läskigt avslag
_0703 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2006
    #1

    läskigt avslag

    Fick riktigt panik i går kväll när jag gick på toaletten, ut kommer två stora klumpar blod, avslaget har minskat jättemycket ( födde i torsdags) så det här var jag inte beredd på. Hu vad läskigt det var!! Ringde in till BB och pratade med en bm som inte tyckte att det var någon fara så länge jag inte har ont i magen, feber eller att det kommer mer klumpar. Men det känns verkligen otäckt att inte veta om det rätt som det är kommer mer... I dag har jag inte haft något avslag förren nu, då kom det en del, men inga mer klupar som tur är. Är det någon mer som haft det så här?? Behövde verkligen skriva av mig lite. Kram på er alla!!
  2. 1
    läskigt avslag Fick riktigt panik i går kväll när jag gick på toaletten, ut kommer två stora klumpar blod, avslaget har minskat jättemycket ( födde i torsdags) så det här var jag inte beredd på. Hu vad läskigt det var!! Ringde in till BB och pratade med en bm som inte tyckte att det var någon fara så länge jag inte har ont i magen, feber eller att det kommer mer klumpar. Men det känns verkligen otäckt att inte veta om det rätt som det är kommer mer... I dag har jag inte haft något avslag förren nu, då kom det en del, men inga mer klupar som tur är. Är det någon mer som haft det så här?? Behövde verkligen skriva av mig lite. Kram på er alla!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2006
    #2
    En läbbig klump har det ploppat ur musen sen jag födde i torsdags. Fast jag läcker fortfarande blod/gegg. Det är inte lika klarrött som förut så jag hoppas att det håller på att avta nu! '

    Kram
  4. 2
    En läbbig klump har det ploppat ur musen sen jag födde i torsdags. Fast jag läcker fortfarande blod/gegg. Det är inte lika klarrött som förut så jag hoppas att det håller på att avta nu! '

    Kram
  5. H med nr 4:a
    #3
    vid min första förlossning så fick jag STOR klum avslag, nästan som en knytnäve. Blev skräckslagen men det var helt normalt. Precis som dom sa till dig så fick jag rådet att det är ingen fara så länge jag inte fick ont eller feber mm. Så ta det lugnt du! Hoppas du snart slipper avslaget helt!
  6. 3
    vid min första förlossning så fick jag STOR klum avslag, nästan som en knytnäve. Blev skräckslagen men det var helt normalt. Precis som dom sa till dig så fick jag rådet att det är ingen fara så länge jag inte fick ont eller feber mm. Så ta det lugnt du! Hoppas du snart slipper avslaget helt!
  7. Medlem sedan
    Sep 2005
    #4
    vet inte om de är nån tröst...
    men pratade med en som fick ut en stor klump och så slutade nästan de helt efter de...
    men jag kan inte förkara mer än så...
    Hoppas du slipper kumpar i forrtsättningen!
  8. 4
    vet inte om de är nån tröst...
    men pratade med en som fick ut en stor klump och så slutade nästan de helt efter de...
    men jag kan inte förkara mer än så...
    Hoppas du slipper kumpar i forrtsättningen!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Avslag kan hålla på upp till 8 veckor efter förlossning om inte jag minns helt fel! Men det vanligaste är mellan 4-6 veckor. Det kan komma och gå i början. Ingen fara så länge du inte har feber!
  10. 5
    Avslag kan hålla på upp till 8 veckor efter förlossning om inte jag minns helt fel! Men det vanligaste är mellan 4-6 veckor. Det kan komma och gå i början. Ingen fara så länge du inte har feber!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Jag har fått ut några klumpar bara men fortfarande blöder jag rött trots att det var snart fyra veckor sedan Ester föddes, vid förra förlossningen så varade avslaget bara i ca 1 ½ vecka så jag hoppas det är över snart.
  12. 6
    Jag har fått ut några klumpar bara men fortfarande blöder jag rött trots att det var snart fyra veckor sedan Ester föddes, vid förra förlossningen så varade avslaget bara i ca 1 ½ vecka så jag hoppas det är över snart.
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Har liksom flera

    föregående fått ut en stor klump efter min första förlossning, o blev lika rädd som du!. Men det var ingen fara..
  14. 7
    Har liksom flera föregående fått ut en stor klump efter min första förlossning, o blev lika rädd som du!. Men det var ingen fara..
  15. Medlem sedan
    Oct 2006
    #8
    Tusen tack för era svar!!! det känns genast mycket bättre. TACK FÖR ATT NI FINNS!!!
  16. 8
    Tusen tack för era svar!!! det känns genast mycket bättre. TACK FÖR ATT NI FINNS!!!
  17. Medlem sedan
    Apr 2004
    #9
    Ja, ett par ggr de första dagarna/första veckan kom stora klumpar blod. Jag blev också lite orolig först, har läst att det inte ska ske så (?), men jag hade inte ont eller feber eller nåt, så jag gjorde inget. Nu är det som vanligt igen.
  18. 9
    Ja, ett par ggr de första dagarna/första veckan kom stora klumpar blod. Jag blev också lite orolig först, har läst att det inte ska ske så (?), men jag hade inte ont eller feber eller nåt, så jag gjorde inget. Nu är det som vanligt igen.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Blod koagulerar ju rätt lätt faktiskt (för många). Som nybliven mamma är många dessutom ganska stilla så jag tror det bara är så att blodet inte rinner ut på stört utan hinner koagulera i klumpar inne i kroppen och sen kommer ut så. Det har jag fått nån gång då jag varit rejält sjuk (sängliggande) och haft mens, inte stora klumpar men ändå klumpar.

    Ingen feber är det nog ingen fara. Men klart det är bra att vara observant. tur att vi har forumet att fråga på!
  20. 10
    Blod koagulerar ju rätt lätt faktiskt (för många). Som nybliven mamma är många dessutom ganska stilla så jag tror det bara är så att blodet inte rinner ut på stört utan hinner koagulera i klumpar inne i kroppen och sen kommer ut så. Det har jag fått nån gång då jag varit rejält sjuk (sängliggande) och haft mens, inte stora klumpar men ändå klumpar.

    Ingen feber är det nog ingen fara. Men klart det är bra att vara observant. tur att vi har forumet att fråga på!
  21. Medlem sedan
    Jan 2003
    #11
    Ja, till en början kom det mest färskt blod men efter ett tag kom det klumpar också. Det är nog bara levrat blod. Jag födde också i torsdags!
  22. 11
    Ja, till en början kom det mest färskt blod men efter ett tag kom det klumpar också. Det är nog bara levrat blod. Jag födde också i torsdags!

Liknande trådar

  1. Avslag..
    By weacko in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 20:25
  2. Avslag..
    By weacko in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-30, 11:34
  3. avslag...
    By chiquitan in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 08:00
  4. Avslag
    By Lisa_82 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-04, 12:18
  5. Avslag?
    By Anna79s m.Noa in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-04, 20:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar