Bra frukost till 2:åring?
_04/05 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2007
    #1

    Bra frukost till 2:åring?

    Har ni några tips på nyttig, rolig å bra frukost till en 2:åring?

    Tacksam för svar!
  2. 1
    Bra frukost till 2:åring? Har ni några tips på nyttig, rolig å bra frukost till en 2:åring?

    Tacksam för svar!
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    Roligt vet jag inte om det är

    men min 2-åring äter oftast gröt, oftast havregrynsgröt med lingon o lite mjölk. Helgerna, då vi har mer tid, kan det bli mannagrynsgröt, mendet är mer uppskattat med havre faktiskt
  4. 2
    Roligt vet jag inte om det är men min 2-åring äter oftast gröt, oftast havregrynsgröt med lingon o lite mjölk. Helgerna, då vi har mer tid, kan det bli mannagrynsgröt, mendet är mer uppskattat med havre faktiskt
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Mina barn äter något av följande alternativen:
    - havregrynsgröt med kanel och mjölk
    - havregryn med mjölk
    - müsli med mjölk eller fil
    - stekta ägg
    - äggröra (3 ägg vispas lätt i en djup tallrik med ca 1 dl grädde och in i mikron på högsta effekt i 3 minuter, räcker till 2 barn)

    Har de ätit dåligt till frukost så får de en rågmacka med bregott och smör eller leverpastej.
  6. 3
    Mina barn äter något av följande alternativen:
    - havregrynsgröt med kanel och mjölk
    - havregryn med mjölk
    - müsli med mjölk eller fil
    - stekta ägg
    - äggröra (3 ägg vispas lätt i en djup tallrik med ca 1 dl grädde och in i mikron på högsta effekt i 3 minuter, räcker till 2 barn)

    Har de ätit dåligt till frukost så får de en rågmacka med bregott och smör eller leverpastej.
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Hungrig

    Tvååringen vaknar oftast ropandes på yoghurt för att han är så hungrig, så han brukar äta en eller två tallrikar med yoghurt halvsovandes runt 05.30 sen när han har vaknat till och resten av familjen också börjar känna för frukost klämmer han ofta ner en macka eller två med smör och ett glas äpplejuice. Därefter äter han tydligen bra på dagisfrukosten (oftast både macka och filmjölk) och fruktpausen på förmiddagen. Behöver jag säga att han däremot inte brukar äta så mycket till vare sig lunch eller middag, det verkar som tesen att frukosten är dagens viktigaste mål verkligen stämmer på honom.
  8. 4
    Hungrig Tvååringen vaknar oftast ropandes på yoghurt för att han är så hungrig, så han brukar äta en eller två tallrikar med yoghurt halvsovandes runt 05.30 sen när han har vaknat till och resten av familjen också börjar känna för frukost klämmer han ofta ner en macka eller två med smör och ett glas äpplejuice. Därefter äter han tydligen bra på dagisfrukosten (oftast både macka och filmjölk) och fruktpausen på förmiddagen. Behöver jag säga att han däremot inte brukar äta så mycket till vare sig lunch eller middag, det verkar som tesen att frukosten är dagens viktigaste mål verkligen stämmer på honom.
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5

    Hmmm

    Smörgås med olika pålägg, fil med müsli, gröt?
  10. 5
    Hmmm Smörgås med olika pålägg, fil med müsli, gröt?
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6

    mina kids

    brukar äta fil/yoghurt m müsli
    eller
    gröt m sylt
    eller
    smörgås o juice

    på vardagarna äter dom på dagis o det varierar mellan det jag skrivit upp o det är även det vi varierar med hemma!

    ibland så har vi fruktsallad till yoghurten, rostade mackor, oboy, ägg - det beror på humör o vad som finns hemma *ler*

    kramar
  12. 6
    mina kids brukar äta fil/yoghurt m müsli
    eller
    gröt m sylt
    eller
    smörgås o juice

    på vardagarna äter dom på dagis o det varierar mellan det jag skrivit upp o det är även det vi varierar med hemma!

    ibland så har vi fruktsallad till yoghurten, rostade mackor, oboy, ägg - det beror på humör o vad som finns hemma *ler*

    kramar

Liknande trådar

  1. Frukost till 1-åring
    By lineli in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-03, 12:48
  2. Äta mat till frukost?
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 54
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 12:26
  3. Kex till frukost
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 08:06
  4. 2,5-åring som inte äter frukost.
    By jeanett in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 17:24
  5. Frukost till 6 åring
    By Katja + tjejerna in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar