Så här ligger det till...
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    Så här ligger det till...

    *Vissa dagar är jag så himla trött
    *Min mage är pluffsig som en inbakad pizza
    *Alla mina bh:ar är för små
    *Linnea har lärt sig ett nytt ord - bebis
    *Jag är så lycklig...

    Jodå, jag är gravid och Linnea ska bli storasyster! Har hållt det hemligt för er länge men idag känns det som att jag kan ta steget. Har nämligen sett den lilla krabban på ultraljud idag. Har klarat av hela 17 veckors graviditet så den 22 augusti förväntas jag bli tvåbarnsmor. Konstigt... men kul såklart!

    Så nu vet ni alla min hemlighet. Blev ni förvånade?
    Johi, stolt mamma till L 0508 & E 0708

    www.teacherjohi.blogspot.com
  2. 1
    Så här ligger det till... *Vissa dagar är jag så himla trött
    *Min mage är pluffsig som en inbakad pizza
    *Alla mina bh:ar är för små
    *Linnea har lärt sig ett nytt ord - bebis
    *Jag är så lycklig...

    Jodå, jag är gravid och Linnea ska bli storasyster! Har hållt det hemligt för er länge men idag känns det som att jag kan ta steget. Har nämligen sett den lilla krabban på ultraljud idag. Har klarat av hela 17 veckors graviditet så den 22 augusti förväntas jag bli tvåbarnsmor. Konstigt... men kul såklart!

    Så nu vet ni alla min hemlighet. Blev ni förvånade?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2

    Neeeeej

    Jag blev inte förvånad alltså
    Grattis igen! Vad mysigt att se lilla krabban på UL!!! Klappa magen och sköt om dig.
    Lycka är en resa inte en destination.
  4. 2
    Neeeeej Jag blev inte förvånad alltså
    Grattis igen! Vad mysigt att se lilla krabban på UL!!! Klappa magen och sköt om dig.
  5. madeleine med 4
    #3
    Grattis till bäbisen! Det dräller in syskon till våra julianer tror jag...
  6. 3
    Grattis till bäbisen! Det dräller in syskon till våra julianer tror jag...
  7. Medlem sedan
    Jan 2005
    #4

    Din luring!!!!

    FY DIG. HAR INTE ANAT NÅGOT., Men guuuud vad kul. Stort grattis.
    -----------------------------
    ooOOoo Jessica stolt prinsmamma ooOOoo

    http://prinsmamma.blogg.se

    http://prinsmamma.bilddagboken.se (messa för lösen)
  8. 4
    Din luring!!!! FY DIG. HAR INTE ANAT NÅGOT., Men guuuud vad kul. Stort grattis.
  9. Medlem sedan
    Apr 2000
    #5
    GRATTIS!!!

    Åh så roligt att höra.

    Om jag blev förvånad?
    Njaäää. Hade faktiskt mina aningar.

    Så nu ska lilla Linnea bli storasyster inom kort. Myspys!

    Inte utan att jag blir liiite avis.

    Hoppas att du mår bra och inte lider av något graviditetsrelaterat.

    Mängder av grattiskramar!
  10. 5
    GRATTIS!!!

    Åh så roligt att höra.

    Om jag blev förvånad?
    Njaäää. Hade faktiskt mina aningar.

    Så nu ska lilla Linnea bli storasyster inom kort. Myspys!

    Inte utan att jag blir liiite avis.

    Hoppas att du mår bra och inte lider av något graviditetsrelaterat.

    Mängder av grattiskramar!
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    grattis till bebisen!
    folk frågar mig hela tiden om bella inte ska få syskon snart...önskar de vore så väl.........
  12. 6
    grattis till bebisen!
    folk frågar mig hela tiden om bella inte ska få syskon snart...önskar de vore så väl.........
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Åh grattis!
    Vad roligt!
    Ja lite förvånad blev jag, tycker tiden gått så fort.
    Jag ser fortfarande våra små som så väldigt små, hehe.
    Men din Linnea hinner väl bli upp mot 2½ innan bebben kommer, om jag räknat rätt
    Det är väl inte så dum ålderskillnad tror jag.
  14. 7
    Åh grattis!
    Vad roligt!
    Ja lite förvånad blev jag, tycker tiden gått så fort.
    Jag ser fortfarande våra små som så väldigt små, hehe.
    Men din Linnea hinner väl bli upp mot 2½ innan bebben kommer, om jag räknat rätt
    Det är väl inte så dum ålderskillnad tror jag.
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Du hade ju smygläst och lyckats klura ut det i förväg din lilla privatdeckare
  16. 8
    Du hade ju smygläst och lyckats klura ut det i förväg din lilla privatdeckare
  17. Medlem sedan
    Jun 2003
    #9
    Tack, ja vi är väl några magar här nu!
  18. 9
    Tack, ja vi är väl några magar här nu!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    hihi, ja det är superkul. Tack!
  20. 10
    hihi, ja det är superkul. Tack!
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    Undra just varför du haft dina aningar? Kanske för att jag typ inte alls var här tiden från jul till sportlov. Då låg jag och kramade toalettstolen och försökte därimellan pilla i mig lite mat. Nu mår jag finfint! Tack för grattis!
  22. 11
    Undra just varför du haft dina aningar? Kanske för att jag typ inte alls var här tiden från jul till sportlov. Då låg jag och kramade toalettstolen och försökte därimellan pilla i mig lite mat. Nu mår jag finfint! Tack för grattis!
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12

    Hääärligt!!

    Och nej, jag är inte direkt förvånad - hade mina mycket starka aningar om detta . Vad kul att jag hade rätt!!

    Stort stort grattis!!
  24. 12
    Hääärligt!! Och nej, jag är inte direkt förvånad - hade mina mycket starka aningar om detta . Vad kul att jag hade rätt!!

    Stort stort grattis!!
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    Tack så mkt! Klart att Bella ska få syskon men du har ju tiden och åldern med dig...
  26. 13
    Tack så mkt! Klart att Bella ska få syskon men du har ju tiden och åldern med dig...
  27. Medlem sedan
    Jun 2003
    #14
    Nja, om jag får på beräknat datum hinner hon bli hela 2 år och 2 veckor. Men datumet är ju +-2 veckor så risken finns ju att det blir samma dag. Hoppas inte. Men jag håller med om att de fortfarande känns små men det kommer de nog att göra så länge de är minst. Den dagen det kommer en bebis så kommer nog Linnea att bli stora tjejen. Tack för grattis!
  28. 14
    Nja, om jag får på beräknat datum hinner hon bli hela 2 år och 2 veckor. Men datumet är ju +-2 veckor så risken finns ju att det blir samma dag. Hoppas inte. Men jag håller med om att de fortfarande känns små men det kommer de nog att göra så länge de är minst. Den dagen det kommer en bebis så kommer nog Linnea att bli stora tjejen. Tack för grattis!
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15
    Berätta, berätta varför!!! Det är så kul vad folk tänker om en. Vi vet ju inget men ändå har man liksom en klar bild av er alla julimammor. Tack för hälsningen.
  30. 15
    Berätta, berätta varför!!! Det är så kul vad folk tänker om en. Vi vet ju inget men ändå har man liksom en klar bild av er alla julimammor. Tack för hälsningen.
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16
    Stort grattis! Vad jobbigt att du har mått dåligt - usch, jag har nästan förträngt hur dåligt man kan må Då blir det samma ålderskillnad som mellan mina tjejer, ganska exakt 2 år (skiljer 3 veckor på tjejernas födelsedagar) - fullt upp med andra ord! Kul!
  32. 16
    Stort grattis! Vad jobbigt att du har mått dåligt - usch, jag har nästan förträngt hur dåligt man kan må Då blir det samma ålderskillnad som mellan mina tjejer, ganska exakt 2 år (skiljer 3 veckor på tjejernas födelsedagar) - fullt upp med andra ord! Kul!
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17

    Hihi

    Fröken x det var för många så pusselbitar som föll på plats och glöm inte att jag utreder och analyserar varje dag på jobbet så jag är väl yrkesskadad
    Jag ser att det är fler som inte verkar förvånade över det glädjande beskedet, så det kanske inte var så konstigt att jag förstod att fröken x var du...
    Lycka är en resa inte en destination.
  34. 17
    Hihi Fröken x det var för många så pusselbitar som föll på plats och glöm inte att jag utreder och analyserar varje dag på jobbet så jag är väl yrkesskadad
    Jag ser att det är fler som inte verkar förvånade över det glädjande beskedet, så det kanske inte var så konstigt att jag förstod att fröken x var du...
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Japp, fullt upp kommer det bli. Linnea är ju redan nu en busig och aktiv tjej. Men så söt när hon klappar magen, lägger huvudet mot naveln, pussar och säger med klar hög röst "hej" och sedan "bebis". Ja fy för att vara gravid i början. Känns som att det här får vara den sista gången, man får ju inte ens vara ifred framför toastolen på morgonen. Linnea låtsashulkade bredvid och gav mig toapapper. Tack för grattiset!
  36. 18
    Japp, fullt upp kommer det bli. Linnea är ju redan nu en busig och aktiv tjej. Men så söt när hon klappar magen, lägger huvudet mot naveln, pussar och säger med klar hög röst "hej" och sedan "bebis". Ja fy för att vara gravid i början. Känns som att det här får vara den sista gången, man får ju inte ens vara ifred framför toastolen på morgonen. Linnea låtsashulkade bredvid och gav mig toapapper. Tack för grattiset!
  37. Medlem sedan
    Jun 2003
    #19
    Den anonymiteten får jag helt enkelt glömma nu. Vad ska jag hitta på då? Socialtant M? *asg* Vikarie J?
  38. 19
    Den anonymiteten får jag helt enkelt glömma nu. Vad ska jag hitta på då? Socialtant M? *asg* Vikarie J?
  39. Medlem sedan
    Aug 2006
    #20

    Hahaha

    Jag tror vi nöjer oss med våra vanliga nick här på sidan, eller?!
    Lycka är en resa inte en destination.
  40. 20
    Hahaha Jag tror vi nöjer oss med våra vanliga nick här på sidan, eller?!
Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Liknande trådar

  1. Ligger bra till:)
    By compax in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 20:48
  2. Så här ligger jag till
    By SmillaMilla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 06:40
  3. Så här ligger det till
    By anonymt namn in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 19:12
  4. Ligger bra till
    By UlLi in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-02-11, 21:52
  5. Hur ligger ni till?
    By Ann-Louise in forum Vikt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-01-02, 08:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar