Om Horoskop
Mammasnack
  1. anonymt
    #1

    Om Horoskop

    Jag brukar som de flesta andra läsa horoskopet varje dag. men så tipsade min kompis mig om parrelation. Har aldrig tänkt på det tidigare eftersom att det inte legat i mitt intresse. Hur som helst så gjorde jag detta parhoroskop och det visade ju sig att mitt stjärntecken och min sambos stjärntecken inte alls passade ihop.. (!!)
    Är det fler som fått liknande svar vid sådana analyser?
  2. 1
    Om Horoskop Jag brukar som de flesta andra läsa horoskopet varje dag. men så tipsade min kompis mig om parrelation. Har aldrig tänkt på det tidigare eftersom att det inte legat i mitt intresse. Hur som helst så gjorde jag detta parhoroskop och det visade ju sig att mitt stjärntecken och min sambos stjärntecken inte alls passade ihop.. (!!)
    Är det fler som fått liknande svar vid sådana analyser?
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Tja...

    Tror jag läste nånstans att mitt stjärntecken o min mans tecken inte alls har några förutsättningar för att hålla ihop en relation.

    Eftersom jag

    1. varit gift med honom i 5 år snart, och
    2. inte tror alls att stjärntecken kan påverka nåt i det verkliga livet

    så, tja, bryr jag mig inte. Läser och säger kanske "det var intressant" och glömmer lika snabbt.
    "...If you don't know everything, you must go on with what you do know..."
    "Dovie'andi se tovya sagain"


    ****************************** *********************
    Mamma till busgrabbarna David (aug.-03) och Simon (okt.-05)

    14 kg lättare sedan augusti 2006
  4. 2
    Tja... Tror jag läste nånstans att mitt stjärntecken o min mans tecken inte alls har några förutsättningar för att hålla ihop en relation.

    Eftersom jag

    1. varit gift med honom i 5 år snart, och
    2. inte tror alls att stjärntecken kan påverka nåt i det verkliga livet

    så, tja, bryr jag mig inte. Läser och säger kanske "det var intressant" och glömmer lika snabbt.
  5. anonymt namn
    #3

    Jo

    jag har fått veta att en relation mellan en skorpion (som min man är) och en jungfru (som jag) inte fungerar. Skorpionen blir aggressiv av en timid jungfru!

    Nu har vi varit tillsammans i 14 år och jag har inte sett några aggressiva tendenser hos min skorpion.
  6. 3
    Jo jag har fått veta att en relation mellan en skorpion (som min man är) och en jungfru (som jag) inte fungerar. Skorpionen blir aggressiv av en timid jungfru!

    Nu har vi varit tillsammans i 14 år och jag har inte sett några aggressiva tendenser hos min skorpion.
  7. Medlem sedan
    Feb 2001
    #4
    Det sags ju att ett lejon inte kan leva tillsammans med en oxe eftersom det bada ar starka och envisa tecken! Fast min mamma ar ett lejon och min pappa ar en oxe och de har varit gifta i 30 ar och gor fortfarande en massa romantiska grejer ihop:-)

    Sa man ska ta alla horoskop med en nypa salt!
  8. 4
    Det sags ju att ett lejon inte kan leva tillsammans med en oxe eftersom det bada ar starka och envisa tecken! Fast min mamma ar ett lejon och min pappa ar en oxe och de har varit gifta i 30 ar och gor fortfarande en massa romantiska grejer ihop:-)

    Sa man ska ta alla horoskop med en nypa salt!
  9. Medlem sedan
    Nov 2006
    #5
    Jaaa...men samtidigt så finns det ju massa andra stjärnor inblandade och massa hokus hit och dit, ska man läsa ett "riktigt" horoskop så ska man ju veta var månen och venus och tider osv står.
  10. 5
    Jaaa...men samtidigt så finns det ju massa andra stjärnor inblandade och massa hokus hit och dit, ska man läsa ett "riktigt" horoskop så ska man ju veta var månen och venus och tider osv står.
  11. Medlem sedan
    Jul 1998
    #6

    De flesta andra?

    Brukar verkligen "de flesta andra" läsa horoskop - varje dag eller ens varje gång de ser ett? Jag gör det INTE! Inte ens en gång om året om jag ser ett horoskop i en veckotidning. Jag tycker det är självbedrägeri på högsta nivå och förvånas stort över att man fäster någon som helst vikt vid vad någon prao på en tidning har knåpat ihop alternativt en astrolog har fantiserat ihop efter att ha tittat på stjärnhimlen.

    Vad som är viktigt för mig är hur min man och jag agerar i vardagen, i kriser, i glädje och sorg. Vi kan ändra oss, vi är inte statiska och förblir inte desamma hela våra liv. Jag är inte förprogrammerad till att vara på ett visst sätt och inte han heller. Hur våra liv blir bestämmer vi i hög grad själva och stjärnorna har inte ett smack att säga till om! Att börja ifrågasätta vårt äktenskap eller undra om vi egentligen passar ihop - bara för att någon flummig astrolog påstår att vi inte är optimala för varann med ledning av de datum vi är födda på, det är obeskrivligt korkat, anser jag.
  12. 6
    De flesta andra? Brukar verkligen "de flesta andra" läsa horoskop - varje dag eller ens varje gång de ser ett? Jag gör det INTE! Inte ens en gång om året om jag ser ett horoskop i en veckotidning. Jag tycker det är självbedrägeri på högsta nivå och förvånas stort över att man fäster någon som helst vikt vid vad någon prao på en tidning har knåpat ihop alternativt en astrolog har fantiserat ihop efter att ha tittat på stjärnhimlen.

    Vad som är viktigt för mig är hur min man och jag agerar i vardagen, i kriser, i glädje och sorg. Vi kan ändra oss, vi är inte statiska och förblir inte desamma hela våra liv. Jag är inte förprogrammerad till att vara på ett visst sätt och inte han heller. Hur våra liv blir bestämmer vi i hög grad själva och stjärnorna har inte ett smack att säga till om! Att börja ifrågasätta vårt äktenskap eller undra om vi egentligen passar ihop - bara för att någon flummig astrolog påstår att vi inte är optimala för varann med ledning av de datum vi är födda på, det är obeskrivligt korkat, anser jag.
  13. kräftan
    #7

    He!

    He! min mamma är skorpion och min pappa är jungfru, de har varit gifta i snart 50 år!!
  14. 7
    He! He! min mamma är skorpion och min pappa är jungfru, de har varit gifta i snart 50 år!!

Liknande trådar

  1. Horoskop?
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 14:07
  2. horoskop
    By Anonym in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 17:45
  3. kinesiskt horoskop??
    By Fritz in forum _1006 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-04, 08:57
  4. Tror ni på horoskop o
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-01-29, 19:56
  5. Horoskop
    By Minks in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 21:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar