Imponerad av min 2-åring
_0412 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Imponerad av min 2-åring

    Igår vid middagen åt hon korv-stroganoff och ris med kniv och gaffel!. Skrapade upp maten så fint på gaffeln och delade korvbitarna. Det kunde inte min 4-åring när hon var så liten iallafall men det kanke inte är så ovanligt.
    Sen var vi på stan och klippte tjejerna och hon satt så fint i stolen helt tiden.
    På väg hem från bussen så mötte vi en liten kille med sin mamma och Astrid kommenterar genast " samma jacka Daniel har", en kille på dagis alltså.
    Jösses! tror hon är smartast i vår familj *s*

    För övrigt är hon megatrotsig och skiker och gapar om hon inte får som hon vill.
    Älskar att reta gallfeber på sin syrra och går runt och säger att alla slår henne och ser så ynklig ut så.
    En ögontjänare av högsta klass som vet om att hon är söt med sina vilda lockar och utnyttjar det.

    Hur är era små troll just nu då?
  2. 1
    Imponerad av min 2-åring Igår vid middagen åt hon korv-stroganoff och ris med kniv och gaffel!. Skrapade upp maten så fint på gaffeln och delade korvbitarna. Det kunde inte min 4-åring när hon var så liten iallafall men det kanke inte är så ovanligt.
    Sen var vi på stan och klippte tjejerna och hon satt så fint i stolen helt tiden.
    På väg hem från bussen så mötte vi en liten kille med sin mamma och Astrid kommenterar genast " samma jacka Daniel har", en kille på dagis alltså.
    Jösses! tror hon är smartast i vår familj *s*

    För övrigt är hon megatrotsig och skiker och gapar om hon inte får som hon vill.
    Älskar att reta gallfeber på sin syrra och går runt och säger att alla slår henne och ser så ynklig ut så.
    En ögontjänare av högsta klass som vet om att hon är söt med sina vilda lockar och utnyttjar det.

    Hur är era små troll just nu då?
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2

    häftigt!

    Vide bara vägrar äta just nu Han är gnällig, trotsig o inte alls min söta kille just nu... Tom dagis säger att han är gnällig mest hela tiden, inte alls kul att höra. I går hade han somnat i skogen stackarn.. En av förknarna skickade honom att hämta mössan som han tappat på vägen o sen när han dröjde innan han kom tillbaka så gick hon för att se vad han gjorde... Han satt och sov mellan två stenar, med mössan i handen!
    Han är oootroligt mammig just nu, skitjobbigt, men det går väl kanske över snart(hoppas hoppas hoppas!)
  4. 2
    häftigt! Vide bara vägrar äta just nu Han är gnällig, trotsig o inte alls min söta kille just nu... Tom dagis säger att han är gnällig mest hela tiden, inte alls kul att höra. I går hade han somnat i skogen stackarn.. En av förknarna skickade honom att hämta mössan som han tappat på vägen o sen när han dröjde innan han kom tillbaka så gick hon för att se vad han gjorde... Han satt och sov mellan två stenar, med mössan i handen!
    Han är oootroligt mammig just nu, skitjobbigt, men det går väl kanske över snart(hoppas hoppas hoppas!)
  5. Medlem sedan
    Apr 2004
    #3

    Så här är Frida!

    Vilken cooling tjej du har, bra minne.

    Ja hur är Frida!
    Super glad och positiv på dagis, skuttig, babblig och kaxig hemma.
    Lite för kaxig för sitt eget bästa när man har en storasyster kanske.
    Pratar hela tiden och kan på något sätt förklara vad hon vill, har bra minne och känns ganska stor.
    Älskar att titta på Sunes jul på DVD, leka med storesyrrans barbie och laga lotsasmat.

    Osså det där kaxiga då!
    "Kaxa inte med större" säger hon ofta när man säger åt henne något - hon har nog inte fattat att hon är minst.
    "Lipa, lipa kärlek..." ja ni vet den kör hon också med, fast det är hon som lipar då.

    Kaxig är hon men oftast glad och go med glimten i ögat.
  6. 3
    Så här är Frida! Vilken cooling tjej du har, bra minne.

    Ja hur är Frida!
    Super glad och positiv på dagis, skuttig, babblig och kaxig hemma.
    Lite för kaxig för sitt eget bästa när man har en storasyster kanske.
    Pratar hela tiden och kan på något sätt förklara vad hon vill, har bra minne och känns ganska stor.
    Älskar att titta på Sunes jul på DVD, leka med storesyrrans barbie och laga lotsasmat.

    Osså det där kaxiga då!
    "Kaxa inte med större" säger hon ofta när man säger åt henne något - hon har nog inte fattat att hon är minst.
    "Lipa, lipa kärlek..." ja ni vet den kör hon också med, fast det är hon som lipar då.

    Kaxig är hon men oftast glad och go med glimten i ögat.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Hon minns allt, och då menar jag verkligen ALLT, det är rent läskigt. Hon försöker skämta, säger typ "mormor är en katt" och skrattar jättemycket. Hon älskar att lägga pussel, läsa böcker, gunga högt och gräva i sandlådan. Hon tycker om musik och sång men kan inte sjunga. Hon har börjat knuffa lillebror och hon kan få fasansfulla utbrott och skriker värre än nån annan. Hon tittar på alla bokstäver frågar vad det står och säger alltid "E som i Elvira" eler "B som i Elvira" osv osv. Hon är jätterolig och jättejobbig!
  8. 4
    Hon minns allt, och då menar jag verkligen ALLT, det är rent läskigt. Hon försöker skämta, säger typ "mormor är en katt" och skrattar jättemycket. Hon älskar att lägga pussel, läsa böcker, gunga högt och gräva i sandlådan. Hon tycker om musik och sång men kan inte sjunga. Hon har börjat knuffa lillebror och hon kan få fasansfulla utbrott och skriker värre än nån annan. Hon tittar på alla bokstäver frågar vad det står och säger alltid "E som i Elvira" eler "B som i Elvira" osv osv. Hon är jätterolig och jättejobbig!

Liknande trådar

  1. Nu är jag imponerad
    By zelca in forum Mat & dryck
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 11:36
  2. Jag är imponerad
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 14:36
  3. Imponerad
    By Carina&Hugo i Ty in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-30, 08:19
  4. Imponerad
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 21:35
  5. imponerad
    By ~Marie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar