Greta är här!
_0704 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2002
    #1

    Greta är här!

    Hej allihopa!

    I fredags den 9 mars kl 19.36 föddes vår lilla Greta, 2526 gram och 44,5 cm lång.
    Jag låg inlagd pga av "början på havandeskapsförgiftning" för observation efter som jag i min förra graviditet fick havandeskapsförgiftning som utvecklades väldigt fort.

    I fredags kväll straxt innan 19 skulle man köra en ctg kurva och man upptäcker då att lillan "dippar" men vet inte riktigt om det är min puls man får in eller om det är hjärtljuden. En läkare tillkallas med ul-maskin och när lillan visar sig ser jag direkt att hjärtat pumpar sakta, inte alls som det sett ut tidigare på ultraljuden.

    Alla börjar se nervösa ut och läkaren säger " ner till operation" och något med snitt.
    min stackars sambo, som precis var på väg från sjukhuset när allt detta sker frågar vad dom ska göra. De svarar ungefär, "kejsarsnitt nu, du kan springa före och trycka på hissen" Sen springer de iväg med mig på sängen, klockan är ca 19.15 och 19.36 är GRETA född, lite medtagen till en början men hon återhämtar sig fort.
    Vi är kvar på sjukhuset, på neo men hon mår bra och förhoppningsvis ska hon börja gå upp i vikt och växa till sig lite.


    ****************************** ****************************** *
    Johanna med Alfred-02 & Vilhelm-05 och Greta 9/3-07 (bf 15/4)

    ****************************** ****************************** *
  2. 1
    Greta är här! Hej allihopa!

    I fredags den 9 mars kl 19.36 föddes vår lilla Greta, 2526 gram och 44,5 cm lång.
    Jag låg inlagd pga av "början på havandeskapsförgiftning" för observation efter som jag i min förra graviditet fick havandeskapsförgiftning som utvecklades väldigt fort.

    I fredags kväll straxt innan 19 skulle man köra en ctg kurva och man upptäcker då att lillan "dippar" men vet inte riktigt om det är min puls man får in eller om det är hjärtljuden. En läkare tillkallas med ul-maskin och när lillan visar sig ser jag direkt att hjärtat pumpar sakta, inte alls som det sett ut tidigare på ultraljuden.

    Alla börjar se nervösa ut och läkaren säger " ner till operation" och något med snitt.
    min stackars sambo, som precis var på väg från sjukhuset när allt detta sker frågar vad dom ska göra. De svarar ungefär, "kejsarsnitt nu, du kan springa före och trycka på hissen" Sen springer de iväg med mig på sängen, klockan är ca 19.15 och 19.36 är GRETA född, lite medtagen till en början men hon återhämtar sig fort.
    Vi är kvar på sjukhuset, på neo men hon mår bra och förhoppningsvis ska hon börja gå upp i vikt och växa till sig lite.


    ****************************** ****************************** *
    Johanna med Alfred-02 & Vilhelm-05 och Greta 9/3-07 (bf 15/4)

    ****************************** ****************************** *
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Grattis till bebis
    Nr 3 av Aprilmammorna........
    Dom flesta av oss längtar nog efter att bli nr 4 nu
    Jag vill oxå ha bebis!
  4. 2
    Grattis till bebis
    Nr 3 av Aprilmammorna........
    Dom flesta av oss längtar nog efter att bli nr 4 nu
    Jag vill oxå ha bebis!
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3
    Grattis till Greta!
    Vilken dramatisk start men så himla skönt att allt gått bra!
    Kram på er.
  6. 3
    Grattis till Greta!
    Vilken dramatisk start men så himla skönt att allt gått bra!
    Kram på er.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Grattis! Vilken tur att att ni var förutseende gällande havandeskapsförgiftningen.

    Greta, vilket sött namn.
    Gosa med henne ordentligt.

    Kram till hela familjen
  8. 4
    Grattis! Vilken tur att att ni var förutseende gällande havandeskapsförgiftningen.

    Greta, vilket sött namn.
    Gosa med henne ordentligt.

    Kram till hela familjen
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Grattis till Greta! vilken omtumlande start- men vilken tur att ni redan var på sjukhuset när allt skedde i ett rasande tempo! Hoppas hon växer till sig snabbt nu

    Kram och grattis igen!
  10. 5
    Grattis till Greta! vilken omtumlande start- men vilken tur att ni redan var på sjukhuset när allt skedde i ett rasande tempo! Hoppas hon växer till sig snabbt nu

    Kram och grattis igen!
  11. Malla
    #6

    Grattis och

    vad skönt att allt gick så bra. Tur att ni var på sjukhus och att de körde ett ctg just då. Sköt om er!
  12. 6
    Grattis och vad skönt att allt gick så bra. Tur att ni var på sjukhus och att de körde ett ctg just då. Sköt om er!
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Oj vilken start! Tur att allt gick bra! Massor med grattis från mig och min mage.
    Skönt att du var inlagd och att dom märkte att det var något som var galet och att dom agerade snabbt.
    Massor med kramar.
  14. 7
    Oj vilken start! Tur att allt gick bra! Massor med grattis från mig och min mage.
    Skönt att du var inlagd och att dom märkte att det var något som var galet och att dom agerade snabbt.
    Massor med kramar.
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Stor grattiskram från mig som har samma BF som Greta hade från början! Otroligt skönt att allt blev bra. Så fint namn har hon fått oxå den lilla.
    Lycka till med allt.
  16. 8
    Stor grattiskram från mig som har samma BF som Greta hade från början! Otroligt skönt att allt blev bra. Så fint namn har hon fått oxå den lilla.
    Lycka till med allt.
  17. Medlem sedan
    Jun 2006
    #9
    grattis ;D
  18. 9
    grattis ;D
  19. Medlem sedan
    Oct 2004
    #10
    Åh! Ett jättestort grattis till lilla Greta. Vilken tur att du fick bli inlagd så att de hade koll på dig. Hoppas att ni snart får komma hem.

    kram malin
  20. 10
    Åh! Ett jättestort grattis till lilla Greta. Vilken tur att du fick bli inlagd så att de hade koll på dig. Hoppas att ni snart får komma hem.

    kram malin
  21. Jennie, Iza & 2:an
    #11

    Grattis till Er alla

    och vad skönt att de har koll på saker och ting läkarna =)
  22. 11
    Grattis till Er alla och vad skönt att de har koll på saker och ting läkarna =)
  23. Medlem sedan
    Feb 2006
    #12
    grattis!!
  24. 12
    grattis!!
  25. Medlem sedan
    Jul 2002
    #13
    Grattis till lilla Greta, och vilken tur att ni var på plats på sjukhuset.

    Lycka till!!
  26. 13
    Grattis till lilla Greta, och vilken tur att ni var på plats på sjukhuset.

    Lycka till!!
  27. Medlem sedan
    Mar 2004
    #14
    stort grattis!!!
  28. 14
    stort grattis!!!
  29. Medlem sedan
    May 2001
    #15
    Oj, Grattis till prinsessan!!!
  30. 15
    Oj, Grattis till prinsessan!!!
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16
    Stort grattis till lilla tjejen!!! Det verkar ändå som att ni trots dramatiken på bra. Stora kramar till er!
  32. 16
    Stort grattis till lilla tjejen!!! Det verkar ändå som att ni trots dramatiken på bra. Stora kramar till er!
  33. fröet
    #17
    HOPPSAN! Grattis till lilla Greta tur att hon mår bra trots det blev lite dramatiskt, tur att du var på plats. Hoppas du och maken oxå mår bra.
  34. 17
    HOPPSAN! Grattis till lilla Greta tur att hon mår bra trots det blev lite dramatiskt, tur att du var på plats. Hoppas du och maken oxå mår bra.
  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18
    ett jätte stort grattis..kram o mycket kärlek till er familj..
  36. 18
    ett jätte stort grattis..kram o mycket kärlek till er familj..
  37. Medlem sedan
    May 2001
    #19

    grattis till greta

    och det var snabba ryck må jag säga, vilken tur att du var inlagd så dom såg att hon började må dåligt och att dom var så snabba på att reagera. Hoppas hon piggar på sig snabbt och att ni snart får komma hem.

    kram
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  38. 19
    grattis till greta och det var snabba ryck må jag säga, vilken tur att du var inlagd så dom såg att hon började må dåligt och att dom var så snabba på att reagera. Hoppas hon piggar på sig snabbt och att ni snart får komma hem.

    kram
  39. Medlem sedan
    Dec 2006
    #20
    Grattis till Greta!
    Skönt att allt gick väl till slut
  40. 20
    Grattis till Greta!
    Skönt att allt gick väl till slut
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. GRETA 1 år!
    By Caen in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 14:30
  2. Greta är här!
    By Honey76 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 20:01
  3. Greta
    By hedvig in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 17:02
  4. Greta?
    By ViggoTinja in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-23, 10:58
  5. Greta
    By 1977bella in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 12:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar