Crêpes i lekparken
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Crêpes i lekparken

    och "falukorv"-rester framför Barbapapa på TV:n, det har mina barn fått! Nu är det O'boy respektive keso, som gäller till efterrätt. Gubben och jag ska äta "galetter" (mörka crêpes, gjorda på bovete tror jag?...) om en stund. Nu ska jag däremot försöka boka ett chalet i Schweiz!
  2. 1
    Crêpes i lekparken och "falukorv"-rester framför Barbapapa på TV:n, det har mina barn fått! Nu är det O'boy respektive keso, som gäller till efterrätt. Gubben och jag ska äta "galetter" (mörka crêpes, gjorda på bovete tror jag?...) om en stund. Nu ska jag däremot försöka boka ett chalet i Schweiz!
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2
    Här blir det också "galetter" till middag ikväll, något mina barn faktiskt gillar, åtminstone två av tre...
    Jag kollade sverigebiljetter med Ryan Air igår och hittade ett par datum för ca 200 euros t/r, fyra personer, så jag kanske borde boka snart. Bara så svårt att veta exakt när man vill åka och hur länge man vill stanna!
    Tittar barnen på svensk Barbapapa-film eller går den på fransk tv??
  4. 2
    Här blir det också "galetter" till middag ikväll, något mina barn faktiskt gillar, åtminstone två av tre...
    Jag kollade sverigebiljetter med Ryan Air igår och hittade ett par datum för ca 200 euros t/r, fyra personer, så jag kanske borde boka snart. Bara så svårt att veta exakt när man vill åka och hur länge man vill stanna!
    Tittar barnen på svensk Barbapapa-film eller går den på fransk tv??
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Barnen tittar på fransk DVD - har inte hittat Barbapapa på svenska, när jag letat.

    Ja, boka biljetterna för billigare blir det inte !!! Själv väntar jag lite med sommarbokningen. Om jag sköter mina kort väl, kanske det kan bli familjesemester både i Sverige och Schweiz i sommar! Men då får jag inte tjata...
  6. 3
    Barnen tittar på fransk DVD - har inte hittat Barbapapa på svenska, när jag letat.

    Ja, boka biljetterna för billigare blir det inte !!! Själv väntar jag lite med sommarbokningen. Om jag sköter mina kort väl, kanske det kan bli familjesemester både i Sverige och Schweiz i sommar! Men då får jag inte tjata...
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4
    Pust, det var jobbigt. Enligt internetsiten var plötsligt hela augusti bokat. Gubben ringde dock damen i Schweiz, och enligt henne skulle det vara ledigt. Så nu har jag skickat ett mejl direkt till henne och hoppas att det fungerar den vägen. Nu är jag hungrig!!!
  8. 4
    Pust, det var jobbigt. Enligt internetsiten var plötsligt hela augusti bokat. Gubben ringde dock damen i Schweiz, och enligt henne skulle det vara ledigt. Så nu har jag skickat ett mejl direkt till henne och hoppas att det fungerar den vägen. Nu är jag hungrig!!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    vi har svensk barbapapa.... undrar var jag köpte den....
  10. 5
    vi har svensk barbapapa.... undrar var jag köpte den....

Liknande trådar

  1. Att leka i lekparken!
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-07-15, 23:31
  2. Ensam i lekparken?!
    By Kråkan in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:40
  3. Lekparken
    By Norrskenet in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-27, 19:15
  4. Såg i lekparken igår...
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-07, 20:08
  5. En tur till lekparken...
    By *Lottiz* in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 09:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar