Apropå dåliga chefer
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2003
    #1

    Apropå dåliga chefer

    Hur många av er har fått något från ert jobb då era 1 åringar föddes?

    Kort?
    Telefonsamtal?
    Present?

    Ringer chefen då och då och undrar hur det är med er och hur det går?

    Min chef har ringt 0 gånger. Idag var första gången sedan Adam föddes. Hon frågade inte hur det var med Adam eller dyl!

    Suck ingen.
    Anna m Isak aug03 & Adam feb06
  2. 1
    Apropå dåliga chefer Hur många av er har fått något från ert jobb då era 1 åringar föddes?

    Kort?
    Telefonsamtal?
    Present?

    Ringer chefen då och då och undrar hur det är med er och hur det går?

    Min chef har ringt 0 gånger. Idag var första gången sedan Adam föddes. Hon frågade inte hur det var med Adam eller dyl!

    Suck ingen.
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2

    Karin svarar!

    Mina arbetskamrater hade skramlat till presenter. Ebba fick en plyschdress och strumpor, båda barnen fick varsin fin trägalge och jag fick hårinpackning. Det var Annika..en av mina nattarbetskamrater..som hade handlat och fixat. Jättegulligt av dom :-) Vi brukar göra så på mitt jobb när det är nån som får barn, slutar osv

    Min dåvarande chef mailade och grattade och hälsade även på på hemsidan. Har även för mig att hon ringde då o då och kollade läget....vilket nog även var pga att hon ville att jag skulle komma in och hjälpa till med semesterplaneringen för förra året *s*

    Från Frediks jobb och arbetskamrater kom det två fina blombuketter med bud, en liten och en stor och båda sammanlänkade med rosa band :-)

    kram /Karin

    ps.
    Din chef verkar ju inte bra alls och jag hoppas verkligen att du får tjänstledigt! Bra att du inte berättade mer än nödvändigt för henne. Hon kan gott få vara nyfiken!! ds.
    ..::Karin, mamma till Elias-02 & Ebba-06::..
    http://qurin.blogspot.com
  4. 2
    Karin svarar! Mina arbetskamrater hade skramlat till presenter. Ebba fick en plyschdress och strumpor, båda barnen fick varsin fin trägalge och jag fick hårinpackning. Det var Annika..en av mina nattarbetskamrater..som hade handlat och fixat. Jättegulligt av dom :-) Vi brukar göra så på mitt jobb när det är nån som får barn, slutar osv

    Min dåvarande chef mailade och grattade och hälsade även på på hemsidan. Har även för mig att hon ringde då o då och kollade läget....vilket nog även var pga att hon ville att jag skulle komma in och hjälpa till med semesterplaneringen för förra året *s*

    Från Frediks jobb och arbetskamrater kom det två fina blombuketter med bud, en liten och en stor och båda sammanlänkade med rosa band :-)

    kram /Karin

    ps.
    Din chef verkar ju inte bra alls och jag hoppas verkligen att du får tjänstledigt! Bra att du inte berättade mer än nödvändigt för henne. Hon kan gott få vara nyfiken!! ds.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Maria svarar:

    Mina arbetskamrater samlade ihop pengar till en present till Melvin och jag fick ett kort där chefen var med. Enda gången hon ringt mig är i samband med att jag ska börja jobba...det är allt. Inga gratulationer eller telefonsamtal från henne. Kunde ju varit kul om hon ringt o frågat hur det är o om allt gick bra tex och hur vi mår men icke. Men man kan ju inte begära för mkt eller hur... Söker oxå annat jobb nu kan jag tala om. Hoppas det löser sig med din chef.

    Kram till dig!
    Maria med Thea 040727 ,Melvin 060209 & Tyra 080227.
  6. 3
    Maria svarar: Mina arbetskamrater samlade ihop pengar till en present till Melvin och jag fick ett kort där chefen var med. Enda gången hon ringt mig är i samband med att jag ska börja jobba...det är allt. Inga gratulationer eller telefonsamtal från henne. Kunde ju varit kul om hon ringt o frågat hur det är o om allt gick bra tex och hur vi mår men icke. Men man kan ju inte begära för mkt eller hur... Söker oxå annat jobb nu kan jag tala om. Hoppas det löser sig med din chef.

    Kram till dig!
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    Hihi...

    min arbetsplats var VÄLDIGT engagerad i hela min graviditet eftersom jag och sambon träffades just på jobbet, blev kära och väldigt snabbt väntade barn. Det var liksom den stora snackisen under lååång tid! *s*

    När jag plussade blev jag nog allra mest telefontrakasserad av arbetskompisarna och när hon fötts fick de veta det direkt. Jag visade upp henne på jobbet när hon var en månad och då samlades alla och åt tårta som chefen bakat och så fick vi massor av babykläder i present. Jag tyckte nog nästan att det var lite pinsamt mycket uppmärksamhet kring oss, men samtidigt väldigt gulligt av dem såklart!

    Usch vilken trist attityd din chef verkar ha! Henne skulle jag inte vara så glad på.
  8. 4
    Hihi... min arbetsplats var VÄLDIGT engagerad i hela min graviditet eftersom jag och sambon träffades just på jobbet, blev kära och väldigt snabbt väntade barn. Det var liksom den stora snackisen under lååång tid! *s*

    När jag plussade blev jag nog allra mest telefontrakasserad av arbetskompisarna och när hon fötts fick de veta det direkt. Jag visade upp henne på jobbet när hon var en månad och då samlades alla och åt tårta som chefen bakat och så fick vi massor av babykläder i present. Jag tyckte nog nästan att det var lite pinsamt mycket uppmärksamhet kring oss, men samtidigt väldigt gulligt av dem såklart!

    Usch vilken trist attityd din chef verkar ha! Henne skulle jag inte vara så glad på.
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5
    Glömde ju...

    Mina arbetskamrater samlade ihop till kläder och min mans jobb skickade blombukett två stycken, en liten och en stor sammalänkade med blått sidenband. Sött.
  10. 5
    Glömde ju...

    Mina arbetskamrater samlade ihop till kläder och min mans jobb skickade blombukett två stycken, en liten och en stor sammalänkade med blått sidenband. Sött.
  11. Medlem sedan
    Apr 2002
    #6
    Ok, alla mina svar gäller min chef i Malmö, inte VD i Karlskrona (inte så flashigt som det kan verka, VD:n är vd över 8 personer...)

    Kort? - Ja, plus en stor bukett blommor.

    Telefonsamtal? - Ja! Ville att jag skulle komma oftare till kontoret under föräldraledigheten än vad jag gjorde. Var där ung. 1 ggr/6:e vecka.

    Present? - Ja, en ursöt grön fyrklöver trosa, tröja och mössa från Holly´s.

    Ringer chefen då och då och undrar hur det är med er och hur det går?
    - Nu är jag ju tillbaka på jobbet, men innan så hörde alla här av sig då och då.

    Kan tilläggas att vår vd inte hörde av sig en enda gång, informerade inte om studieresa till sthlm som jag ville med på, mina jobbkompisar försökte få in mig, men då gick det inte sa han, eftersom jag var för sent ute..... Hade tom börjat jobba 25% vid tillfället. Har inte hört av honom under ledigheten öht, inga mail, gratulationer osv. Skitstövel. Han har bara 8 pers att vd:a över
  12. 6
    Ok, alla mina svar gäller min chef i Malmö, inte VD i Karlskrona (inte så flashigt som det kan verka, VD:n är vd över 8 personer...)

    Kort? - Ja, plus en stor bukett blommor.

    Telefonsamtal? - Ja! Ville att jag skulle komma oftare till kontoret under föräldraledigheten än vad jag gjorde. Var där ung. 1 ggr/6:e vecka.

    Present? - Ja, en ursöt grön fyrklöver trosa, tröja och mössa från Holly´s.

    Ringer chefen då och då och undrar hur det är med er och hur det går?
    - Nu är jag ju tillbaka på jobbet, men innan så hörde alla här av sig då och då.

    Kan tilläggas att vår vd inte hörde av sig en enda gång, informerade inte om studieresa till sthlm som jag ville med på, mina jobbkompisar försökte få in mig, men då gick det inte sa han, eftersom jag var för sent ute..... Hade tom börjat jobba 25% vid tillfället. Har inte hört av honom under ledigheten öht, inga mail, gratulationer osv. Skitstövel. Han har bara 8 pers att vd:a över
  13. Medlem sedan
    Feb 2003
    #7
    Svarar snabbt mitt i läggdags (ensam hemma ikväll):

    Kort?
    **Vadåförnåt?

    Telefonsamtal?
    **Ingen verkar veta hur en telefon fungerar på det där stället... Ingen, varken chefen eller kollegor, hörde ens av sig när jag var sjukskriven den där sista jobbiga månaden innan någon visste hur allt skulle gå med min graviditet.

    Present?
    **Kan knappast kalla det present, men iom omorganisation blev jag "erbjuden" en skittjänst, som jag tackade nej till och därmed sa jag ju upp mig själv...

    Såna är de på min, numera föredetta, arbetsplats.

    Kram!
  14. 7
    Svarar snabbt mitt i läggdags (ensam hemma ikväll):

    Kort?
    **Vadåförnåt?

    Telefonsamtal?
    **Ingen verkar veta hur en telefon fungerar på det där stället... Ingen, varken chefen eller kollegor, hörde ens av sig när jag var sjukskriven den där sista jobbiga månaden innan någon visste hur allt skulle gå med min graviditet.

    Present?
    **Kan knappast kalla det present, men iom omorganisation blev jag "erbjuden" en skittjänst, som jag tackade nej till och därmed sa jag ju upp mig själv...

    Såna är de på min, numera föredetta, arbetsplats.

    Kram!
  15. Medlem sedan
    Dec 2002
    #8
    Nu hade ju jag inget jobb när Oliver föddes, men mina gamla arbetskamrater skickade kläder o innan jag slutade fick jag en kåseribok av Hillevi Wahl.. Själva chefen gjorde inte så mkt. Hon sa Grattis när jag var å hälsade på.

    Skulle jag få barn nu på mitt nya jobb skulle de nog engagera sig mer. Det känns så iaf. (nä, det är inga barn på gång här )

    Har du börjat fundera på vad du ska göra istället? För visst var du inte pigg på att gå tillbaka igen?

    KRAM till dig!
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  16. 8
    Nu hade ju jag inget jobb när Oliver föddes, men mina gamla arbetskamrater skickade kläder o innan jag slutade fick jag en kåseribok av Hillevi Wahl.. Själva chefen gjorde inte så mkt. Hon sa Grattis när jag var å hälsade på.

    Skulle jag få barn nu på mitt nya jobb skulle de nog engagera sig mer. Det känns så iaf. (nä, det är inga barn på gång här )

    Har du börjat fundera på vad du ska göra istället? För visst var du inte pigg på att gå tillbaka igen?

    KRAM till dig!
  17. Medlem sedan
    Sep 2005
    #9
    Dålig stil! På min sambos dåvarande jobb samlade arbetskamraterna ihop till en overall och ett set med kläder.(de ringde och frågade vad vi behövde, så gulliga) Chefen fick vi begagnade grejer av innan Erik föddes, men inget samtal efter.

    Har inget jobb, men om man blir behandlad så kan jag förstå om du inte har sugen på att fortsätta där.

    En del är inte normalt funtade och saknar troligtvis social kompetens.
    Kram
  18. 9
    Dålig stil! På min sambos dåvarande jobb samlade arbetskamraterna ihop till en overall och ett set med kläder.(de ringde och frågade vad vi behövde, så gulliga) Chefen fick vi begagnade grejer av innan Erik föddes, men inget samtal efter.

    Har inget jobb, men om man blir behandlad så kan jag förstå om du inte har sugen på att fortsätta där.

    En del är inte normalt funtade och saknar troligtvis social kompetens.
    Kram
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Om jag fundrar??? Jo det är det enda jag gör.
    Har ont i mage och hvuvu jämnt. Har börjat söka lite olika utbildningar och jobb. Mycket brett område...

    kram
  20. 10
    Om jag fundrar??? Jo det är det enda jag gör.
    Har ont i mage och hvuvu jämnt. Har börjat söka lite olika utbildningar och jobb. Mycket brett område...

    kram
  21. Medlem sedan
    Dec 2002
    #11
    Vad bra att du ser dig om efter annat!
    Men vad jobbigt med det magonda o huvudvärken. Det kommer att ordna sig, jag lovar!
    Håller tummarna för att du får ett bra jobb eller kommer in på en utbildning du vill gå!

    Kram igen
    Viktor 2003-02-03
    Oliver 2006-02-15
  22. 11
    Vad bra att du ser dig om efter annat!
    Men vad jobbigt med det magonda o huvudvärken. Det kommer att ordna sig, jag lovar!
    Håller tummarna för att du får ett bra jobb eller kommer in på en utbildning du vill gå!

    Kram igen

Liknande trådar

  1. Jippi för bra chefer!!
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 12:54
  2. Om ens två chefer
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 20:56
  3. Bra chefer
    By Astrid in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-06-20, 10:46
  4. Angående chefer
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-25, 21:30
  5. Apropå puckade chefer
    By Ullis m Edvin_Vilmer in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 20:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar