Potträning på fsk.
Småbarn
  1. jellabella
    #1

    Potträning på fsk.

    Hur gör era fsk med potträning?

    Lilltjejen 2 år, slutade med blöja för omk. två veckor sedan, när hon var långledig från fsk. Det har gått jättebra, med bara ett fåtal olyckor.
    Denna vecka började hon igen och jag meddelade personalen att hon slutat, men att det var OK om hon hade blöja när dom var ute och när hon vilade.
    När jag hämtade igår, hade hon haft blöja nästan hela dagen... :-(

    Ska man sköta det här bara hemma, eller bör personalen uppmuntra? Jag förstår att det blir extraarbete för dom, men hur ska man annars göra?

    Hur gör era fsk?
  2. 1
    Potträning på fsk. Hur gör era fsk med potträning?

    Lilltjejen 2 år, slutade med blöja för omk. två veckor sedan, när hon var långledig från fsk. Det har gått jättebra, med bara ett fåtal olyckor.
    Denna vecka började hon igen och jag meddelade personalen att hon slutat, men att det var OK om hon hade blöja när dom var ute och när hon vilade.
    När jag hämtade igår, hade hon haft blöja nästan hela dagen... :-(

    Ska man sköta det här bara hemma, eller bör personalen uppmuntra? Jag förstår att det blir extraarbete för dom, men hur ska man annars göra?

    Hur gör era fsk?
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    vårt dagis hjälper till

    och uppmuntrar blöjfrihet.

    Dock är det ju en svår årstid att sluta nu, de blir ju så hemskt nedkylda om en olycka händer ute...

    Här hoppas jag Tuva väntar med att be om att slippa blöjan tills i maj eller så

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    vårt dagis hjälper till och uppmuntrar blöjfrihet.

    Dock är det ju en svår årstid att sluta nu, de blir ju så hemskt nedkylda om en olycka händer ute...

    Här hoppas jag Tuva väntar med att be om att slippa blöjan tills i maj eller så
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Dotterns blöjträning klarade vi av under en veckas ledighet, så när hon kom tillbaka var det i princip klart.
    Om vi kommer hinna med sonen under semestern vet jag inte, men jag förutsätter att om vi skickar med många ombyten så att förutsättningarna finns, så ska också personalen hjälpa till så gott det går. Några olyckor kan det säkert bli, men det gör ju faktiskt inget.
    Du kanske ska låta bli att skicka med blöjor?
  6. 3
    Dotterns blöjträning klarade vi av under en veckas ledighet, så när hon kom tillbaka var det i princip klart.
    Om vi kommer hinna med sonen under semestern vet jag inte, men jag förutsätter att om vi skickar med många ombyten så att förutsättningarna finns, så ska också personalen hjälpa till så gott det går. Några olyckor kan det säkert bli, men det gör ju faktiskt inget.
    Du kanske ska låta bli att skicka med blöjor?

Liknande trådar

  1. Det där med potträning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 19:14
  2. Potträning
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 08:16
  3. Potträning
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-05-14, 19:42
  4. Potträning?
    By miffot in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-04-06, 13:43
  5. Potträning?
    By Landsbyggsmamman in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-05-21, 19:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar