har ni någon maxålder på
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    har ni någon maxålder på

    att efter den åldern ska jag inte ha barn?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    har ni någon maxålder på att efter den åldern ska jag inte ha barn?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Nej

    för mig är det rätt att få barn så länge man är fertil. Fick själv barn strax innan jag fyllde 40.

    Varför frågar du?
  4. 2
    Nej för mig är det rätt att få barn så länge man är fertil. Fick själv barn strax innan jag fyllde 40.

    Varför frågar du?
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3

    Ja.

    Och det gäller _mej_, bäst att skriva det redan nu. Jag ville inte skaffa barn efter 30, tycker att jag är för gammal då.
    Den sista kom några månader innan jag fyllde 29 och sen steriliserade jag mej.
  6. 3
    Ja. Och det gäller _mej_, bäst att skriva det redan nu. Jag ville inte skaffa barn efter 30, tycker att jag är för gammal då.
    Den sista kom några månader innan jag fyllde 29 och sen steriliserade jag mej.
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Neej, snälla nån. *S*

    Jag har ingen maxålder på när _du_ ska skaffa barn. Jag har på sin höjd en maxålder för _mig_.
    Well, it's been one long goddamn hot miserable shit-ass fuckin' day every inch of the way.

    http://odietamo-karo.blogspot.com
  8. 4
    Neej, snälla nån. *S* Jag har ingen maxålder på när _du_ ska skaffa barn. Jag har på sin höjd en maxålder för _mig_.
  9. Furiosa
    #5
    Nej, det måste man känna själv. Men jag fick mitt sista barn vid 32 års ålder och skulle inte vilja få senare än så. För mig är det viktigt att mina barn har någorlunda unga föräldrar.
  10. 5
    Nej, det måste man känna själv. Men jag fick mitt sista barn vid 32 års ålder och skulle inte vilja få senare än så. För mig är det viktigt att mina barn har någorlunda unga föräldrar.
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Nej... Jag går inte efter åldern, utan möjligen klimakteriet, även om det inte riktigt är applicerbart på vår situation...
  12. 6
    Nej... Jag går inte efter åldern, utan möjligen klimakteriet, även om det inte riktigt är applicerbart på vår situation...
  13. Medlem sedan
    Sep 2002
    #7
    ja, jag vill inte ha barn efter 38 år, det är för stora risker, och det blir jobbigt att börja om.
    Sen vill jag vara en ung mamma. Min stora dotter(10) säger så stolt att jag är yngsta mamman i hennes klass

    Men ngn annan kan det passa bra för. Min egen mamma fick sitt andra barn vid 36år, 16 år efter det första.
  14. 7
    ja, jag vill inte ha barn efter 38 år, det är för stora risker, och det blir jobbigt att börja om.
    Sen vill jag vara en ung mamma. Min stora dotter(10) säger så stolt att jag är yngsta mamman i hennes klass

    Men ngn annan kan det passa bra för. Min egen mamma fick sitt andra barn vid 36år, 16 år efter det första.
  15. Medlem sedan
    May 1999
    #8
    Nej, jag har ingen maxålder på när du ska ha barn.
  16. 8
    Nej, jag har ingen maxålder på när du ska ha barn.
  17. Medlem sedan
    Jun 2005
    #9

    mitt max är 40

    för ja man ska ju orka hela tiden.....
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  18. 9
    mitt max är 40 för ja man ska ju orka hela tiden.....
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10

    När

    jag inte kan längre på naturlig väg känns som en bra maxgräns.
    ~ sprengja of fucking everything ~
  20. 10
    När jag inte kan längre på naturlig väg känns som en bra maxgräns.
  21. Medlem sedan
    Nov 1999
    #11
    Tänk så olika det kan vara - jag fick mitt första barn vid 31 och KÄNDE mig verkligen någorlunda ung då... Nu blir jag 35 i år och känner inte precis att jag är gammal nog för att låta åren sätta stopp för ytterligare barn (även om annat kan göra det).
  22. 11
    Tänk så olika det kan vara - jag fick mitt första barn vid 31 och KÄNDE mig verkligen någorlunda ung då... Nu blir jag 35 i år och känner inte precis att jag är gammal nog för att låta åren sätta stopp för ytterligare barn (även om annat kan göra det).
  23. Medlem sedan
    Jul 2000
    #12
    Japp, före 40 eftersom jag har en mamma som blev mamma när hon var 38 och när en tonåring och en kvinna i klimakteriet bor under samma tak är inte att rekommendera.
  24. 12
    Japp, före 40 eftersom jag har en mamma som blev mamma när hon var 38 och när en tonåring och en kvinna i klimakteriet bor under samma tak är inte att rekommendera.
  25. Medlem sedan
    Sep 2005
    #13
    Jag är 33 och vill inte ha fler barn nu, vill vara "ung" när min grabb är vuxen, men däremot tycker jag inte mina vänner eller andra är för gamla som är i min ålder och äldre, det är bara så jag känner för mig själv.
  26. 13
    Jag är 33 och vill inte ha fler barn nu, vill vara "ung" när min grabb är vuxen, men däremot tycker jag inte mina vänner eller andra är för gamla som är i min ålder och äldre, det är bara så jag känner för mig själv.
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14

    *funderar*..

    ..tror MIN gräns går vid ca 40 år men gränsen varierar säkert efter hur ens liv ser ut vid den tidpunkten. Mannen har alltid sagt att inte ett barn efter 45 och när dottern föddes så hade han precis passerat 45. så livet förändras
  28. 14
    *funderar*.. ..tror MIN gräns går vid ca 40 år men gränsen varierar säkert efter hur ens liv ser ut vid den tidpunkten. Mannen har alltid sagt att inte ett barn efter 45 och när dottern föddes så hade han precis passerat 45. så livet förändras
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15
    40år
  30. 15
    40år
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    Mitt egna svar är 45 år.... *s* Så nu vet ni det... :-)
  32. 16
    Mitt egna svar är 45 år.... *s* Så nu vet ni det... :-)
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17
    Själv kör jag med när ANDRA inte längre kan på naturlig väg
  34. 17
    Själv kör jag med när ANDRA inte längre kan på naturlig väg
  35. Medlem sedan
    Jun 2005
    #18

    Hur gammal

    var du när du fick henne?
    Medgång gör vänner, motgång prövar dem.

  36. 18
    Hur gammal var du när du fick henne?
  37. Medlem sedan
    Jul 2001
    #19
    Ja, MIN personliga gräns är uppnådd. När jag blev gravid med L hann jag fylla 35 år och gjorde fostervattenprov. Jag tyckte att både provet och väntan (ca tre veckor) var urjobbiga.
  38. 19
    Ja, MIN personliga gräns är uppnådd. När jag blev gravid med L hann jag fylla 35 år och gjorde fostervattenprov. Jag tyckte att både provet och väntan (ca tre veckor) var urjobbiga.
  39. Medlem sedan
    Apr 2002
    #20
    hmm tänkt mig när jag inte får mens normalt typ, så just nu iaf. sen vet man ju inte. Får jag ett till barn snart så är jag nöjd. svammel igen..
  40. 20
    hmm tänkt mig när jag inte får mens normalt typ, så just nu iaf. sen vet man ju inte. Får jag ett till barn snart så är jag nöjd. svammel igen..
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Maxålder för adoption?
    By NånAnnan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 11:10
  2. Maxålder vid adoption?
    By Anonym in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:44
  3. Ivf å maxålder
    By Anonym in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 17:18
  4. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 10:11
  5. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar