Knöl bakom örat
Kropp & hälsa
  1. Rädd
    #1

    Knöl bakom örat

    Idag hittade jag en knöl bakom örat. Inte direkt vid örsnibben eller själva örat utan ca 1 cm från örat, fäst vid själva skallbenet. Knölen känns som en ärta i storlek och är lite öm. Jag blev ärligt talat sk-trädd! Ska jag bli det? Ska man ringa läkare direkt?

    Min mamma har lymfom.
  2. 1
    Knöl bakom örat Idag hittade jag en knöl bakom örat. Inte direkt vid örsnibben eller själva örat utan ca 1 cm från örat, fäst vid själva skallbenet. Knölen känns som en ärta i storlek och är lite öm. Jag blev ärligt talat sk-trädd! Ska jag bli det? Ska man ringa läkare direkt?

    Min mamma har lymfom.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Jag har en sån

    som jag haft sen jag var liten (låter som typ samma iallafall, fast den här ömmar inte). Den kollades då jag var liten och det var visst en lymfkörtel tror jag, ofarlig iallafall. Men det är alltid bra att kolla upp sånt för säkerhets skull. Försök att inte oroa dig (Inte lätt, jag vet!).
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  4. 2
    Jag har en sån som jag haft sen jag var liten (låter som typ samma iallafall, fast den här ömmar inte). Den kollades då jag var liten och det var visst en lymfkörtel tror jag, ofarlig iallafall. Men det är alltid bra att kolla upp sånt för säkerhets skull. Försök att inte oroa dig (Inte lätt, jag vet!).
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Låter som en lymfa. Min dotter har 3 st på rad som känns.
    Man har som pärlband runt huvudet med lymfor.
    Men är du orolig så skall du naturligtvis kolla om den.
  6. 3
    Låter som en lymfa. Min dotter har 3 st på rad som känns.
    Man har som pärlband runt huvudet med lymfor.
    Men är du orolig så skall du naturligtvis kolla om den.
  7. Rädd
    #4

    ok

    sitter din också en bit bort från själva örat?
  8. 4
    ok sitter din också en bit bort från själva örat?
  9. Rädd
    #5

    den här är hård

    själva knölen är stenhård och går inte att röra på. Är det så på din dotter också? Ömmar den?
  10. 5
    den här är hård själva knölen är stenhård och går inte att röra på. Är det så på din dotter också? Ömmar den?
  11. Anonym mamma
    #6
    Lugn! Jag har flera knölar, hårda, bakom örat. det är brosk-knölar. De kan vara hårda o de sitter fast i benet bakom örat..har förrsten andra knölar också. Mjuka bulor lite varstans. Har inte kollat dessa men har de suttit i 25 år så lär de vara ofarliga,,fettknutor kanske. Men är din knöl öm så är det kanske en irriterad lymfkörtel ,du kanska har varit förkyld eller så nyligen?
  12. 6
    Lugn! Jag har flera knölar, hårda, bakom örat. det är brosk-knölar. De kan vara hårda o de sitter fast i benet bakom örat..har förrsten andra knölar också. Mjuka bulor lite varstans. Har inte kollat dessa men har de suttit i 25 år så lär de vara ofarliga,,fettknutor kanske. Men är din knöl öm så är det kanske en irriterad lymfkörtel ,du kanska har varit förkyld eller så nyligen?
  13. Medlem sedan
    Dec 2002
    #7
    Ja, dom är hårda och kan vara jätte ömma.
    Ring din läkare tycker jag så du slipper gå och oroa dig, det tar så mycket energi!
    kramkram
  14. 7
    Ja, dom är hårda och kan vara jätte ömma.
    Ring din läkare tycker jag så du slipper gå och oroa dig, det tar så mycket energi!
    kramkram
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    En liten bit ifrån

    Jag får in ett finger mellan ungefär.
    Om du bara gör det du alltid har gjort, kommer du bara att få det du alltid har haft.
  16. 8
    En liten bit ifrån Jag får in ett finger mellan ungefär.

Liknande trådar

  1. En räv bakom örat
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-02, 20:19
  2. Ont bakom örat...
    By Monica-VV in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 10:18
  3. Knöl bakom örat?
    By jennnie in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 20:39
  4. Knöl bakom örat?
    By jennnie in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-02, 08:31
  5. Knöl bakom örat
    By -ASA- in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 21:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar