Holland
  1. Medlem sedan
    Apr 2000
    #1

    Holland

    Jag har fått för mig att det skulle vara trevligt att åka till Holland i sommar, men jag vet inte riktigt vilken ort vi skall satsa på, det får gärna vara nära bad osv, men åker vi så bilar vi troligen så vi kan ju ta oss runt. Planen är att tälta, så om någon känner till någon trevlig campingplats är det ett plus, jag har sökt en del på nätet, men det är lättare att välja om man får en knuff i någon riktining!
  2. 1
    Holland Jag har fått för mig att det skulle vara trevligt att åka till Holland i sommar, men jag vet inte riktigt vilken ort vi skall satsa på, det får gärna vara nära bad osv, men åker vi så bilar vi troligen så vi kan ju ta oss runt. Planen är att tälta, så om någon känner till någon trevlig campingplats är det ett plus, jag har sökt en del på nätet, men det är lättare att välja om man får en knuff i någon riktining!
  3. Medlem sedan
    Sep 2000
    #2
    Jättefint!! För ca 20 år sedan, oj vad tiden går, var jag där med mina föräldrar. Vi bytte hus med en familj (via Intervac). Så vi bodde i deras hus strax utanför en ort som hette Schagen (närmare bestämt Barsingerhorn). Det ligger strax norr om Alkmaar. Det tog ca 10 min till de helt underbara stränderna, närmaste lilla ort vid stranden var Callantsoog. Holland är ju inte så stort, nära till allt, så vi såg oss om ganska mycket. Amsterdam, Haag, Enkhuizen, och så eftersom vi hade underbart väder med blå himmel så provade vi olika ställen längs den långa sandstranden för sol och bad.
    Skulle gärna åka dit med min familj någon gång, men har inte blivit av - än.
  4. 2
    Jättefint!! För ca 20 år sedan, oj vad tiden går, var jag där med mina föräldrar. Vi bytte hus med en familj (via Intervac). Så vi bodde i deras hus strax utanför en ort som hette Schagen (närmare bestämt Barsingerhorn). Det ligger strax norr om Alkmaar. Det tog ca 10 min till de helt underbara stränderna, närmaste lilla ort vid stranden var Callantsoog. Holland är ju inte så stort, nära till allt, så vi såg oss om ganska mycket. Amsterdam, Haag, Enkhuizen, och så eftersom vi hade underbart väder med blå himmel så provade vi olika ställen längs den långa sandstranden för sol och bad.
    Skulle gärna åka dit med min familj någon gång, men har inte blivit av - än.
  5. Medlem sedan
    Apr 2000
    #3
    Tack för tips! Skall kolla upp det. Jo, Holland är litet så jag är ute efter en bas där vi kan bo nära stränder, så kan vi sedan utforska litet mer av landet. Jag har också varit i Holland en del som barn, men vi for runt så mycket och så fort att orterna bara svichast förbi och inga namn fastnat!
  6. 3
    Tack för tips! Skall kolla upp det. Jo, Holland är litet så jag är ute efter en bas där vi kan bo nära stränder, så kan vi sedan utforska litet mer av landet. Jag har också varit i Holland en del som barn, men vi for runt så mycket och så fort att orterna bara svichast förbi och inga namn fastnat!
  7. Medlem sedan
    Oct 1997
    #4
    Harderwijk finns definarium.
    Maastricht är oxå fint.
  8. 4
    Harderwijk finns definarium.
    Maastricht är oxå fint.
  9. Medlem sedan
    Feb 2000
    #5
    Tycker att det är väldigt fint i Friesland. Här finns att läsa: http://www.visitfryslan.com/default.asp
  10. 5
    Tycker att det är väldigt fint i Friesland. Här finns att läsa: http://www.visitfryslan.com/default.asp
  11. Medlem sedan
    Apr 2000
    #6
    Maastricht har jag funderat på, det är jättefint!
  12. 6
    Maastricht har jag funderat på, det är jättefint!
  13. Medlem sedan
    Apr 2000
    #7
    Tack! jag kikade och det verkar helt klart intressant!
  14. 7
    Tack! jag kikade och det verkar helt klart intressant!
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Bloemendaal och Haarlem är trevliga platser, i alla fall för en dagsutflykt.

    http://www.holland.com/global/index....s/bloemda.html
  16. 8
    Bloemendaal och Haarlem är trevliga platser, i alla fall för en dagsutflykt.

    http://www.holland.com/global/index....s/bloemda.html

Liknande trådar

  1. Tillbaka i Holland...
    By Lyktan in forum Autismspektrum
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-09, 06:53
  2. Äntligen Holland!
    By Jennie75 in forum Autismspektrum
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 12:07
  3. Holland?
    By Utlandsmamman in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 10:01
  4. Holland
    By snälla in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-06, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar