Nån som har erfarenhet av...
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Nån som har erfarenhet av...

    ... nattvandrande och nattkissande "stora" barn? Min 7-åring är helt kocko när han måste upp och kissa på natten. Nu ikväll hade han sovit kanske 20 minuter då jag hittar honom i köket i full färd med att kissa i soppåsen under diskbänken... Thank god att det iaf inte var i kylskåpet eller kastrullskåpet... eller i någon garderob!!

    Det är ner regel än undantag att han försöker kissa på fel ställen när han "vaknar" ganska kort tid ( någon timme) efter att han somnat. Hinner han sova längre tid innan han måste upp så brukar det inte vara några problem. Han får bara dricka lite på kvällen innan han lägger sig och vi tar upp och "kissar" honom innan vi lägger oss. Finns det något annat att göra?? Det är inte kul längre! Helt fel snackgrupp, jag vet - men jag är nästan desperat nu.
    (¯`*•.¸♥ M - 00 ♥ S - 05 ♥ L - 08 ♥¸.•*´¯)
  2. 1
    Nån som har erfarenhet av... ... nattvandrande och nattkissande "stora" barn? Min 7-åring är helt kocko när han måste upp och kissa på natten. Nu ikväll hade han sovit kanske 20 minuter då jag hittar honom i köket i full färd med att kissa i soppåsen under diskbänken... Thank god att det iaf inte var i kylskåpet eller kastrullskåpet... eller i någon garderob!!

    Det är ner regel än undantag att han försöker kissa på fel ställen när han "vaknar" ganska kort tid ( någon timme) efter att han somnat. Hinner han sova längre tid innan han måste upp så brukar det inte vara några problem. Han får bara dricka lite på kvällen innan han lägger sig och vi tar upp och "kissar" honom innan vi lägger oss. Finns det något annat att göra?? Det är inte kul längre! Helt fel snackgrupp, jag vet - men jag är nästan desperat nu.
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Nej,inte själv men jag vet att min en pojke till vänner til mina föräldrar han kunde gå och kissa lite överallt.En natt hittade de honom då han lyfte på bladet till en monstera och skulle kissa i blomkrukan.Är du säker på att din kille verkligen är vaken för de flesta som gör sädana här saker går i sömnen.Har tyvärr inte något bra tips men vet att det"går över" så småningom.Ingen tröst kanske just nu.Jag förstår att det är jobbigt.
    martina med B+V+G
  4. 2
    Nej,inte själv men jag vet att min en pojke till vänner til mina föräldrar han kunde gå och kissa lite överallt.En natt hittade de honom då han lyfte på bladet till en monstera och skulle kissa i blomkrukan.Är du säker på att din kille verkligen är vaken för de flesta som gör sädana här saker går i sömnen.Har tyvärr inte något bra tips men vet att det"går över" så småningom.Ingen tröst kanske just nu.Jag förstår att det är jobbigt.
    martina med B+V+G
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Nej, det är ju det som är grejen. Han är helt enkelt inte vaken när han måste upp och kissa! Han kopplar inte att jag pratar med honom och han har ingen aning om åt vilket håll han ska gå. Styr man honom mot sängen när han är färdig och säger åt honom att lägga sig så står han bredvid sängen och vet inte alls vad han ska göra... Låter skönt att det iaf bör gå över.
  6. 3
    Nej, det är ju det som är grejen. Han är helt enkelt inte vaken när han måste upp och kissa! Han kopplar inte att jag pratar med honom och han har ingen aning om åt vilket håll han ska gå. Styr man honom mot sängen när han är färdig och säger åt honom att lägga sig så står han bredvid sängen och vet inte alls vad han ska göra... Låter skönt att det iaf bör gå över.

Liknande trådar

  1. Ny erfarenhet.
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 15:41
  2. Erfarenhet av IG i Sv (el Ma, Eng) IV pr
    By Ann Onym in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 09:40
  3. ni som har erfarenhet
    By Malin IGAF in forum Många barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 21:25
  4. ny erfarenhet...
    By anonymt namn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 18:26
  5. Nån som har erfarenhet
    By Jenny bf 14/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar