Hur går det med pottan?
_0502 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Hur går det med pottan?

    Här har vi kört igång på allvar, efter Smillas intresse. Hon har varit utan blöja dagtid i två veckor ungefär, och det går jättebra. T.o.m på dagis fungerar det bra. Det känns så skönt! Hon är jätteduktig och vi har bara haft ett fåtal "olyckor"... Hon blir så stolt när det kommer i pottan.
    Tyvärr vill hon inte gå på toan - inte ens med ring. På dagis har dom små barntoaletter, och där går hon gärna. Men man vill ju liksom inte installera en sådan hemma..... Dessutom har hennes pedagogiska pappa berättat att det finns krokodiler i toan, så hon lär ju aldrig vilja sitta där! *suck*
    Så det blir potta ett tag till.

    Fler pottränare???
    Med lite mjukhet kommer man långt.
    Elliot, 7 år

    Kika gärna in på min hemsida: www.jeneri.zoomin.se
    eller min bokblogg:
    www.bokgalen.blogg.se
  2. 1
    Hur går det med pottan? Här har vi kört igång på allvar, efter Smillas intresse. Hon har varit utan blöja dagtid i två veckor ungefär, och det går jättebra. T.o.m på dagis fungerar det bra. Det känns så skönt! Hon är jätteduktig och vi har bara haft ett fåtal "olyckor"... Hon blir så stolt när det kommer i pottan.
    Tyvärr vill hon inte gå på toan - inte ens med ring. På dagis har dom små barntoaletter, och där går hon gärna. Men man vill ju liksom inte installera en sådan hemma..... Dessutom har hennes pedagogiska pappa berättat att det finns krokodiler i toan, så hon lär ju aldrig vilja sitta där! *suck*
    Så det blir potta ett tag till.

    Fler pottränare???
  3. Medlem sedan
    Jan 2001
    #2
    Japp. Här går det bra, ungefär som för er. Det är skönt att slippa hålla på med blöjor tycker jag!
  4. 2
    Japp. Här går det bra, ungefär som för er. Det är skönt att slippa hålla på med blöjor tycker jag!
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3
    Usch, nu får jag ångest! Jag har inte ens börjat fundera... Måste verkligen ta mig till ngn affär och investera i nåt, potta eller ring.
    Potta har de ju på dagis, så det kanske är smidigast att köra på samma hemma och där?

    Eller är det dumt att köra igång nu, precis innan bebisens ankomst?
  6. 3
    Usch, nu får jag ångest! Jag har inte ens börjat fundera... Måste verkligen ta mig till ngn affär och investera i nåt, potta eller ring.
    Potta har de ju på dagis, så det kanske är smidigast att köra på samma hemma och där?

    Eller är det dumt att köra igång nu, precis innan bebisens ankomst?
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Jag skulle nog avvakta lite.. Det beror ju på om han visar ngt intresse för potta eller toa... För att generalisera lite så brukar killar kunna vara senare än tjejer, inte alltid förståss!
    Är han inte intresserad skulle jag vänta, och vill han prova så kör! Han kanske är torr tills lillbebisen kommer? ;-) Hur som helst, lycka till!
    kramkram
  8. 4
    Jag skulle nog avvakta lite.. Det beror ju på om han visar ngt intresse för potta eller toa... För att generalisera lite så brukar killar kunna vara senare än tjejer, inte alltid förståss!
    Är han inte intresserad skulle jag vänta, och vill han prova så kör! Han kanske är torr tills lillbebisen kommer? ;-) Hur som helst, lycka till!
    kramkram
  9. Medlem sedan
    Mar 2005
    #5
    Tack för ditt lugnande svar! Nej, han visar ju inget direkt intresse, men å andra sidan har vi ju ingen potta att visa intresse för...
    På dagis har han däremot lekt med någon annans kiss några gånger...

    Jag tror vi avvaktar. Det är väl inte hela världen om han är 2,5 år när vi börjar?
  10. 5
    Tack för ditt lugnande svar! Nej, han visar ju inget direkt intresse, men å andra sidan har vi ju ingen potta att visa intresse för...
    På dagis har han däremot lekt med någon annans kiss några gånger...

    Jag tror vi avvaktar. Det är väl inte hela världen om han är 2,5 år när vi börjar?
  11. Medlem sedan
    Mar 2000
    #6
    Elsie har varit blöjfri ganska länge nu. Några veckor innan 2-årsdagen slutade hon både på dagen och natten.

    Hon sätter sig på pottan om hon är jättenödig och toan är upptagen. Annars är det toan som gäller. Fram tills för ett par veckor sedan använde hon toaring, men nu vill hon vissa dagar inte ha den alls.

    Hon är en mycket bestämd dam.
  12. 6
    Elsie har varit blöjfri ganska länge nu. Några veckor innan 2-årsdagen slutade hon både på dagen och natten.

    Hon sätter sig på pottan om hon är jättenödig och toan är upptagen. Annars är det toan som gäller. Fram tills för ett par veckor sedan använde hon toaring, men nu vill hon vissa dagar inte ha den alls.

    Hon är en mycket bestämd dam.
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Nja...det går i perioder...

    hade en period före jul då det gick rätt bra och hon var intresserad, nu kommer det och går lite. Intresset är inte jättestort, men jag tänkte engagera mig lite mer framåt vårkanten...
  14. 7
    Nja...det går i perioder... hade en period före jul då det gick rätt bra och hon var intresserad, nu kommer det och går lite. Intresset är inte jättestort, men jag tänkte engagera mig lite mer framåt vårkanten...
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8
    Inte då! Mina killar har varit 2 år och 7 månader, drygt 3 år och lillkillen var 2 år precis när de slutade så skillnaden kan vara stor! Jag tycker inte att 2½ är sent.
    Men köp en potta så han kan vänja sig!
    Lycka till och kramkram
  16. 8
    Inte då! Mina killar har varit 2 år och 7 månader, drygt 3 år och lillkillen var 2 år precis när de slutade så skillnaden kan vara stor! Jag tycker inte att 2½ är sent.
    Men köp en potta så han kan vänja sig!
    Lycka till och kramkram
  17. Medlem sedan
    Nov 2002
    #9
    Men herregud S! Han har ju precis fyllt 2!! Det är väl inget att få ångest för ju! Kom igen nästa år om han inte visar intresse då! du skall se att L får kläm på det där i sommar, när man går mer lättklädd och mycket enklare kan kolla in vad som händer och när.
  18. 9
    Men herregud S! Han har ju precis fyllt 2!! Det är väl inget att få ångest för ju! Kom igen nästa år om han inte visar intresse då! du skall se att L får kläm på det där i sommar, när man går mer lättklädd och mycket enklare kan kolla in vad som händer och när.
  19. Medlem sedan
    Jan 2000
    #10
    Njae...
    Hon kan vara utan blöja flera timmar på dagen,det händer aldrig olyckor.Men hon har inte fattat att man kan kissa på potan utan hon hämtar en blöja i skåpet,vecklar ut den på golvet och lägger sej raklång ner på den

    Sen då man knäppt fast den så tar det cirka 1 sekund så är den varm och full med kiss.

    Skulle hon bara komma på att man kan kissa på pottan istället så hade vi garanterat haft en blöjfri dam men jag vill inte strida om det utan räknar kallt med att det ska ordna sej i sommar då man kan kissa ute sen.
  20. 10
    Njae...
    Hon kan vara utan blöja flera timmar på dagen,det händer aldrig olyckor.Men hon har inte fattat att man kan kissa på potan utan hon hämtar en blöja i skåpet,vecklar ut den på golvet och lägger sej raklång ner på den

    Sen då man knäppt fast den så tar det cirka 1 sekund så är den varm och full med kiss.

    Skulle hon bara komma på att man kan kissa på pottan istället så hade vi garanterat haft en blöjfri dam men jag vill inte strida om det utan räknar kallt med att det ska ordna sej i sommar då man kan kissa ute sen.
  21. Medlem sedan
    Feb 2007
    #11

    ta det cool

    min Felix (som blir 4 år imon) är inte heller torr än.
    vi försöker träna så snart han vill o visar intresse. på dagis tränar dom oxå i hans takt.
    dessutom har vi ingen potta hemma så Wilja kan inte intressera sig även om hon ville. har försökt sätta henne på toa då hon velat men det har inte kommit nåt än. hon har kissat på pottan på dagis dock.
    min åsikt är att man inte kan "träna" fram det om inte barnet verkligen vill
    ska dock försöka ta tag i detta mer aktivt i sommar då vi är lediga!
    kramar från oss
  22. 11
    ta det cool min Felix (som blir 4 år imon) är inte heller torr än.
    vi försöker träna så snart han vill o visar intresse. på dagis tränar dom oxå i hans takt.
    dessutom har vi ingen potta hemma så Wilja kan inte intressera sig även om hon ville. har försökt sätta henne på toa då hon velat men det har inte kommit nåt än. hon har kissat på pottan på dagis dock.
    min åsikt är att man inte kan "träna" fram det om inte barnet verkligen vill
    ska dock försöka ta tag i detta mer aktivt i sommar då vi är lediga!
    kramar från oss
  23. Medlem sedan
    Jan 2001
    #12
    Du behöver inte stressa om inte Linus är intresserad. Alexandra var drygt tre innan hon var mogen.
  24. 12
    Du behöver inte stressa om inte Linus är intresserad. Alexandra var drygt tre innan hon var mogen.
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13
    Nä, det tar vi i sommar sen när det inte gör så mycket om han pinkar på sig!
    Nej skämt åsido, han visar inget som helst intresse. Hannah var helt torr när hon var såhär gammal, men det var ju på hennes intitativ.

    Vi har däremot precis slutat med nappen. På hans eget intiativ! YAY!
  26. 13
    Nä, det tar vi i sommar sen när det inte gör så mycket om han pinkar på sig!
    Nej skämt åsido, han visar inget som helst intresse. Hannah var helt torr när hon var såhär gammal, men det var ju på hennes intitativ.

    Vi har däremot precis slutat med nappen. På hans eget intiativ! YAY!
  27. Medlem sedan
    Apr 2004
    #14
    Men stort GRATTIS! Det tycker jag personligen är viktigare än potträning. Mina "stackars" barn har fått skiljas från napp vid ett år ungfär - och det har skett på MITT initiativ. Hemsk mamma....

    Sommaren är superbra att träna på. Seb är född i juni, så när han var två sprang han hela sommaren naken och pinkade överallt. Tur då, att man bor på landet! ;-)

    Lycka till,
  28. 14
    Men stort GRATTIS! Det tycker jag personligen är viktigare än potträning. Mina "stackars" barn har fått skiljas från napp vid ett år ungfär - och det har skett på MITT initiativ. Hemsk mamma....

    Sommaren är superbra att träna på. Seb är född i juni, så när han var två sprang han hela sommaren naken och pinkade överallt. Tur då, att man bor på landet! ;-)

    Lycka till,

Liknande trådar

  1. Pottan!
    By Sintra in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-11-11, 15:15
  2. Pottan!
    By elwira76 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 17:53
  3. Det här med pottan....
    By Mia_m_2+Molly in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 18:22
  4. Pottan
    By Lena m E+M in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-07-10, 09:51
  5. Pottan...
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 15:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar