Ringorm
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    Ringorm

    Lillsonen har troligtvis ringorm - ska ner till sköterskan idag och kolla.
    Får man vara på fsk om man har ringorm? Det är ju ganska smittsamt, men det tar också lång tid att bli av med...

    Vad tror ni?
    Med lite mjukhet kommer man långt.
    Elliot, 7 år

    Kika gärna in på min hemsida: www.jeneri.zoomin.se
    eller min bokblogg:
    www.bokgalen.blogg.se
  2. 1
    Ringorm Lillsonen har troligtvis ringorm - ska ner till sköterskan idag och kolla.
    Får man vara på fsk om man har ringorm? Det är ju ganska smittsamt, men det tar också lång tid att bli av med...

    Vad tror ni?
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2

    tror

    inte han får vara på dagis...
    men det är en vild gissning.
    hoppas det inte är ringorm o om det är det så håller jag tummarna för snbbt tillfrisknande.
    berätta när du vet!
    kram
  4. 2
    tror inte han får vara på dagis...
    men det är en vild gissning.
    hoppas det inte är ringorm o om det är det så håller jag tummarna för snbbt tillfrisknande.
    berätta när du vet!
    kram
  5. D_olphin
    #3

    Vår fick vara hemma

    i 3-4 dgr tills klådan och medicin gjort sitt
  6. 3
    Vår fick vara hemma i 3-4 dgr tills klådan och medicin gjort sitt
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Hm, tack för svaren... Tyvärr har han redan varit tre dagar på fsk - med utslaget. Men vi får se vad sköterskan säger.
    Ha en bra dag,
  8. 4
    Hm, tack för svaren... Tyvärr har han redan varit tre dagar på fsk - med utslaget. Men vi får se vad sköterskan säger.
    Ha en bra dag,
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Om det är ganska smittsamt så får ni troligen vara hemma tills det är mindre smittsamt.

    Hur får man ringorm, och hur yttrar det sig?
  10. 5
    Om det är ganska smittsamt så får ni troligen vara hemma tills det är mindre smittsamt.

    Hur får man ringorm, och hur yttrar det sig?
  11. Grella
    #6
    Nej icke! det är otroligt smittsamt!
  12. 6
    Nej icke! det är otroligt smittsamt!
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7

    Nej, det tror

    jag inte.
    Mitt kompisgäng fick ringorm och jösses, till slut fick min ena kompis ringa anticimex och ha sin kisemis isolerad. Det var galet, den tappade allt hår!
    Och vi höll på att klia ihjäl oss. Blää.
  14. 7
    Nej, det tror jag inte.
    Mitt kompisgäng fick ringorm och jösses, till slut fick min ena kompis ringa anticimex och ha sin kisemis isolerad. Det var galet, den tappade allt hår!
    Och vi höll på att klia ihjäl oss. Blää.
  15. Medlem sedan
    Apr 2004
    #8
    Vi har kossor och dom har haft ringorm ett tag, maken fick för någon vecka sedan och nu lillkillen. Det är ganska vanligt bland lantbrukare, läste jag på vårdguiden. Det är röda, kliande och flagande utslag. Ganska ofarligt med irriterande!
  16. 8
    Vi har kossor och dom har haft ringorm ett tag, maken fick för någon vecka sedan och nu lillkillen. Det är ganska vanligt bland lantbrukare, läste jag på vårdguiden. Det är röda, kliande och flagande utslag. Ganska ofarligt med irriterande!
  17. mamma-71
    #9
    Måste bara fråga! Är det säkert? Konstigt för min sons lillebror (ej mitt barn) fick ring orm och han var på dagis som vanligt och det sa hans mamma att han fick hon sa även att det var flera barn som hade det på dagiset........konstigt.
  18. 9
    Måste bara fråga! Är det säkert? Konstigt för min sons lillebror (ej mitt barn) fick ring orm och han var på dagis som vanligt och det sa hans mamma att han fick hon sa även att det var flera barn som hade det på dagiset........konstigt.
  19. Medlem sedan
    May 2015
    #10
    Medel mot ringorm - http://shytobuy.se
  20. 10
    Medel mot ringorm - http://shytobuy.se

Liknande trådar

  1. Ringorm?
    By Mimmi in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-06-01, 12:07
  2. Ringorm
    By funni in forum Barnsjukdomar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-05-14, 09:37
  3. Är det ovanligt att få ringorm...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-30, 20:49
  4. Ringorm
    By shuna76 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-02, 14:27
  5. Ringorm vid graviditet?
    By Fyran på väg! bf 15/6 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 13:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar