Det blev ingen bal för oss...
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Det blev ingen bal för oss...

    Adam kräktes i går vid middagen efter att ha varit dålig i magen i 2 dagar. Storebror Isak väckte oss i natt vid 12 och sa att det var vått och kallt i sängen. Jag gick dit och kände och i samma veva kräks han över mina armar... mums. Jag kände en klump i magen och anade att det snart var min tur. Efter att ha rengjort Isak och flyttat in honom i hans gamla rum, Adams lekrum, sanerat sängen och kräkgatan från Isaks rum till badrummet, mums, så la vi oss.

    Strax efter 4 vaknade jag och gick på toa. Kunde inte sova på magen för det ömmade och gjorde ont. Jag kräktes och sedan var jag lös i magen... Underbart. (tack för alla detaljer eller hur )

    Adam vaknade som vanligt vid 6 och min man tog honom. Adam var hungrig för han hade ätit dåligt igår... ville inte ens ha välling som är hans nya favorit. Fick lite majsävlling och somnade om i min mans famn. Vid 7 kom de in i sovrummet och vi sov till ca 8. Gick upp, var öm i magen och kände att jag behövde få upp mer... kräktes.

    Till saken hör den att vi skulle gått på bal idag på Karlbergsslott. Vi hade fixat barnvakt, mina föräldrar, de skulle sova här och vi skulle låna deras lägenhet och övernatta där. Jag hade fixat klänning, får iof nytta av den någon annan gång. Allt var ordnat.
    Första sovmorgonen och övernattning utan barn sedan Adam föddes... så trist.

    Mår bättre nu men är matt. Pojkarna är ok men lite småmatta, framför allt Adam.

    Min man är officer så det blir ju fler tillfällen men det är trist för vi var ju inställda på det här och jag hade längtat länge. Allt var ju ordnat och kuverten för middagen betalda....

    Nog gnällt från mig.

    Anna m Isak aug03 & Adam feb06
  2. 1
    Det blev ingen bal för oss... Adam kräktes i går vid middagen efter att ha varit dålig i magen i 2 dagar. Storebror Isak väckte oss i natt vid 12 och sa att det var vått och kallt i sängen. Jag gick dit och kände och i samma veva kräks han över mina armar... mums. Jag kände en klump i magen och anade att det snart var min tur. Efter att ha rengjort Isak och flyttat in honom i hans gamla rum, Adams lekrum, sanerat sängen och kräkgatan från Isaks rum till badrummet, mums, så la vi oss.

    Strax efter 4 vaknade jag och gick på toa. Kunde inte sova på magen för det ömmade och gjorde ont. Jag kräktes och sedan var jag lös i magen... Underbart. (tack för alla detaljer eller hur )

    Adam vaknade som vanligt vid 6 och min man tog honom. Adam var hungrig för han hade ätit dåligt igår... ville inte ens ha välling som är hans nya favorit. Fick lite majsävlling och somnade om i min mans famn. Vid 7 kom de in i sovrummet och vi sov till ca 8. Gick upp, var öm i magen och kände att jag behövde få upp mer... kräktes.

    Till saken hör den att vi skulle gått på bal idag på Karlbergsslott. Vi hade fixat barnvakt, mina föräldrar, de skulle sova här och vi skulle låna deras lägenhet och övernatta där. Jag hade fixat klänning, får iof nytta av den någon annan gång. Allt var ordnat.
    Första sovmorgonen och övernattning utan barn sedan Adam föddes... så trist.

    Mår bättre nu men är matt. Pojkarna är ok men lite småmatta, framför allt Adam.

    Min man är officer så det blir ju fler tillfällen men det är trist för vi var ju inställda på det här och jag hade längtat länge. Allt var ju ordnat och kuverten för middagen betalda....

    Nog gnällt från mig.

  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Nä fy fasen...

    vad JÄTTETRIST! Förstår verkligen besvikelsen, det är ju inte sådär jätteofta man får glitter och glamour OCH härlig sovmorgon! Just magsjuka tycker jag har en tendens att alltid komma sådär fruktansvärt lägligt...

    Krya på er nu allihopa, och hoppas att nästa fest-tillfälle dyker upp snart igen!
  4. 2
    Nä fy fasen... vad JÄTTETRIST! Förstår verkligen besvikelsen, det är ju inte sådär jätteofta man får glitter och glamour OCH härlig sovmorgon! Just magsjuka tycker jag har en tendens att alltid komma sådär fruktansvärt lägligt...

    Krya på er nu allihopa, och hoppas att nästa fest-tillfälle dyker upp snart igen!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Nej, nej så himla typiskt. Det är så synd, att gå på bal på slottet låter ju underbart. Hoppas dock att ni är bättre idag. Kramar
  6. 3
    Nej, nej så himla typiskt. Det är så synd, att gå på bal på slottet låter ju underbart. Hoppas dock att ni är bättre idag. Kramar
  7. Medlem sedan
    Sep 2002
    #4
    Åh vad tråkigt, hoppas i alla fall att ni mår bättre idag. Och tur i oturen att det inte var once in a lifetime.
    Kram!!
  8. 4
    Åh vad tråkigt, hoppas i alla fall att ni mår bättre idag. Och tur i oturen att det inte var once in a lifetime.
    Kram!!
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Tack tjejer... Ja vi mår toppen idag. och redan igår var vi alla bra. Himla trist men sånt är livet med barn. Kunde det inte hänt en dag tidigare eller senare?

    Jaja vad är väll en bal på slottet...?

    kram och tack för tankar
  10. 5
    Tack tjejer... Ja vi mår toppen idag. och redan igår var vi alla bra. Himla trist men sånt är livet med barn. Kunde det inte hänt en dag tidigare eller senare?

    Jaja vad är väll en bal på slottet...?

    kram och tack för tankar
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Varför blir det alltid så?? Skönt att höra att ni är på bättringsvägen ialla fall och hur tråkigt det än är att höra så går det fler tåg...(försöker vara lite klämkäck här). Hoppas att det kommer en ny bal inom kort!

    Stor kraaaaam!
  12. 6
    Varför blir det alltid så?? Skönt att höra att ni är på bättringsvägen ialla fall och hur tråkigt det än är att höra så går det fler tåg...(försöker vara lite klämkäck här). Hoppas att det kommer en ny bal inom kort!

    Stor kraaaaam!
  13. Sofia m 2 o Adam
    #7
    Usch vad tråkigt!! Magsjuka är det vidrigaste som finns! *Kram på avstånd* Hoppas att ni snart blir friska och att det inte dröjer lång tid innan ni får chansen igen att gå på bal!
  14. 7
    Usch vad tråkigt!! Magsjuka är det vidrigaste som finns! *Kram på avstånd* Hoppas att ni snart blir friska och att det inte dröjer lång tid innan ni får chansen igen att gå på bal!
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Usch så tråkigt!
    o jobbigt med magsjuka också
    Skönt iaf att höra att ni mår bättre nu!

    Stor kram (lite på avstånd så där ifall det fortfarande smittar )
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  16. 8
    Usch så tråkigt!
    o jobbigt med magsjuka också
    Skönt iaf att höra att ni mår bättre nu!

    Stor kram (lite på avstånd så där ifall det fortfarande smittar )
  17. Medlem sedan
    Dec 1998
    #9
    Va trist att det inte blev nåt för er
    Så himla typiskt ju, men det var ju tur i oturen att du har möjligheten fler gånger. En vanlig dödlig som jag skulle nog bara ha möjligheten en enda gång i livet
    Och då vore det ju otroligt trist.
  18. 9
    Va trist att det inte blev nåt för er
    Så himla typiskt ju, men det var ju tur i oturen att du har möjligheten fler gånger. En vanlig dödlig som jag skulle nog bara ha möjligheten en enda gång i livet
    Och då vore det ju otroligt trist.
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Neeeej, vilken otur..

    ...att ni blev sjuka just nu och missade balen!!!
    ..::Karin, mamma till Elias-02 & Ebba-06::..
    http://qurin.blogspot.com
  20. 10
    Neeeej, vilken otur.. ...att ni blev sjuka just nu och missade balen!!!
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11

    Nämen fy

    vilken otur! Ja det är inte mycket man kan göra åt men trist e det!
    Kram
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  22. 11
    Nämen fy vilken otur! Ja det är inte mycket man kan göra åt men trist e det!
    Kram

Liknande trådar

  1. Det blev ingen trea, det blev mf
    By anonymt namn in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 15:59
  2. Blev nog ingen ÄL...
    By Älvan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 11:33
  3. Det blev ingen
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-25, 14:12
  4. Det blev ingen
    By Madde m Julia in forum _0505 Majbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 22:00
  5. Det blev ingen UJ för oss
    By Lotta med snutten bf 14/3 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-06, 12:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar