Vet ni vad allihop
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Jul 2000
    #1

    Vet ni vad allihop

    Jag är rädd att den kritik jag tog så otroligt mycket åt mig av här om dagen, har orsakat mig att bli lite besatt i att besvara alla inlägg, förutom de jag inte KAN svara. Börjar nästan känna mig besatt av att svara så att ingen känner sig glömd, ignorerad eller övergiven. Det börjar drabba mina läxor eftersom det tar en del tid att hela tiden vara aktiv.

    Jag kommer försöka, för min egen skull, att inte svara så mycket på ett par dagar. Måste försöka ta mig vidare från den klumpen som ger mig stress över att någon kanske känner sig övergiven. Jag är rädd att dras in i den person jag var förut, hon som ville rädda allt och alla och engagerade sig till den milda grad att hon gick under. Jag måste tillåta mig att vara egoist och sätta mig själv i första rummet, jag kan inte hjälpa alla.

    Jag har tom funderat på att lägga ner aff om jag inte kan stänga ute vissa känslor men har tagit beslutet att stanna, iaf ett tag till.
    Så snälla, anmärk inte om jag inte svarar så flitigt ett litet tag.

    Kram
    Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.
  2. 1
    Vet ni vad allihop Jag är rädd att den kritik jag tog så otroligt mycket åt mig av här om dagen, har orsakat mig att bli lite besatt i att besvara alla inlägg, förutom de jag inte KAN svara. Börjar nästan känna mig besatt av att svara så att ingen känner sig glömd, ignorerad eller övergiven. Det börjar drabba mina läxor eftersom det tar en del tid att hela tiden vara aktiv.

    Jag kommer försöka, för min egen skull, att inte svara så mycket på ett par dagar. Måste försöka ta mig vidare från den klumpen som ger mig stress över att någon kanske känner sig övergiven. Jag är rädd att dras in i den person jag var förut, hon som ville rädda allt och alla och engagerade sig till den milda grad att hon gick under. Jag måste tillåta mig att vara egoist och sätta mig själv i första rummet, jag kan inte hjälpa alla.

    Jag har tom funderat på att lägga ner aff om jag inte kan stänga ute vissa känslor men har tagit beslutet att stanna, iaf ett tag till.
    Så snälla, anmärk inte om jag inte svarar så flitigt ett litet tag.

    Kram
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Jätte bra att du gör som du känner, att du backar, att du känner att du måste sätta stopp, att du sätter dig själv först.
    Jag tog ju oxå illa vid mig av inlägget men jag låter det rinna av mig som vatten på en gås..
    Någon stans på vägen har jag lärt mig att slå bort dom små energi tjuvarna. Nog för att jag har några kvar som jag måste eliminera....men dom är större och står mig nära....

    Du gör helt rätt, jätte bra tycker jag!!

    kram kram kraaaaaaaaaaaaaaam
  4. 2
    Jätte bra att du gör som du känner, att du backar, att du känner att du måste sätta stopp, att du sätter dig själv först.
    Jag tog ju oxå illa vid mig av inlägget men jag låter det rinna av mig som vatten på en gås..
    Någon stans på vägen har jag lärt mig att slå bort dom små energi tjuvarna. Nog för att jag har några kvar som jag måste eliminera....men dom är större och står mig nära....

    Du gör helt rätt, jätte bra tycker jag!!

    kram kram kraaaaaaaaaaaaaaam
  5. ångest
    #3

    Kram på dig

    Blev så stolt över dig när jag läste inlägget.
    Du har kommit långt i din insikt om dig själv. TA hand om dig och ta väl vara på dig.
    HA en underbart trevlig kväll.

    KRAM på dig
  6. 3
    Kram på dig Blev så stolt över dig när jag läste inlägget.
    Du har kommit långt i din insikt om dig själv. TA hand om dig och ta väl vara på dig.
    HA en underbart trevlig kväll.

    KRAM på dig
  7. Medlem sedan
    Feb 2007
    #4
    Sköt om dig!
    Vet lite hur det känns. Ifall jag ser ett inlägg som ingen svarat på så vill jag också svara bara så att personen ifråga inte skall känna sig ointressant och värdelös. Men det går faktiskt att låta bli, det kunde jag inte tidigare (har 2ggr blivit utbränd) men idag klarar jag av det. Brukar sända en varm tanke istället!
    Kram
  8. 4
    Sköt om dig!
    Vet lite hur det känns. Ifall jag ser ett inlägg som ingen svarat på så vill jag också svara bara så att personen ifråga inte skall känna sig ointressant och värdelös. Men det går faktiskt att låta bli, det kunde jag inte tidigare (har 2ggr blivit utbränd) men idag klarar jag av det. Brukar sända en varm tanke istället!
    Kram
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5
    Vi fick en skopa skit för att vi inte svarade alla och för att vi var en grupp här som bor i samma stad och därför träffas och fikar ibland. Jag och Lilla Jag var väl de som tog åt oss hårdast tror jag efterosm vi kämpar för att svara alla. Det var det som fick mig att tappa lusten..... Frågan är ju varför en människa vill göra andra så illa bara för att den inte själv mår bra.
  10. 5
    Vi fick en skopa skit för att vi inte svarade alla och för att vi var en grupp här som bor i samma stad och därför träffas och fikar ibland. Jag och Lilla Jag var väl de som tog åt oss hårdast tror jag efterosm vi kämpar för att svara alla. Det var det som fick mig att tappa lusten..... Frågan är ju varför en människa vill göra andra så illa bara för att den inte själv mår bra.

Liknande trådar

  1. Hej allihop!
    By norpisen in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 13:33
  2. God jul allihop!
    By picar in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-24, 01:02
  3. God Jul allihop!
    By Zinita in forum Autismspektrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-22, 12:39
  4. Hej allihop!
    By Yttan in forum _0705 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-21, 11:52
  5. Hej på er allihop!
    By lisa med ada in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-15, 23:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar