamera. lcd tv (lägga till lite pengar så fick vi en 32 tums) mm. Nu dog tvättmaskinen.

    Det är nog inte meningen att vi ska få göra nåt roligt om vi får in extrapengar. Tvättmaskinen hade säkert hållit i 5 år till ifall vi inte fått ut de där pengarna. *muttrar*
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Verkligen osis! Men om ni inte berättar för någon om extrapengarna utan smusslar med era planer i hemlighet, då kanske inget går sönder *ler* Det verkar ju som att era hushållsmaskiner har öron...
  4. 2
    Verkligen osis! Men om ni inte berättar för någon om extrapengarna utan smusslar med era planer i hemlighet, då kanske inget går sönder *ler* Det verkar ju som att era hushållsmaskiner har öron...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    Näää

    Fy vad trist att lägga pengar på "måsten". Tyvärr känner jag allt för väl igen det... Här hemma uppstår alltid nya oförutsedda utgifter när vi håller på med renovering. Nu senast vid snöstormen började altantaket plötsligt läcka in! Gaaah, vi behöver pengarna på nya fönster, inte på att laga tak. Om det fina vårvädret fortsätter, så ska vi snart upp på taket och laga, och det kostar väl en slant...

    Hoppas att ni snart har lite tur och får ha kvar lite pengar i plånboken!
    Lycka är en resa inte en destination.
  6. 3
    Näää Fy vad trist att lägga pengar på "måsten". Tyvärr känner jag allt för väl igen det... Här hemma uppstår alltid nya oförutsedda utgifter när vi håller på med renovering. Nu senast vid snöstormen började altantaket plötsligt läcka in! Gaaah, vi behöver pengarna på nya fönster, inte på att laga tak. Om det fina vårvädret fortsätter, så ska vi snart upp på taket och laga, och det kostar väl en slant...

    Hoppas att ni snart har lite tur och får ha kvar lite pengar i plånboken!
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Bläää, vad trist!

    Ja, det finns verkligen roligare saker att lägga pengar på än sådana där "måsten"...
  8. 4
    Bläää, vad trist! Ja, det finns verkligen roligare saker att lägga pengar på än sådana där "måsten"...
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Vi får diskutera ev nyinköp utomhus så inte mskinerna hör. *L* Fast idag tvättar maskinen igen. Tänkte att jag testar en gång till för att se om det hjälpte att tömma luddfiltret (som det inte var nåt i egentligen). Och peppar peppar, det verkar fungera.
  10. 5
    Vi får diskutera ev nyinköp utomhus så inte mskinerna hör. *L* Fast idag tvättar maskinen igen. Tänkte att jag testar en gång till för att se om det hjälpte att tömma luddfiltret (som det inte var nåt i egentligen). Och peppar peppar, det verkar fungera.
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    Tak som är så trist! Det märks ju inte alls att man fixat till. Om man köper en ny diskmaskin så syns de tju iaf, men måste man fixa ett tak så är det bara pengar som förvinner och man märker inte av det. Även om man skulle ha märkt av det ifall man inte gjort det.

    Vi fixade taket här för några år sedan. 16000:-, hade vi fixat till nedervåningen för samma pengar hade det synts ordentligt.
  12. 6
    Tak som är så trist! Det märks ju inte alls att man fixat till. Om man köper en ny diskmaskin så syns de tju iaf, men måste man fixa ett tak så är det bara pengar som förvinner och man märker inte av det. Även om man skulle ha märkt av det ifall man inte gjort det.

    Vi fixade taket här för några år sedan. 16000:-, hade vi fixat till nedervåningen för samma pengar hade det synts ordentligt.
  13. Medlem sedan
    Jul 2002
    #7
    En resa till Paris tex. *L* Nu verkar den iaf fungera som den ska igen. Håll tummarna för att det håller i sig så jag får min nya fina digitalkamera som tar osuddiga bilder. *L*
  14. 7
    En resa till Paris tex. *L* Nu verkar den iaf fungera som den ska igen. Håll tummarna för att det håller i sig så jag får min nya fina digitalkamera som tar osuddiga bilder. *L*

Liknande trådar

  1. lite extrapengar
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 13:51
  2. Tjäna extrapengar?
    By Fattiglappen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-11-12, 08:38
  3. 4000:- i extrapengar...
    By mamma_78 in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-03, 10:10
  4. Extrapengar (även på oäf)
    By jannice_ in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-20, 11:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar