Vad blir du när du blir stor?
_0309 Septemberbarn
  1. Genaro
    #1

    Vad blir du när du blir stor?

    Har ni frågat era 3-åringar vad de vill bli? Emelina har iaf just deklarerat att hon ska bli superhjälte...

    Öhh... ok... Hur blir man det liksom? Någon som vet en bra skola eller så?

    /Ingrid_mfl
  2. 1
    Vad blir du när du blir stor? Har ni frågat era 3-åringar vad de vill bli? Emelina har iaf just deklarerat att hon ska bli superhjälte...

    Öhh... ok... Hur blir man det liksom? Någon som vet en bra skola eller så?

    /Ingrid_mfl
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2

    Stor som Erik

    Frågar jag det så säger han att han ska bli stor som Erik (storebror) och gå i skolan och köra moped
  4. 2
    Stor som Erik Frågar jag det så säger han att han ska bli stor som Erik (storebror) och gå i skolan och köra moped
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    rättelse

    han säger att han ska köra "noppe".
  6. 3
    rättelse han säger att han ska köra "noppe".
  7. Medlem sedan
    Mar 1998
    #4
    Vuxen och en pappa har varit svaret ganska länge. men för några veckor sedan ropade han på mig när han hade gått och lagt sig och talade då om att han ska bli dagisfröken när han blir stor!

    Superhjälte var inte illa... Hoppas ni hittar en lämplig skola! Har du googlat? ;-)
  8. 4
    Vuxen och en pappa har varit svaret ganska länge. men för några veckor sedan ropade han på mig när han hade gått och lagt sig och talade då om att han ska bli dagisfröken när han blir stor!

    Superhjälte var inte illa... Hoppas ni hittar en lämplig skola! Har du googlat? ;-)
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Samma som Rebeccas skola

    kanske - men en annan klass? Hon ska iaf bli prinsessa när hon blir stor. *s*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  10. 5
    Samma som Rebeccas skola kanske - men en annan klass? Hon ska iaf bli prinsessa när hon blir stor. *s*
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6

    Ah naturligtvis,

    hon ska bli en mamma också. Det är synnerligen viktigt och det ska ske SNART, om tjugo år. Hon ska bara få pappafrön först, och dem ska hon få från Anton på dagis, det är hon mycket bestämd på. Hm. Jag kanske inte borde läst Katerina Janouchs bok för henne redan? J tog det MYCKET simplare, men lilla R har huvudet fullt av mammaägg och pappafrön. *s*
    The noble art of losing face
    will someday save the human race.
    Hans Blix
  12. 6
    Ah naturligtvis, hon ska bli en mamma också. Det är synnerligen viktigt och det ska ske SNART, om tjugo år. Hon ska bara få pappafrön först, och dem ska hon få från Anton på dagis, det är hon mycket bestämd på. Hm. Jag kanske inte borde läst Katerina Janouchs bok för henne redan? J tog det MYCKET simplare, men lilla R har huvudet fullt av mammaägg och pappafrön. *s*
  13. Medlem sedan
    Sep 2001
    #7
    Mamma ska hon bli, det är viktigt... ibland ska hon bli doktor (som pappa) eller tandläkare...
  14. 7
    Mamma ska hon bli, det är viktigt... ibland ska hon bli doktor (som pappa) eller tandläkare...
  15. Genaro
    #8
    Huppla! Får hoppas det dröjer innan han ger sig på körandet...
    eller är ni på gång att införskaffa något i miniatyr? Vi funderar på ATV till Klimpen, hon har en batteridriven 4-hjuling nu, men den åker inte lika långt eller på så knöliga underlag som hon vill.
    Visst borde man kunna strypa en ATV? Vill ju inte ha henne halvägs till stan när man kikar ut.

    /Ingrid_mfl
  16. 8
    Huppla! Får hoppas det dröjer innan han ger sig på körandet...
    eller är ni på gång att införskaffa något i miniatyr? Vi funderar på ATV till Klimpen, hon har en batteridriven 4-hjuling nu, men den åker inte lika långt eller på så knöliga underlag som hon vill.
    Visst borde man kunna strypa en ATV? Vill ju inte ha henne halvägs till stan när man kikar ut.

    /Ingrid_mfl
  17. Genaro
    #9
    Det var ett bra tips! Ska ta o googla på det.

    Dagisfröken, men det var väl ett bra yrkesval?! Det behövs ju verkligen manliga sådana tydligen. Trivs på dagis då eller?

    /Ingrid_mfl
  18. 9
    Det var ett bra tips! Ska ta o googla på det.

    Dagisfröken, men det var väl ett bra yrkesval?! Det behövs ju verkligen manliga sådana tydligen. Trivs på dagis då eller?

    /Ingrid_mfl
  19. Medlem sedan
    Nov 2001
    #10
    Ok, låter lite långt. Finns det skolskjuts månne?
    Prinsesskolan behöver jag också en plats i, fast för 5åringen som föddes rosa... vilken skola är bäst tror du? Den närmast drottningholm eller ska de gå i innerstan?
  20. 10
    Ok, låter lite långt. Finns det skolskjuts månne?
    Prinsesskolan behöver jag också en plats i, fast för 5åringen som föddes rosa... vilken skola är bäst tror du? Den närmast drottningholm eller ska de gå i innerstan?
  21. Genaro
    #11
    *asg* Sicken tur jag gav bort den då! Min rosa fröken ska också bli mamma. Men jag misstänker STARKT att hon kommer skaffa barnflicka till dem...

    Fast hon har tvillingprinsess-barn nu. En Sonja och en Greta -namn som hagaprinsessor!
  22. 11
    *asg* Sicken tur jag gav bort den då! Min rosa fröken ska också bli mamma. Men jag misstänker STARKT att hon kommer skaffa barnflicka till dem...

    Fast hon har tvillingprinsess-barn nu. En Sonja och en Greta -namn som hagaprinsessor!
  23. Genaro
    #12
    Vi har en vinnare tror jag! Läkare eller tandläkare lät ju nästan vuxet ansvarsfullt!
    Sicken klok dotter du har!
  24. 12
    Vi har en vinnare tror jag! Läkare eller tandläkare lät ju nästan vuxet ansvarsfullt!
    Sicken klok dotter du har!
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Min lilla kicka ska bli clown! Detta yrkesval har hon hållit fast vid i över ett år nu så det är det ingen tvekan om. Storasyster däremot ska bli djurdoktor, jobba på zoo i Köpenhamn och hennes man ska vara djurskötare där. Sedan ska de ha massor av barn båda två! Underbara planer de har våra små!
  26. 13
    Min lilla kicka ska bli clown! Detta yrkesval har hon hållit fast vid i över ett år nu så det är det ingen tvekan om. Storasyster däremot ska bli djurdoktor, jobba på zoo i Köpenhamn och hennes man ska vara djurskötare där. Sedan ska de ha massor av barn båda två! Underbara planer de har våra små!
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14

    Hjälpa sjuka barn

    Alice har sagt att hon ska bli doktor när hon blir stor och ta hand om sjuka barn. Detta började hon säga efter att hon bröt armen och blev opererad i höstas men hon verkar hålla fast vid det, + att hon ska bli mamma då.
    Mamma till tre finfina barn!
  28. 14
    Hjälpa sjuka barn Alice har sagt att hon ska bli doktor när hon blir stor och ta hand om sjuka barn. Detta började hon säga efter att hon bröt armen och blev opererad i höstas men hon verkar hålla fast vid det, + att hon ska bli mamma då.
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15

    ATV........que?

    Vad är en ATV?
  30. 15
    ATV........que? Vad är en ATV?
  31. Medlem sedan
    Mar 2003
    #16
    T deklararerade vid en middagsbjudning i juni att: "När jag blir stor ska jag bo i Lund ... och läsa många böcker."
    Till saken hör att hon aldrig ens har varit i Lund. Vid ett annat tillfälle berättade hon att hon skulle bli doktor så jag antar att det är läkarstudier som gäller, hehe
  32. 16
    T deklararerade vid en middagsbjudning i juni att: "När jag blir stor ska jag bo i Lund ... och läsa många böcker."
    Till saken hör att hon aldrig ens har varit i Lund. Vid ett annat tillfälle berättade hon att hon skulle bli doktor så jag antar att det är läkarstudier som gäller, hehe
  33. Medlem sedan
    Sep 2002
    #17
    Superhjälte har han varit förut, men när jag nu frågade honom skulle han först och främst blstorasyster? och sen storebror förståss och när jag frågade om han ville jobba med nåt skulle han jobba på sin förskola. Jaha, sa pappa som Johan på din förskola, jaaaa det skulle han Så först storebror och sen förskollärare. Idag iallafall.

    Kramar
    R/E
  34. 17
    Superhjälte har han varit förut, men när jag nu frågade honom skulle han först och främst blstorasyster? och sen storebror förståss och när jag frågade om han ville jobba med nåt skulle han jobba på sin förskola. Jaha, sa pappa som Johan på din förskola, jaaaa det skulle han Så först storebror och sen förskollärare. Idag iallafall.

    Kramar
    R/E
  35. Medlem sedan
    Nov 2001
    #18
    En "all terrain veichle" tydligen. Visst inte heller förut.
  36. 18
    En "all terrain veichle" tydligen. Visst inte heller förut.
  37. Genaro
    #19
    Det var ju riktigt avancerat och genomtänkt med djurdoktorn!
    Clown... tja, det var ju lite annorlunda. Teaterskola då? Det finns faktiskt cirkusskola här för mindre barn. Kanske vore något för henne?
  38. 19
    Det var ju riktigt avancerat och genomtänkt med djurdoktorn!
    Clown... tja, det var ju lite annorlunda. Teaterskola då? Det finns faktiskt cirkusskola här för mindre barn. Kanske vore något för henne?
  39. Genaro
    #20
    Ja, Emelina deklarerade nu att hon skulle bli pappa (!) Jahapp.
    Förklaringen kom senare. Det var för det är pappor som jagar i skogen och har gevär.

    Alice verkar inte blivit rädd av händelsen iaf? Om hon kan tänka sig arbeta med det sen.
  40. 20
    Ja, Emelina deklarerade nu att hon skulle bli pappa (!) Jahapp.
    Förklaringen kom senare. Det var för det är pappor som jagar i skogen och har gevär.

    Alice verkar inte blivit rädd av händelsen iaf? Om hon kan tänka sig arbeta med det sen.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Vad ska jag bli när jag blir stor???
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 20:41
  2. När jag blir stor...
    By anonymt namn in forum Ur barnamun
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 21:25
  3. När jag blir stor...
    By CarolinaK in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 19:29
  4. När jag blir stor... *ot*
    By cerlise in forum _0207 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 10:26
  5. Vad ska jag bli när jag blir stor??
    By Morran m. tre in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 12:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar