Dagens höjdpunkt!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Dagens höjdpunkt!

    Blev så lycklig idag. Lilleman kom till mig då jag satt på golvet och gav mig en kram (en riktig gosekram) och så sa han mamma. Så söt är han! Han säger inte mamma alls lika ofta som pappa utan det kommer mest då han är lite ledsen. Idag har det sagts mamma flera gånger och knappt inget pappa. Hans pappa har varit bortrest i ett par dagar, så han kanske har glömt honom? Eller kan han ha gjort det?

    Hoppas alla har haft en bra dag och att de små kommer sova bra inatt!
    Mamma till Erik född 20 februari 2006.
  2. 1
    Dagens höjdpunkt! Blev så lycklig idag. Lilleman kom till mig då jag satt på golvet och gav mig en kram (en riktig gosekram) och så sa han mamma. Så söt är han! Han säger inte mamma alls lika ofta som pappa utan det kommer mest då han är lite ledsen. Idag har det sagts mamma flera gånger och knappt inget pappa. Hans pappa har varit bortrest i ett par dagar, så han kanske har glömt honom? Eller kan han ha gjort det?

    Hoppas alla har haft en bra dag och att de små kommer sova bra inatt!
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Åh vad hjärtskärande gulligt. Heter det så?

    Adam ger oss pussar om man ber om en. Underbart

    Inte har han glömt pappa inte.

    Kram
  4. 2
    Åh vad hjärtskärande gulligt. Heter det så?

    Adam ger oss pussar om man ber om en. Underbart

    Inte har han glömt pappa inte.

    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Men jösses va gott!! Inte konstiigt att man blir lite lätt blöt i ögat... Visst låter det gott när dom säger mamma, Melvin säger inte mamma så mkt han heller mest när han är lessen o så. Annars är det pappa han ropar på...låter så gott det med! Ha det bra vännen!

    Kramis
  6. 3
    Men jösses va gott!! Inte konstiigt att man blir lite lätt blöt i ögat... Visst låter det gott när dom säger mamma, Melvin säger inte mamma så mkt han heller mest när han är lessen o så. Annars är det pappa han ropar på...låter så gott det med! Ha det bra vännen!

    Kramis
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4

    :)

    Förstår att du riktigt smälte, jag börjar nästan grina varje gång Salma säger mamma för det händer INTE ofta! Hon tjatar och tjatar om pappa hela dagarna, men när hon är sjuk eller kvällstrött då kommer hon till mig och sträcker upp armarna och piper "mamma" med världens ynkligaste lilla röst. Nästan så att jag ser fram emot att hon ska bli gnällig
  8. 4
    :) Förstår att du riktigt smälte, jag börjar nästan grina varje gång Salma säger mamma för det händer INTE ofta! Hon tjatar och tjatar om pappa hela dagarna, men när hon är sjuk eller kvällstrött då kommer hon till mig och sträcker upp armarna och piper "mamma" med världens ynkligaste lilla röst. Nästan så att jag ser fram emot att hon ska bli gnällig
  9. Medlem sedan
    Sep 2005
    #5
    Det heter nog hjärtskärande :-) Annars får man hitta på ord! Mysigt med pussar, dom kan man inte få nog av. Min lilleman pussar med öppen mun. Det är endast jag och hans flickkompisar som får pussar (pappa är för skäggig). Sedan om några år blir det nog pinsamt att pussa och krama mamma, så man får passa på nu.

    Kram
  10. 5
    Det heter nog hjärtskärande :-) Annars får man hitta på ord! Mysigt med pussar, dom kan man inte få nog av. Min lilleman pussar med öppen mun. Det är endast jag och hans flickkompisar som får pussar (pappa är för skäggig). Sedan om några år blir det nog pinsamt att pussa och krama mamma, så man får passa på nu.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6
    Jag har gått på moln hela dagen och känner mig kaxig. Det kom lite mammasnack efter badet idag också! :-)

    Erik diggar nog pappa när det gäller lek och så. Men då man är trött eller ledsen är mamma bäst. Så inte så konstigt att han säger pappa mest. Så fort pappa kommer hem så kommer han med en innebandyklubba till pappa och vill att dom ska spela. Men jag blir bättre för var dag med innebandyklubban så snart gillar han nog att spela med mig också.

    Sedan kanske dom tröttnar på att vara med mamma jämt, och frågar efter sin pappa?

    Ha det bra så hörs vi!

    Kramisar
  12. 6
    Jag har gått på moln hela dagen och känner mig kaxig. Det kom lite mammasnack efter badet idag också! :-)

    Erik diggar nog pappa när det gäller lek och så. Men då man är trött eller ledsen är mamma bäst. Så inte så konstigt att han säger pappa mest. Så fort pappa kommer hem så kommer han med en innebandyklubba till pappa och vill att dom ska spela. Men jag blir bättre för var dag med innebandyklubban så snart gillar han nog att spela med mig också.

    Sedan kanske dom tröttnar på att vara med mamma jämt, och frågar efter sin pappa?

    Ha det bra så hörs vi!

    Kramisar
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Man får passa på att lyssna på dom när de säger mamma. Tur att man duger då de är ledsna, lite kan man ju får se fram emot det om de snabbt blir glada igen. Erik ramsade mammammmamma först iaf, så lite kaxig kan jag vara även om pappa och titta var de första orden.

    Kram
  14. 7
    Man får passa på att lyssna på dom när de säger mamma. Tur att man duger då de är ledsna, lite kan man ju får se fram emot det om de snabbt blir glada igen. Erik ramsade mammammmamma först iaf, så lite kaxig kan jag vara även om pappa och titta var de första orden.

    Kram
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Åh, va härligt!

    Du ska se att det kommer mer och mer mamma-snack framöver
    ..::Karin, mamma till Elias-02 & Ebba-06::..
    http://qurin.blogspot.com
  16. 8
    Åh, va härligt! Du ska se att det kommer mer och mer mamma-snack framöver

Liknande trådar

  1. Dagens höjdpunkt - någon frågade tidigar
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 19:55
  2. Vad är dagens höjdpunkt som du
    By Uttern in forum Ordet är fritt
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 11:59
  3. Gårdagens höjdpunkt
    By mimiototte in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 10:25
  4. Dagens höjdpunkt.....so far
    By Smilla... in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 18:53
  5. Veckans höjdpunkt..
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 17:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar