Bra vårkläder?
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2002
    #1

    Bra vårkläder?

    Vad har ni på era dagisbarn nu i vår? Som dagarna har varit nu i veckan så är det ~lite~ för varmt med overall. Men när jag har hämtat på dagis så har lilltjejen endast en öppen jacka på sig, ingen mössa....och det är lite för tidigt för det.
    Jag tillhör inte skaran som tycker det är lönt att köpa dyra, vattentäta överdragsbyxor, utan vill ha tips på nåt annat bra plagg att ha på benen nu tills värmen kommer på riktigt
    * längtar *.

    Ha det gott!!!
  2. 1
    Bra vårkläder? Vad har ni på era dagisbarn nu i vår? Som dagarna har varit nu i veckan så är det ~lite~ för varmt med overall. Men när jag har hämtat på dagis så har lilltjejen endast en öppen jacka på sig, ingen mössa....och det är lite för tidigt för det.
    Jag tillhör inte skaran som tycker det är lönt att köpa dyra, vattentäta överdragsbyxor, utan vill ha tips på nåt annat bra plagg att ha på benen nu tills värmen kommer på riktigt
    * längtar *.

    Ha det gott!!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2006
    #2
    kanske testa Zipizi galonbyxa, smart med dragkedjor utmed hela byxbenet & inte så dyra ca 249kr, kan du ju ha till hösten sen också. kolla deras hemsida för att hitta köpställe som passar dig www.vijghen.com
  4. 2
    kanske testa Zipizi galonbyxa, smart med dragkedjor utmed hela byxbenet & inte så dyra ca 249kr, kan du ju ha till hösten sen också. kolla deras hemsida för att hitta köpställe som passar dig www.vijghen.com
  5. Medlem sedan
    Apr 2005
    #3

    Vanliga överdragsbyxor..

    ..finns ju även på Hm och Lindex. Hm´s kostar 99:- och Lindex 149:-...
    //Elin, mamma till Vilme 051121 och Eira 080601
  6. 3
    Vanliga överdragsbyxor.. ..finns ju även på Hm och Lindex. Hm´s kostar 99:- och Lindex 149:-...
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Ok, tack. Men räcker det med överdragsbyxor? Hade velat ha ett par överdragsbyxor med lite foder i
    ( bara tunnt ) och de som finns på H & M mfl. är väl bara med ett lager tyg, eller?
  8. 4
    Ok, tack. Men räcker det med överdragsbyxor? Hade velat ha ett par överdragsbyxor med lite foder i
    ( bara tunnt ) och de som finns på H & M mfl. är väl bara med ett lager tyg, eller?
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    Jo, det verkar ju bra, Men det är kanske inte riktigt galonbyxor jag söker heller? Vet ej riktigt vad jag vill ha!
    Lite svårt att då ni ska veta det med

    Så typiskt mig, en riktigt velpotta....
  10. 5
    Jo, det verkar ju bra, Men det är kanske inte riktigt galonbyxor jag söker heller? Vet ej riktigt vad jag vill ha!
    Lite svårt att då ni ska veta det med

    Så typiskt mig, en riktigt velpotta....
  11. Medlem sedan
    Jul 2002
    #6
    HMs är fodrade, Funkar jättebra och är av god kvalitet!
  12. 6
    HMs är fodrade, Funkar jättebra och är av god kvalitet!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Ja ofodrade är bäst tycker jag. I och med att det är dubbla lager kläder med luft mellan så blir det ganska varmt ändå utan tjockt foder. (Det är dubbla lager tyg i byxorna också).Det går alltid att variera vad man har under överdragsbyxorna så det blir lagom varmt om de är tunnare. Är det så kallt att det behövs fodrade överdragsbyxor så fungerar overallen bra.
    milla
  14. 7
    Ja ofodrade är bäst tycker jag. I och med att det är dubbla lager kläder med luft mellan så blir det ganska varmt ändå utan tjockt foder. (Det är dubbla lager tyg i byxorna också).Det går alltid att variera vad man har under överdragsbyxorna så det blir lagom varmt om de är tunnare. Är det så kallt att det behövs fodrade överdragsbyxor så fungerar overallen bra.
    milla
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Ok, tack för tipsen!
  16. 8
    Ok, tack för tipsen!

Liknande trådar

  1. vårkläder!!
    By pindis79 in forum Bebiskläder
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 11:04
  2. pop vårkläder?
    By majsanr in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-12-11, 22:05
  3. ang pop vårkläder
    By spider-woman in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-02, 17:10
  4. vårkläder
    By joanna in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-25, 12:22
  5. Vårkläder
    By Ina m 2 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-23, 19:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar