Tabletter
Hälsa & välbefinnande
  1. anonymt namn
    #1

    Tabletter

    Jag har tabletter mot klåda som jag ej tar längre.
    De fungerar som så att hjärnan blir blockerad så det ej går fram signaler att det kliar.
    Tabletterna ska även fungera mot ångest o oro o sömnproblem.
    Det står att man kan ge barn 5-12år 1 tablett.
    Kan jag prova att ge min dotter 1 tablett då hon är deprimerad, har ångest, tvångstankar o sömnproblem?
  2. 1
    Tabletter Jag har tabletter mot klåda som jag ej tar längre.
    De fungerar som så att hjärnan blir blockerad så det ej går fram signaler att det kliar.
    Tabletterna ska även fungera mot ångest o oro o sömnproblem.
    Det står att man kan ge barn 5-12år 1 tablett.
    Kan jag prova att ge min dotter 1 tablett då hon är deprimerad, har ångest, tvångstankar o sömnproblem?
  3. avataria
    #2
    Vad är det för tabletter?

    Är det Atarax?

    Jag skulle inte labba med läkemedel till barn som inte är utskrivna åt dem. Prova sova med henne, kanske istället? Att hon får sova hos dej, vara nära, känna sig trygg? Och ta sen tag i det via en läkare...!
  4. 2
    Vad är det för tabletter?

    Är det Atarax?

    Jag skulle inte labba med läkemedel till barn som inte är utskrivna åt dem. Prova sova med henne, kanske istället? Att hon får sova hos dej, vara nära, känna sig trygg? Och ta sen tag i det via en läkare...!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    NEJ!!!!! Du får inte ge din dotter tabletter!!!
    Vissa tabletter har biverkningar som kan göra att din dotter begår självmord!!! Absolut inte! Det är ju gratis att gå till läkaren med barn så gå på en gång! Vänta inte! Har hon dessa problem så behöver hon riktig hjälp inte tabletter som dövar det som ligger under ytan..
    Snälla!!
  6. 3
    NEJ!!!!! Du får inte ge din dotter tabletter!!!
    Vissa tabletter har biverkningar som kan göra att din dotter begår självmord!!! Absolut inte! Det är ju gratis att gå till läkaren med barn så gå på en gång! Vänta inte! Har hon dessa problem så behöver hon riktig hjälp inte tabletter som dövar det som ligger under ytan..
    Snälla!!
  7. Anonym
    #4
    Tyvärr är det inte gratis att gå med barnen till läkaren. Du får betala 70 kr/besök. Men det är det ju värt, om det handlar om ens barn...
  8. 4
    Tyvärr är det inte gratis att gå med barnen till läkaren. Du får betala 70 kr/besök. Men det är det ju värt, om det handlar om ens barn...
  9. _Mamma_
    #5
    Om mitt barn var deprimerad, hade ångest, tvångstankar och sömnproblem skulle jag gladeligen betala betydligt mer än 70:- för att hjälpa henne/honom !
  10. 5
    Om mitt barn var deprimerad, hade ångest, tvångstankar och sömnproblem skulle jag gladeligen betala betydligt mer än 70:- för att hjälpa henne/honom !
  11. Anonym idag
    #6
    Det tror jag nog inte du är ensam om förstås. De flesta skulle nog gladligen betala mer än 70kr. Men vi vet ju inte orsaken bakom i detta fall. Det kanske inte alls handlar om pengar? Det var ju dessutom bara en fråga.
  12. 6
    Det tror jag nog inte du är ensam om förstås. De flesta skulle nog gladligen betala mer än 70kr. Men vi vet ju inte orsaken bakom i detta fall. Det kanske inte alls handlar om pengar? Det var ju dessutom bara en fråga.

Liknande trådar

  1. Tabletter ??
    By citrellie in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-28, 12:06
  2. Tabletter?
    By zirah in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-02, 06:00
  3. tabletter?
    By anonymt namn in forum Förlossning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-20, 10:40
  4. nya tabletter
    By -jenna- in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 14:03
  5. tabletter
    By 71an in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-10, 07:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar