Löss
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 1999
    #1

    Löss

    Vi hade löss för drygt en månad sen och i förrgår ringer de från förskoleklassen och säger att N kliar sig ihåret och såklart har vi löss igen, förra gången hade 4 av barnen plus jag löss ochnu bara 7åringen och jag. Jag lustvättade och "lusstädade" alla barnen och deras sovrum utom tonåringarna så vi säker får bort eländet.
    Tur för Joelatt han inte har nått hår
  2. 1
    Löss Vi hade löss för drygt en månad sen och i förrgår ringer de från förskoleklassen och säger att N kliar sig ihåret och såklart har vi löss igen, förra gången hade 4 av barnen plus jag löss ochnu bara 7åringen och jag. Jag lustvättade och "lusstädade" alla barnen och deras sovrum utom tonåringarna så vi säker får bort eländet.
    Tur för Joelatt han inte har nått hår
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Åh så trist med så mycket extrajobb! Som om man inte hade nog redan innan. Vad är det som gäller för lusbekämpning nuförtiden? Är det bara kam eller får man köpa de läskiga kemikalierna också?

    Vi har haft tur och inte drabbats av löss trots att det gick på dagis förra året. Hoppas turen håller i sig, jag har lite fobi mot småkryp.
  4. 2
    Åh så trist med så mycket extrajobb! Som om man inte hade nog redan innan. Vad är det som gäller för lusbekämpning nuförtiden? Är det bara kam eller får man köpa de läskiga kemikalierna också?

    Vi har haft tur och inte drabbats av löss trots att det gick på dagis förra året. Hoppas turen håller i sig, jag har lite fobi mot småkryp.
  5. Medlem sedan
    Apr 2006
    #3
    Jotack. Vi hade löss för två veckor sen.
    Tack och lov var det bara 11-åringen som drabbades den här gången, men kul är det inte.

    Tänk att det teoretiskt sett går runt människor med löss hela tiden.
    Hur svårt vore det att utrota dom små kräken en gång för alla?
    Men nej då - det är en evighetsmaskin...
  6. 3
    Jotack. Vi hade löss för två veckor sen.
    Tack och lov var det bara 11-åringen som drabbades den här gången, men kul är det inte.

    Tänk att det teoretiskt sett går runt människor med löss hela tiden.
    Hur svårt vore det att utrota dom små kräken en gång för alla?
    Men nej då - det är en evighetsmaskin...
  7. Medlem sedan
    Mar 1999
    #4
    Jag köpte prioderm shampoo och luskam dom små jäklarna ska bort.
  8. 4
    Jag köpte prioderm shampoo och luskam dom små jäklarna ska bort.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Fy så jobbigt! Det blir ju så mycket extra tvätt och städning,bäddning,vädring eller vad man gör nuförtiden (jag har lite dålig koll)

    Vi har ännu så länge klarat oss *ta i trä* men det vimlar ju verkligen av de små krypen i skolor/dagis mm.
  10. 5
    Fy så jobbigt! Det blir ju så mycket extra tvätt och städning,bäddning,vädring eller vad man gör nuförtiden (jag har lite dålig koll)

    Vi har ännu så länge klarat oss *ta i trä* men det vimlar ju verkligen av de små krypen i skolor/dagis mm.
  11. Marmelad
    #6
    Gah! Inte det också! Fy farao, jobbigt värre! Hoppas du fick död på alla äckliga små kryp!
  12. 6
    Gah! Inte det också! Fy farao, jobbigt värre! Hoppas du fick död på alla äckliga små kryp!
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7
    Usch!!! Vi hade det i januari, jag och de tre största barnen (inte juni)
    Det sökte mig rejält, BLÄ!!!
    Lycklig mamma till fem!
    http://asefredrikson.se
  14. 7
    Usch!!! Vi hade det i januari, jag och de tre största barnen (inte juni)
    Det sökte mig rejält, BLÄ!!!
  15. Medlem sedan
    Mar 1999
    #8
    Inga små löss kvar här inte....hoppas jag iallafall
  16. 8
    Inga små löss kvar här inte....hoppas jag iallafall
  17. Medlem sedan
    Mar 1999
    #9
    Trodde jag skulle dö när jag kammade mig och såg nått som rörde sig på kammen. Vi hade det ijan/feb och nu är vialltså omsmittade....... tror det blir en plastpåse på huvudet för ungarna i skolan.
  18. 9
    Trodde jag skulle dö när jag kammade mig och såg nått som rörde sig på kammen. Vi hade det ijan/feb och nu är vialltså omsmittade....... tror det blir en plastpåse på huvudet för ungarna i skolan.

Liknande trådar

  1. Löss eller inte löss??
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 21:20
  2. Löss?
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:30
  3. Löss!!!!!!!!!!!!!!!!!
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 13:50
  4. LÖSS!!!
    By Elin Solstråle in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 11:02
  5. Löss!!!!
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar