börja med potta
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    börja med potta

    vill börja redan med min ettåring nu för att föra in det lite sakta. Ha prövat blöjfritt här hemma och hon e mkt medveten om innan hon kissar. ställer sig upp, tittar ner mellan benen sen kissar hon, roppar och pekar o säger oj oj. Men vet inte riktigt hur jag ska införa pottan i det hela. hon sätter den bara på hvudet och eller använder den som bil. är jag för tidigt ute? jag har ingen aning om hur man börjar med potta
    ida med Isabella och Alva!!
  2. 1
    börja med potta vill börja redan med min ettåring nu för att föra in det lite sakta. Ha prövat blöjfritt här hemma och hon e mkt medveten om innan hon kissar. ställer sig upp, tittar ner mellan benen sen kissar hon, roppar och pekar o säger oj oj. Men vet inte riktigt hur jag ska införa pottan i det hela. hon sätter den bara på hvudet och eller använder den som bil. är jag för tidigt ute? jag har ingen aning om hur man börjar med potta
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    håll ögonen på henne hela tiden o när du ser att hon är på väg att kissa (kanske inte bästa trixet men ja skrek nej mest i ren förvirring för det var inte meningen att potträna min tjej när detta hände men du kan ju skrika nåt annat, kanske ojoj om det e det hon säger själv) då kom hon av sig i några sekunder medans ja sprang med henne in på toa o satte henne där o då kom allt i toan o sen fattade hon ganska snart att hon skulle hålla sig i några sekunder så vi hann in i badrummet. Hon va iofs lite äldre dryga 20 månader.
  4. 2
    håll ögonen på henne hela tiden o när du ser att hon är på väg att kissa (kanske inte bästa trixet men ja skrek nej mest i ren förvirring för det var inte meningen att potträna min tjej när detta hände men du kan ju skrika nåt annat, kanske ojoj om det e det hon säger själv) då kom hon av sig i några sekunder medans ja sprang med henne in på toa o satte henne där o då kom allt i toan o sen fattade hon ganska snart att hon skulle hålla sig i några sekunder så vi hann in i badrummet. Hon va iofs lite äldre dryga 20 månader.
  5. Medlem sedan
    Nov 2006
    #3
    Nej ni är inte alls för tidiga. Antagligen vet du ungefär när hon blir kissig, efter maten, när hon sovit osv. Ta med henne till pottan och läs en bok eller sitt en stund och lek med nåt roligt. Har börjat lite smått med mina när de varit 6-8 månader.
  6. 3
    Nej ni är inte alls för tidiga. Antagligen vet du ungefär när hon blir kissig, efter maten, när hon sovit osv. Ta med henne till pottan och läs en bok eller sitt en stund och lek med nåt roligt. Har börjat lite smått med mina när de varit 6-8 månader.

Liknande trådar

  1. Börja med potta
    By Dimitra in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 20:54
  2. potta :)
    By Isabella o Alva in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-06, 17:55
  3. Potta??
    By Alvahs in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-13, 18:44
  4. Potta på G..
    By Marre + F, J, C & B in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-18, 17:22
  5. När börja med potta?
    By Hönsmamma in forum Föräldraskap
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 12:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar