Badning
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Badning

    hur ofta badar ni era små guldklimpar? Jag har ökat från en gång i veckan till ungefär var tredje dag. Jesper har torr hud, men det verkar faktiskt ha blivit bättre. Blir ju en del mat i håret och lera på händerna.
    Han älskar att bada och det är ett av orden han har lärt sig Han brukar gå in i badrummet och ställa sig vid badkaret och kasta i alla badleksakerna och försöka häva sig i!
    Det är bara döda fiskar som simmar medströms...
  2. 1
    Badning hur ofta badar ni era små guldklimpar? Jag har ökat från en gång i veckan till ungefär var tredje dag. Jesper har torr hud, men det verkar faktiskt ha blivit bättre. Blir ju en del mat i håret och lera på händerna.
    Han älskar att bada och det är ett av orden han har lärt sig Han brukar gå in i badrummet och ställa sig vid badkaret och kasta i alla badleksakerna och försöka häva sig i!
  3. S-mamman
    #2
    Här badas det ganska oregelbundet, ibland flera dagar efter varandra, medan det nångång kan gå en vecka emellan gångerna. Säger hon att hon vill bada så får hon göra det. Säger storebror att han vill bada så får han det. Och vill storebror så vill Leah!
    Sen så badar vi på badhuset också 1-2 ggr/veckan, och det är VÄLDIGT populärt. Både duschen, bastun och bassängen.

    Leah har också ganska torr hud men jag brukar smörja in henne efter att hon badat.
  4. 2
    Här badas det ganska oregelbundet, ibland flera dagar efter varandra, medan det nångång kan gå en vecka emellan gångerna. Säger hon att hon vill bada så får hon göra det. Säger storebror att han vill bada så får han det. Och vill storebror så vill Leah!
    Sen så badar vi på badhuset också 1-2 ggr/veckan, och det är VÄLDIGT populärt. Både duschen, bastun och bassängen.

    Leah har också ganska torr hud men jag brukar smörja in henne efter att hon badat.
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Tja

    Alva brukar bada efter behov Ibland en gång i veckan och ibland oftare. Hon älskar att bada så hon brukar få sitta i sin balja medan jag eller maken duschar. Bastu gillar hon oxå...
    ASA (med Alva 051030) - trebarnsmamma från Finland.
    Bloggar på moomis.blogspot.com
  6. 3
    Tja Alva brukar bada efter behov Ibland en gång i veckan och ibland oftare. Hon älskar att bada så hon brukar få sitta i sin balja medan jag eller maken duschar. Bastu gillar hon oxå...
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Varje dag! Dels för att det behövs då det blir en del mat i hennes hår som redan är väldigt långt, dels för att hon gillar det, dels för att det är väldigt praktiskt. Jag får en chans att sminka mig och fixa lite i badrummet medans hon leker i badet...
  8. 4
    Varje dag! Dels för att det behövs då det blir en del mat i hennes hår som redan är väldigt långt, dels för att hon gillar det, dels för att det är väldigt praktiskt. Jag får en chans att sminka mig och fixa lite i badrummet medans hon leker i badet...
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5

    Moa badar

    ungefär varannan dag. Hon har rätt mkt hår och där samlas en hel del mat å så.
  10. 5
    Moa badar ungefär varannan dag. Hon har rätt mkt hår och där samlas en hel del mat å så.
  11. Medlem sedan
    Sep 2006
    #6

    *tips*

    Moa har oxå torr hud ibland. På Apoteket finns en kräm som heter Propyless som vi smörjer henne med 1 g/dag. BVC kan skriva ut den på recept i stora pumpar.
    Den kan verkligen rekommenderas.
  12. 6
    *tips* Moa har oxå torr hud ibland. På Apoteket finns en kräm som heter Propyless som vi smörjer henne med 1 g/dag. BVC kan skriva ut den på recept i stora pumpar.
    Den kan verkligen rekommenderas.
  13. Medlem sedan
    Dec 2003
    #7
    Varje dag, nästan i alla fall... Här funkar det som en del i vår kvällsrutin. Kvällsmat, bad, lite lattjo sen välling & sova. Ofta badar Wille ihop med lilla storasyster till bådas förtjusning :-)
  14. 7
    Varje dag, nästan i alla fall... Här funkar det som en del i vår kvällsrutin. Kvällsmat, bad, lite lattjo sen välling & sova. Ofta badar Wille ihop med lilla storasyster till bådas förtjusning :-)
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8
    en gång i veckan precis som storasystrarna, dels för att det för oss kräver planering, dels för att hon gallskriker när man försöker duscha henne och tillsist också för att hon som mig har supertorr hy så vi försöker undvika att torka ut den mer än nödvändigt! (och ja vi smörjer in henne varje dag men jag vet av egen erfarenhet att det inte blir så mycket bättre...på gott och ont)
  16. 8
    en gång i veckan precis som storasystrarna, dels för att det för oss kräver planering, dels för att hon gallskriker när man försöker duscha henne och tillsist också för att hon som mig har supertorr hy så vi försöker undvika att torka ut den mer än nödvändigt! (och ja vi smörjer in henne varje dag men jag vet av egen erfarenhet att det inte blir så mycket bättre...på gott och ont)
  17. Medlem sedan
    May 2001
    #9
    2-3 ggr/vecka. Sara är lite torr, men jag smörjer varje gång hon badat. Hon älskar att bada. Om någon annan badar står hon bredvid och försöker klättra över kanten, eller plaskar så hon blir dyngsur.
  18. 9
    2-3 ggr/vecka. Sara är lite torr, men jag smörjer varje gång hon badat. Hon älskar att bada. Om någon annan badar står hon bredvid och försöker klättra över kanten, eller plaskar så hon blir dyngsur.
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Alldeles för sällan. Får lite dåligt samvete när jag tänker på det, men vi håller på att renovera badrummen och har nu bara dusch. Att duscha är inte Sonjas favoritsysselsättning (att bada älskar hon, men det var tyvärr länge sedan sist). Hon gråter och vill inte duscha så det blir bara då det verkligen behövs, men så fort badrummet är klart blir det andra bullar :-)

    /Anna
  20. 10
    Alldeles för sällan. Får lite dåligt samvete när jag tänker på det, men vi håller på att renovera badrummen och har nu bara dusch. Att duscha är inte Sonjas favoritsysselsättning (att bada älskar hon, men det var tyvärr länge sedan sist). Hon gråter och vill inte duscha så det blir bara då det verkligen behövs, men så fort badrummet är klart blir det andra bullar :-)

    /Anna
  21. Medlem sedan
    Jul 2005
    #11
    Vi har miniderm och kortison utskrivet till Jesper. Numera använder vi mest minidermen. Funkar bra.
  22. 11
    Vi har miniderm och kortison utskrivet till Jesper. Numera använder vi mest minidermen. Funkar bra.
  23. Medlem sedan
    Dec 2006
    #12
    Vi badar Leo med 2-3 dagars mellanrum. Leo har eksem- och torrproblem, så vi smörjer honom efter varje bad. Får dock även smörja honom oftare än så, men det hör dock inte till denna fråga.
  24. 12
    Vi badar Leo med 2-3 dagars mellanrum. Leo har eksem- och torrproblem, så vi smörjer honom efter varje bad. Får dock även smörja honom oftare än så, men det hör dock inte till denna fråga.
  25. Medlem sedan
    Mar 2002
    #13
    Hos oss varierar det. Ture badar allt från varje kväll till bara en gång i veckan. Det beror på om det behövs, hur kvällen ser ut för övrigt, om storebror vill bada eller inte, om båda vi vuxna är hemma, om någon av dem är sjuk mm mm.

    Ture är också lite torr i hyn, men det är mest bakom öronen, på kinderna och på hakan. Där smörjer jag med antingen Locobase Repair eller Miniderm. Ibland med Mildison (så heter väl den ganska "låghaltiga" kortisonsalvan man kan få på recept eller köpa receptfritt?). Eftersom det är just i ansiktet han är torr, behöver han smörjas rätt ofta. Vi tvättar ju där efter varje måltid, så det hjälper inte om han inte badar så ofta.

    Ture älskar förresten att bada och blir inte ens arg när vi tvättar håret på honom. Storebror hatar fortfarande hårtvätt, han är snart 4 år.
  26. 13
    Hos oss varierar det. Ture badar allt från varje kväll till bara en gång i veckan. Det beror på om det behövs, hur kvällen ser ut för övrigt, om storebror vill bada eller inte, om båda vi vuxna är hemma, om någon av dem är sjuk mm mm.

    Ture är också lite torr i hyn, men det är mest bakom öronen, på kinderna och på hakan. Där smörjer jag med antingen Locobase Repair eller Miniderm. Ibland med Mildison (så heter väl den ganska "låghaltiga" kortisonsalvan man kan få på recept eller köpa receptfritt?). Eftersom det är just i ansiktet han är torr, behöver han smörjas rätt ofta. Vi tvättar ju där efter varje måltid, så det hjälper inte om han inte badar så ofta.

    Ture älskar förresten att bada och blir inte ens arg när vi tvättar håret på honom. Storebror hatar fortfarande hårtvätt, han är snart 4 år.
  27. Medlem sedan
    Sep 2003
    #14

    Devin badar olika...

    Ibland kan han bada varje dag, ibland var tredje beroende på hur mycket tid vi har på kvällen efter vi varit ute och rännt...

    Han älskar i a f att bada men det tillhör ingen nattningsprocedur här. Kvällsrutiner har vi inga förutom att vi tar på pyjamas och borstar tänderna, han somnar ändå ca 5 minuter efter vi lagt honom i sitt rum, skönt!
  28. 14
    Devin badar olika... Ibland kan han bada varje dag, ibland var tredje beroende på hur mycket tid vi har på kvällen efter vi varit ute och rännt...

    Han älskar i a f att bada men det tillhör ingen nattningsprocedur här. Kvällsrutiner har vi inga förutom att vi tar på pyjamas och borstar tänderna, han somnar ändå ca 5 minuter efter vi lagt honom i sitt rum, skönt!
  29. Medlem sedan
    Jun 2003
    #15
    Sofia skulle nog bada hela tiden om hon fick Hon älskar att bada! Men det blir ca 2-3 ggr/vecka och beror nog mest på hur mycket vi orkar. Elias var jättetorr när han var liten men han älskade också att bada så det blev ungefär varannan dag iaf och så fick man smörja in och ha olja i vattnet.
    Kram!
  30. 15
    Sofia skulle nog bada hela tiden om hon fick Hon älskar att bada! Men det blir ca 2-3 ggr/vecka och beror nog mest på hur mycket vi orkar. Elias var jättetorr när han var liten men han älskade också att bada så det blev ungefär varannan dag iaf och så fick man smörja in och ha olja i vattnet.
    Kram!
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16
    Är det ingen annan som har en liten envis som absolut inte vill bada? Jag kan förstå att hårtvätt inte är så roligt men Vilma gallskriker så fort badkaret fylls med vatten. Trots att jag sitter däri och plaskar och leker med hennes saker så vill hon absolut inte vara med. Känns urjobbigt att det ska vara så här och vi kämpar med att få till ett bad i veckan.

    Snälla nån som har nåt tips!
  32. 16
    Är det ingen annan som har en liten envis som absolut inte vill bada? Jag kan förstå att hårtvätt inte är så roligt men Vilma gallskriker så fort badkaret fylls med vatten. Trots att jag sitter däri och plaskar och leker med hennes saker så vill hon absolut inte vara med. Känns urjobbigt att det ska vara så här och vi kämpar med att få till ett bad i veckan.

    Snälla nån som har nåt tips!
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    Det går över! Och ja min är likadan och systrarna var likadana (och är i perioder!), men det går över...

    Här så är det våldsduschning 1 gång i veckan, de andra däremot skulle nog kunna duscha 1-2ggr till men vi hinner inte riktigt
  34. 17
    Det går över! Och ja min är likadan och systrarna var likadana (och är i perioder!), men det går över...

    Här så är det våldsduschning 1 gång i veckan, de andra däremot skulle nog kunna duscha 1-2ggr till men vi hinner inte riktigt
  35. Medlem sedan
    Jul 2005
    #18
    Jesper var sådan tidigare, men det försvann. Tyvärr har jag inget bra tips. Det är ju inget vidare med en illskrikande unge som inte vill!
  36. 18
    Jesper var sådan tidigare, men det försvann. Tyvärr har jag inget bra tips. Det är ju inget vidare med en illskrikande unge som inte vill!
  37. Medlem sedan
    Feb 2005
    #19

    Minst en gång i veckan...

    Alva badar minst en gång i veckan även om hon inte tycker att det är speciellt kul längre efter en gång då hon halkade till och råkade komma under vattenytan med huvudet . Efter det har det mest blivit snabba bad under skrik och gråt eller tvättning i duschen (också det under skrik och gråt). Och att tvätta håret har helt plötsligt blivit något jätteläskigt.
    Däremot går det jättebra att bada i simhallen, det är inte läskigt alls utan bara roligt...
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  38. 19
    Minst en gång i veckan... Alva badar minst en gång i veckan även om hon inte tycker att det är speciellt kul längre efter en gång då hon halkade till och råkade komma under vattenytan med huvudet . Efter det har det mest blivit snabba bad under skrik och gråt eller tvättning i duschen (också det under skrik och gråt). Och att tvätta håret har helt plötsligt blivit något jätteläskigt.
    Däremot går det jättebra att bada i simhallen, det är inte läskigt alls utan bara roligt...
  39. Medlem sedan
    Feb 2005
    #20

    Inga tips tyvärr...

    Alva gillar inte heller att bada. Hon halkade till för någon gång sedan och fick huvudet under vattnet och sedan dess är bad bara nödvändigt ont tycker hon
    Wilma 2000/04 ♥
    Ludvig 2002/05 ♥
    Alva 2005/09 ♥

    www.nawla.wordpress.com
  40. 20
    Inga tips tyvärr... Alva gillar inte heller att bada. Hon halkade till för någon gång sedan och fick huvudet under vattnet och sedan dess är bad bara nödvändigt ont tycker hon

Liknande trådar

  1. Badning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 22:01
  2. Badning!
    By Emma o Novalie in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 09:46
  3. Badning
    By SarahB in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-04, 17:36
  4. Badning
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 22:15
  5. badning
    By liskari in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar